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BGG랭킹
BGG전체 : 17073
WARGAMES : 3023
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Michael Anderson (I), Joseph Miranda, Brian Train
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아티스트
Michael Anderson (I)
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인원
게임 소개
칸다하르(Kandahar)는 아프가니스탄에서 전개되는 테러와의 전쟁 게임이다. 한 선수는 연합군 사령관, 다른 한 명은 반란군 사령관 역할을 맡는다. 각 플레이어는 일정한 범위와 불규칙한 힘을 사용하여 특정 영역 내에서 목표를 달성해야 한다.
플레이어 결정은 군사 참모 시스템을 통한 실제 태스크포스 그룹 레벨 명령을 반영한다. 각 턴마다 플레이어들은 공동 운영 카드로 대표되는 운영 능력을 할당한다. 선수가 얼마나 잘 합동 작전을 수행하느냐가 종종 전투의 승패를 좌우한다. 그러나 전투는 단순히 적군의 소모만이 아니다. 그것은 또한 정보 플레이뿐만 아니라 군사 작전과 정치 작전의 효과도 포함한다. 결과적으로, 플레이어들은 현대 분쟁의 몇 가지 전선을 따라 생각해야 한다.
칸다하르는 현재 미군과 다른 연합군 병력이 사용하고 있는 것과 유사한 많은 절차를 사용하고 있다. 그러나 합리적인 형식으로 플레이 가능한 게임을 제공하기 위해 많은 추상화가 이루어졌다.
객관적 카드는 정치적 결단뿐만 아니라 플레이어가 싸우는 목표를 정량화한 것이다. 플레이어는 목표 카드를 사용하여 게임 전략을 안내하고 특정한 이점을 얻을 수 있습니다. 게임의 대부분은 적의 목표를 결정하고 적절한 대응 조치를 취하는 데 있습니다. 종종 목표는 군사 작전과 충돌하며, 플레이어는 특정 행동의 장단점을 판단해야 합니다.
플레이어 결정은 군사 참모 시스템을 통한 실제 태스크포스 그룹 레벨 명령을 반영한다. 각 턴마다 플레이어들은 공동 운영 카드로 대표되는 운영 능력을 할당한다. 선수가 얼마나 잘 합동 작전을 수행하느냐가 종종 전투의 승패를 좌우한다. 그러나 전투는 단순히 적군의 소모만이 아니다. 그것은 또한 정보 플레이뿐만 아니라 군사 작전과 정치 작전의 효과도 포함한다. 결과적으로, 플레이어들은 현대 분쟁의 몇 가지 전선을 따라 생각해야 한다.
칸다하르는 현재 미군과 다른 연합군 병력이 사용하고 있는 것과 유사한 많은 절차를 사용하고 있다. 그러나 합리적인 형식으로 플레이 가능한 게임을 제공하기 위해 많은 추상화가 이루어졌다.
객관적 카드는 정치적 결단뿐만 아니라 플레이어가 싸우는 목표를 정량화한 것이다. 플레이어는 목표 카드를 사용하여 게임 전략을 안내하고 특정한 이점을 얻을 수 있습니다. 게임의 대부분은 적의 목표를 결정하고 적절한 대응 조치를 취하는 데 있습니다. 종종 목표는 군사 작전과 충돌하며, 플레이어는 특정 행동의 장단점을 판단해야 합니다.
BCT (Brigade Combat Team): Kandahar is an operational level wargame of operations in Afghanistan during the War on Terror. One player takes the role of a Coalition Force commander, the other the role of an Insurgent Force commander. Each player must accomplish objectives within a particular region, using a range of regular and irregular forces.
Player decisions reflect actual Task Force Group level command via a Military Staff System. Each turn, players allocate operational capabilities, represented by Joint Operations Cards. How well a player conducts his joint operations often determines the outcome of battles. But combat is not simply attrition of enemy forces. It also includes the effects of both military and political operations, as well as intelligence play. Consequently, players must think along several fronts of modern conflict.
A critical note: BCT Command: Kandahar uses many procedures similar to those currently utilized by U.S. and other Coalition forces. However, a number of abstractions were made to provide a playable game in a reasonable format.
Objective Cards are a quantification of political determination as well as the goals for which players are fighting. A player can use Objective Cards to guide their game strategy as well as to gain certain advantages. Much of the game is in determining the enemy Objective, and then taking appropriate counteraction. Often, your Objectives will conflict with your military operations, and it is up to you, the player, to determine the advantages or disadvantages of certain courses of action.
Player decisions reflect actual Task Force Group level command via a Military Staff System. Each turn, players allocate operational capabilities, represented by Joint Operations Cards. How well a player conducts his joint operations often determines the outcome of battles. But combat is not simply attrition of enemy forces. It also includes the effects of both military and political operations, as well as intelligence play. Consequently, players must think along several fronts of modern conflict.
A critical note: BCT Command: Kandahar uses many procedures similar to those currently utilized by U.S. and other Coalition forces. However, a number of abstractions were made to provide a playable game in a reasonable format.
Objective Cards are a quantification of political determination as well as the goals for which players are fighting. A player can use Objective Cards to guide their game strategy as well as to gain certain advantages. Much of the game is in determining the enemy Objective, and then taking appropriate counteraction. Often, your Objectives will conflict with your military operations, and it is up to you, the player, to determine the advantages or disadvantages of certain courses of action.
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