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BGG랭킹
BGG전체 : 11476
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Lines J. Hutter
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아티스트
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인원
게임 소개
고지 사항:
이 게임은 워너 브라더스의 원작의 이름과 이미지를 사용하는 허가받지 않은 비영리 게임입니다. 디자이너도 다른 사람도 그것으로부터 어떠한 금전적 이익도 얻을 수 없습니다.
게임 정보:
당신이 멋진 영화를 기억하길 바랍니다.인셉션”. 콥과 그의 엑스트랙터 팀은 그의 꿈에 잠입하여 사람의 마음에 아이디어를 심어주는 일을 하게 된다. 타겟은 피셔이고 고객은 사이토인데, 그는 피셔의 새로운 아이디어&ldquo&rdquo로 큰 이익을 얻을 것입니다. 보상은 많은 돈과 콥이 그의 아이들을 보기 위해 집으로 돌아갈 수 있는 기회이다. 하지만 누군가의 마음속에 충분히 깊은 생각을 심어주려면, 당신은 매우 깊이 들어가야 할 것이다. 꿈 속의 꿈&헬립; 다른 꿈 속의 꿈. 그리고 꿈에서 죽으면 림보에 가서 미쳐버릴지도 몰라요.
코브와 그의 팀을 다양한 꿈의 단계로 안내하세요. 팀원들을 모집해서 현실에서 피셔를 진정시켜라. 그의 꿈 속으로 한 걸음 더 깊이 들어가, 인셉션을 심고, 팀을 집으로 돌려보낼 마지막 킥을 준비하십시오. 공격자, 콥의 적수, 그리고 피셔의 꿈의 경찰과 맞서 싸우세요. Cobb´의 아내 Mal이 나타나 팀을 막으려 할 것이다. 그리고 너희 팀 중 일부는 림보로 가게 될 수도 있고 현실로 돌아오기 전에 먼저 구해야 할 수도 있어.
게임플레이 정보:
인셉션은 1인용 카드 게임으로, 게임 시간은 50분에서 60분 정도이다.
각 턴마다 플레이어는 손에 2장의 카드를 뽑는다. 일부 네거티브 카드(Cobb´s Flashbacks)는 즉시 적용되며, 다른 네거티브 카드는 &ldquo에서 재생할 수 있습니다.카드놀이를 하세요. 카드는 여러 가지 방법으로 플레이할 수 있습니다. 그것들은 원샵 효과를 사용하기 위해 버려질 수도 있다. 캐릭터에 무기 카드를 부착하여 공격에 대한 힘을 높일 수 있습니다. 다른 카드는 전용 “Convince Display”에 배치될 수 있으며, 이 카드들은 상대방을 설득하거나 인셉션을 심을 때 플레이될 수 있다. 그러나 플레이어는 새로운 이벤트에 반응하거나 공격자로부터 방어할 때 힘을 북돋우기 위해 몇 가지 카드를 손에 쥐고 있어야 한다. 이것들은 내려야 할 전술적 선택이고 그것이 성패를 좌우할 것이다.
이벤트 카드는 캐릭터가 현재 속해 있는 드림 레벨에서 가져옵니다. 당신은 공격을 피하고, 사람들을 설득하고, 피셔´의 마음에 불안을 심어주고, 다른 도전에 직면해야 할 것이다. 영화에서처럼 팀원들이 죽을 수도 있고 림보에서 발견되어 당신과 함께 돌아오도록 설득해야 한다.
게임에서 이기려면 피셔에 대한 마지막 인셉션이 성공해야 하고, 말은 죽어야 하며, 사이토, 콥, 그리고 마지막 킥을 위한 충분한 멤버가 아직 살아 있어야 한다.
2012년 BGG 카드놀이 인쇄 및 플레이 콘테스트용으로 설계되었습니다.
인셉션을 사용할 수 있습니다.
인쇄 및 재생(파일 섹션 참조)
ArtsCow를 통해서.
프린터 스튜디오(감사합니다 제이)
PC 게임으로 (감사합니다 David)
그리고 Vessal 모듈로서.
링크는 포럼 섹션을 참조하십시오.
마이크로배지:
이 게임은 워너 브라더스의 원작의 이름과 이미지를 사용하는 허가받지 않은 비영리 게임입니다. 디자이너도 다른 사람도 그것으로부터 어떠한 금전적 이익도 얻을 수 없습니다.
게임 정보:
당신이 멋진 영화를 기억하길 바랍니다.인셉션”. 콥과 그의 엑스트랙터 팀은 그의 꿈에 잠입하여 사람의 마음에 아이디어를 심어주는 일을 하게 된다. 타겟은 피셔이고 고객은 사이토인데, 그는 피셔의 새로운 아이디어&ldquo&rdquo로 큰 이익을 얻을 것입니다. 보상은 많은 돈과 콥이 그의 아이들을 보기 위해 집으로 돌아갈 수 있는 기회이다. 하지만 누군가의 마음속에 충분히 깊은 생각을 심어주려면, 당신은 매우 깊이 들어가야 할 것이다. 꿈 속의 꿈&헬립; 다른 꿈 속의 꿈. 그리고 꿈에서 죽으면 림보에 가서 미쳐버릴지도 몰라요.
코브와 그의 팀을 다양한 꿈의 단계로 안내하세요. 팀원들을 모집해서 현실에서 피셔를 진정시켜라. 그의 꿈 속으로 한 걸음 더 깊이 들어가, 인셉션을 심고, 팀을 집으로 돌려보낼 마지막 킥을 준비하십시오. 공격자, 콥의 적수, 그리고 피셔의 꿈의 경찰과 맞서 싸우세요. Cobb´의 아내 Mal이 나타나 팀을 막으려 할 것이다. 그리고 너희 팀 중 일부는 림보로 가게 될 수도 있고 현실로 돌아오기 전에 먼저 구해야 할 수도 있어.
게임플레이 정보:
인셉션은 1인용 카드 게임으로, 게임 시간은 50분에서 60분 정도이다.
각 턴마다 플레이어는 손에 2장의 카드를 뽑는다. 일부 네거티브 카드(Cobb´s Flashbacks)는 즉시 적용되며, 다른 네거티브 카드는 &ldquo에서 재생할 수 있습니다.카드놀이를 하세요. 카드는 여러 가지 방법으로 플레이할 수 있습니다. 그것들은 원샵 효과를 사용하기 위해 버려질 수도 있다. 캐릭터에 무기 카드를 부착하여 공격에 대한 힘을 높일 수 있습니다. 다른 카드는 전용 “Convince Display”에 배치될 수 있으며, 이 카드들은 상대방을 설득하거나 인셉션을 심을 때 플레이될 수 있다. 그러나 플레이어는 새로운 이벤트에 반응하거나 공격자로부터 방어할 때 힘을 북돋우기 위해 몇 가지 카드를 손에 쥐고 있어야 한다. 이것들은 내려야 할 전술적 선택이고 그것이 성패를 좌우할 것이다.
이벤트 카드는 캐릭터가 현재 속해 있는 드림 레벨에서 가져옵니다. 당신은 공격을 피하고, 사람들을 설득하고, 피셔´의 마음에 불안을 심어주고, 다른 도전에 직면해야 할 것이다. 영화에서처럼 팀원들이 죽을 수도 있고 림보에서 발견되어 당신과 함께 돌아오도록 설득해야 한다.
게임에서 이기려면 피셔에 대한 마지막 인셉션이 성공해야 하고, 말은 죽어야 하며, 사이토, 콥, 그리고 마지막 킥을 위한 충분한 멤버가 아직 살아 있어야 한다.
2012년 BGG 카드놀이 인쇄 및 플레이 콘테스트용으로 설계되었습니다.
인셉션을 사용할 수 있습니다.
인쇄 및 재생(파일 섹션 참조)
ArtsCow를 통해서.
프린터 스튜디오(감사합니다 제이)
PC 게임으로 (감사합니다 David)
그리고 Vessal 모듈로서.
링크는 포럼 섹션을 참조하십시오.
마이크로배지:
Disclaimer:
This game is an unauthorized, non-profit game that uses names and images from the original movie by Warner Brothers. Neither the designer nor anyone else is allowed to make any financial profit from it.
About the game:
I hope you remember the great movie “Inception”. Cobb and his team of Extractors are offered a job to implant an idea into a person´s mind by infiltrating his dreams. The target is Fischer and the client is Saito, who will profit greatly from Fischer's new “idea”. The reward: a lot of money and the chance for Cobb to return home to see his children. But to plant a thought deep enough into someone´s mind, you´ll have to go very deep. A dream within a dream… within another dream. And if you die in a dream, you´ll end up in Limbo and probably go mad.
Guide Cobb and his team through the different dream levels. Recruit your team members and sedate Fischer in the waking reality. Step deeper into his dreams, plant Inceptions, and prepare for the final Kick that´ll bring the team back home. Fight against attackers, Cobb's adversaries and Fischer´s “dream police”. Cobb´s wife Mal will show up and try to stop the team. And some of your team might end up in Limbo and have to be saved first before they can return to reality.
About the gameplay:
Inception is a solo (1-player) card game with a playing time of around 50 to 60 minutes.
Each turn the player draws 2 cards to his hand. Some negative cards (Cobb´s Flashbacks) apply immediately, while the others may be played in the “Play cards” step. Cards may be played in different ways. They may be discarded to use their one-shop effects. Weapon cards may be attached to a character to increase his strength against attacks. Other cards may be placed in a dedicated “Convince Display” from which they may be played when trying to convince opponents or to plant Inceptions. But the player should also keep some cards in his hand, to either react to new Events or boost his strength when defending against an attacker. These are the tactical choices that have to be made and that will determine success or failure.
An Event card is drawn from the Dream Level the Characters are currently in. You will have to evade attacks, convince people, plant Inceptions in Fischer´s mind, and face other challenges. Team members might die, as in the movie, and have to be found in Limbo and convinced to come back with you.
To win the game, the final Inception on Fischer has to be successful, Mal must be dead, and Saito, Cobb, and enough members for the final Kick must still be alive.
Designed for the BGG Solitaire Print and Play Contest 2012.
Inception is available
as Print and Play (see file section)
via ArtsCow,
Printerstudio (thanks Jay)
as PC game (thanks David)
and as Vassal module.
See forum section for links.
Microbadge:
This game is an unauthorized, non-profit game that uses names and images from the original movie by Warner Brothers. Neither the designer nor anyone else is allowed to make any financial profit from it.
About the game:
I hope you remember the great movie “Inception”. Cobb and his team of Extractors are offered a job to implant an idea into a person´s mind by infiltrating his dreams. The target is Fischer and the client is Saito, who will profit greatly from Fischer's new “idea”. The reward: a lot of money and the chance for Cobb to return home to see his children. But to plant a thought deep enough into someone´s mind, you´ll have to go very deep. A dream within a dream… within another dream. And if you die in a dream, you´ll end up in Limbo and probably go mad.
Guide Cobb and his team through the different dream levels. Recruit your team members and sedate Fischer in the waking reality. Step deeper into his dreams, plant Inceptions, and prepare for the final Kick that´ll bring the team back home. Fight against attackers, Cobb's adversaries and Fischer´s “dream police”. Cobb´s wife Mal will show up and try to stop the team. And some of your team might end up in Limbo and have to be saved first before they can return to reality.
About the gameplay:
Inception is a solo (1-player) card game with a playing time of around 50 to 60 minutes.
Each turn the player draws 2 cards to his hand. Some negative cards (Cobb´s Flashbacks) apply immediately, while the others may be played in the “Play cards” step. Cards may be played in different ways. They may be discarded to use their one-shop effects. Weapon cards may be attached to a character to increase his strength against attacks. Other cards may be placed in a dedicated “Convince Display” from which they may be played when trying to convince opponents or to plant Inceptions. But the player should also keep some cards in his hand, to either react to new Events or boost his strength when defending against an attacker. These are the tactical choices that have to be made and that will determine success or failure.
An Event card is drawn from the Dream Level the Characters are currently in. You will have to evade attacks, convince people, plant Inceptions in Fischer´s mind, and face other challenges. Team members might die, as in the movie, and have to be found in Limbo and convinced to come back with you.
To win the game, the final Inception on Fischer has to be successful, Mal must be dead, and Saito, Cobb, and enough members for the final Kick must still be alive.
Designed for the BGG Solitaire Print and Play Contest 2012.
Inception is available
as Print and Play (see file section)
via ArtsCow,
Printerstudio (thanks Jay)
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and as Vassal module.
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