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BGG랭킹
BGG전체 : 2830
ABSTRACTS : 169
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
7+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.22 / 5
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디자이너
Bruno Cathala
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아티스트
Cyril Bouquet
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인원
게임 소개
오키야에서요 니야, 각 플레이어는 황제의 호의를 얻기 위해 토큰을 배열하려고 합니다. 또는 경쟁자가 제국 정원에 토큰을 배치하는 것을 방지하여 상대보다 더 많은 통제권을 가지고 있음을 보여줄 수 있습니다.
게임을 세팅하기 위해서는 16개의 타일을 섞어서 4x4 정사각형으로 배열하세요; 각각의 타일은 4가지 종류의 식물(단풍나무, 체리, 소나무, 홍채)과 4가지 종류의 시적 상징(떠오르는 태양, 새, 비 또는 탄자쿠) 중 하나를 보여준다.
시작 플레이어는 사각형 테두리에 있는 타일 하나를 제거하고 이 타일을 옆에 두고 토큰 중 하나를 이 공간에 배치합니다. 상대편도 같은 일을 해야 하지만, 먼저 옆에 놓인 기와에 나타난 식물이나 시적인 상징을 묘사한 기와들 중에서 선택할 수 있다. 플레이는 다음 플레이어가 갈 수 있는 위치를 각 세트 사이드 타일로 결정하여 계속된다.
플레이어는 네 개의 토큰과 어느 방향으로든 줄을 형성합니다.
플레이어는 4개의 토큰으로 2x2 정사각형을 형성합니다.
플레이어는 상대가 토큰을 넣을 수 없는 타일을 선택한다.
이 중 어느 경우든, 그 플레이어는 게임에서 이겼습니다. 한 경기는 단일 게임, "best of 3"시리즈 또는 포인트 기반 경기일 수 있으며, 게임의 승자는 이겼을 때 그리드에 남아 있는 타일 수만큼 점수를 받는다.
게임을 세팅하기 위해서는 16개의 타일을 섞어서 4x4 정사각형으로 배열하세요; 각각의 타일은 4가지 종류의 식물(단풍나무, 체리, 소나무, 홍채)과 4가지 종류의 시적 상징(떠오르는 태양, 새, 비 또는 탄자쿠) 중 하나를 보여준다.
시작 플레이어는 사각형 테두리에 있는 타일 하나를 제거하고 이 타일을 옆에 두고 토큰 중 하나를 이 공간에 배치합니다. 상대편도 같은 일을 해야 하지만, 먼저 옆에 놓인 기와에 나타난 식물이나 시적인 상징을 묘사한 기와들 중에서 선택할 수 있다. 플레이는 다음 플레이어가 갈 수 있는 위치를 각 세트 사이드 타일로 결정하여 계속된다.
플레이어는 네 개의 토큰과 어느 방향으로든 줄을 형성합니다.
플레이어는 4개의 토큰으로 2x2 정사각형을 형성합니다.
플레이어는 상대가 토큰을 넣을 수 없는 타일을 선택한다.
이 중 어느 경우든, 그 플레이어는 게임에서 이겼습니다. 한 경기는 단일 게임, "best of 3"시리즈 또는 포인트 기반 경기일 수 있으며, 게임의 승자는 이겼을 때 그리드에 남아 있는 타일 수만큼 점수를 받는다.
In Okiya, a.k.a. Niya,, each player tries to arrange her tokens to gain the favor of the emperor. Alternatively, you can prevent your rival from placing a token in the Imperial garden, showing that you have more control than your opponent.
To set up the game, shuffle the 16 tiles and arrange them in a 4x4 square; each tile shows one of four types of vegetation (maple, cherry, pine or iris) and one of four types of poetic symbols (rising sun, bird, rain or tanzaku - the small pieces of paper on which people sometimes write wishes).
The starting player removes one tile on the border of the square, sets this tile aside, then places one of her tokens in this space. The opponent must then do the same thing, but can choose from only those tiles that depict the same type of vegetation or poetic symbol shown on the tile first set aside. Play continues, with each set-aside tile determining where the next player can go until:
A player forms a line with four of her tokens in any direction,
A player forms a 2x2 square with four of her tokens, or
A player chooses a tile which doesn't allow her opponent to place a token.
In any of these cases, the player has won the game. A match can be a single game, a "best of three" series, or a point-based match, with the winner of a game earning as many points as the number of tiles remaining in the grid when she wins; in this case, the player who first collects ten points wins the match.
To set up the game, shuffle the 16 tiles and arrange them in a 4x4 square; each tile shows one of four types of vegetation (maple, cherry, pine or iris) and one of four types of poetic symbols (rising sun, bird, rain or tanzaku - the small pieces of paper on which people sometimes write wishes).
The starting player removes one tile on the border of the square, sets this tile aside, then places one of her tokens in this space. The opponent must then do the same thing, but can choose from only those tiles that depict the same type of vegetation or poetic symbol shown on the tile first set aside. Play continues, with each set-aside tile determining where the next player can go until:
A player forms a line with four of her tokens in any direction,
A player forms a 2x2 square with four of her tokens, or
A player chooses a tile which doesn't allow her opponent to place a token.
In any of these cases, the player has won the game. A match can be a single game, a "best of three" series, or a point-based match, with the winner of a game earning as many points as the number of tiles remaining in the grid when she wins; in this case, the player who first collects ten points wins the match.
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