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BGG랭킹
BGG전체 : 233
STRATEGY : 158
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
40-200 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.54 / 5
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디자이너
Rustan Håkansson, Nina Håkansson, Einar Rosén, Robert Rosén
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아티스트
Ossi Hiekkala, Jere Kasanen, Paul Laane, Frida Lögdberg
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인원
게임 소개
문명의 초라한 시작부터 역사적 진보의 시대에 이르기까지 인류는 여러 나라에서 함께 살고, 싸우고, 건설해 왔습니다. 위대한 국가들은 다른 나라들과 자연과 싸우고 경쟁하는 동안 그들 자신을 보호하고 제공합니다. 국가는 인구가 증가함에 따라 식량과 안정을 제공해야 한다. 그들은 생산적인 경제를 건설해야 한다. 그리고 그러는 동안, 그들은 인류 역사상 가장 위대한 국가로서의 유산을 쌓기 위해 그들의 위대한 업적으로 세계를 놀라게 해야 한다!
Nations는 한 선수당 40분씩 경기를 치르는 역사적인 보드게임이다. 플레이어는 선사시대 초라한 시작부터 1차 세계대전이 시작될 때까지 국가의 운명을 지배한다. 국가들은 끊임없이 서로 경쟁하고 즉각적인 요구, 장기적인 성장, 위협, 기회의 균형을 맞추어야 한다.
게임 방식 소개
플레이어는 문명 컴퓨터 게임 시리즈와 마찬가지로 네이션과 게임 난이도를 선택합니다. 성장 국면이 끝나면 두 가지 역사적 사건이 공개되는데, 이를 두고 라운드 기간 동안 선수들이 경쟁을 벌이게 된다. 그런 다음 플레이어들은 모든 것이 지나갈 때까지 원하는 횟수만큼 플레이어 순서에 따라 각각 하나의 작은 동작을 취한다. 동작은 다음과 같습니다.
카드사세요
작업자 배포
멋진 건축가를 고용하다.
카드에 의해 제공되는 특별 조치
선수들은 각자 국가를 대표하는 보드를 가지고 있다. 선수들이 다른 선수들과 영향을 주고, 경쟁하고, 간접적으로 상호작용하는 방법에는 여러 가지가 있다. 하지만 지도도 없고, 움직일 유닛도 없고, 다른 선수들에 대한 직접적인 공격도 없다.
모든 것이 끝나면 생산이 있고, 새로운 플레이어의 순서가 결정되며(모든 포지션이 경쟁한다), 역사적 사건이 일어나며, 이것이 한 시대의 마지막 라운드라면, 책들은 점수를 받는다. 새로운 라운드가 시작되면, 대부분의 오래된 카드들은 제거되고 새로운 카드들이 전시된다.
승리 포인트는 경기 중에 얻거나 잃거나, 경기가 끝날 때 부여된다. 승점이 가장 많은 선수가 승자입니다.
규칙 등에 대한 링크는 아래의 '자세한 정보'를 참조하십시오.
Nations는 한 선수당 40분씩 경기를 치르는 역사적인 보드게임이다. 플레이어는 선사시대 초라한 시작부터 1차 세계대전이 시작될 때까지 국가의 운명을 지배한다. 국가들은 끊임없이 서로 경쟁하고 즉각적인 요구, 장기적인 성장, 위협, 기회의 균형을 맞추어야 한다.
게임 방식 소개
플레이어는 문명 컴퓨터 게임 시리즈와 마찬가지로 네이션과 게임 난이도를 선택합니다. 성장 국면이 끝나면 두 가지 역사적 사건이 공개되는데, 이를 두고 라운드 기간 동안 선수들이 경쟁을 벌이게 된다. 그런 다음 플레이어들은 모든 것이 지나갈 때까지 원하는 횟수만큼 플레이어 순서에 따라 각각 하나의 작은 동작을 취한다. 동작은 다음과 같습니다.
카드사세요
작업자 배포
멋진 건축가를 고용하다.
카드에 의해 제공되는 특별 조치
선수들은 각자 국가를 대표하는 보드를 가지고 있다. 선수들이 다른 선수들과 영향을 주고, 경쟁하고, 간접적으로 상호작용하는 방법에는 여러 가지가 있다. 하지만 지도도 없고, 움직일 유닛도 없고, 다른 선수들에 대한 직접적인 공격도 없다.
모든 것이 끝나면 생산이 있고, 새로운 플레이어의 순서가 결정되며(모든 포지션이 경쟁한다), 역사적 사건이 일어나며, 이것이 한 시대의 마지막 라운드라면, 책들은 점수를 받는다. 새로운 라운드가 시작되면, 대부분의 오래된 카드들은 제거되고 새로운 카드들이 전시된다.
승리 포인트는 경기 중에 얻거나 잃거나, 경기가 끝날 때 부여된다. 승점이 가장 많은 선수가 승자입니다.
규칙 등에 대한 링크는 아래의 '자세한 정보'를 참조하십시오.
From the humble beginnings of civilization through the historical ages of progress, mankind has lived, fought, and built together in nations. Great nations protect and provide for their own, while fighting and competing against both other nations and nature itself. Nations must provide food and stability as the population increases. They must build a productive economy. And all the while, they must amaze the world with their great achievements to build up their heritage as the greatest nations in the history of mankind!
Nations is an intense historical board game for 1–5 players that takes 40 minutes per player to play. Players control the fate of nations from their humble start in prehistoric times until the beginning of World War I. The nations constantly compete against each other and must balance immediate needs, long-term growth, threats, and opportunities.
Gameplay introduction
Players choose a Nation and a difficulty to play at, similar to the Civilization computer games series. After the growth phase, 2 historical events are revealed, which the players will compete for during the round. Then players take a single small action each, in player order, as many times as they wish until all have passed. Actions are:
Buy a card
Deploy a worker
Hire an architect for a wonder
Special action provided by a card
Players each have individual boards that represent their Nation. There are many ways that players affect, compete, and indirectly interact with other players. But there is no map, no units to move around, and no direct attacks on other players.
When all have passed, there is production, new player order is determined (every position is competed for), the historical events happen, and if this is the last round of an age, the books are scored. At the start of a new round, most old cards are removed and new ones are put on the display.
Victory points are gained and lost during the game, and also awarded at the end of the game. The player with the most victory points is the winner.
See 'More information' below for link to rules, etc.
Nations is an intense historical board game for 1–5 players that takes 40 minutes per player to play. Players control the fate of nations from their humble start in prehistoric times until the beginning of World War I. The nations constantly compete against each other and must balance immediate needs, long-term growth, threats, and opportunities.
Gameplay introduction
Players choose a Nation and a difficulty to play at, similar to the Civilization computer games series. After the growth phase, 2 historical events are revealed, which the players will compete for during the round. Then players take a single small action each, in player order, as many times as they wish until all have passed. Actions are:
Buy a card
Deploy a worker
Hire an architect for a wonder
Special action provided by a card
Players each have individual boards that represent their Nation. There are many ways that players affect, compete, and indirectly interact with other players. But there is no map, no units to move around, and no direct attacks on other players.
When all have passed, there is production, new player order is determined (every position is competed for), the historical events happen, and if this is the last round of an age, the books are scored. At the start of a new round, most old cards are removed and new ones are put on the display.
Victory points are gained and lost during the game, and also awarded at the end of the game. The player with the most victory points is the winner.
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