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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

일곱 명의 명예롭고 용감한 사무라이가 겁에 질린 소수의 마을 사람들의 도움을 받아 마을을 지키는 유일한 사람들이다. 이 마을 사람들을 도와 도적떼를 물리칠 건가요, 아니면 도적들에게 쌀을 다 훔치라고 명령하고 건방진 농민들을 처벌할 건가요?

칠검은 한 명의 플레이어가 일곱 명의 사무라이와 마을 사람들을 조종하여, 다른 한 명의 플레이어는 쌀을 다 훔쳐 마을을 파괴하려는 도적들을 조종하는 게임이다. 이 게임은 18턴 동안 진행되며, 가장 많은 승점을 가진 선수가 승리한다. 사무라이 플레이어는 마을 사람들의 집과 쌀 가게에 있는 VP와 게임을 시작하고, 도적가는 VP를 얻기 위해 농민의 집을 공격하고 쌀을 훔쳐야 한다. 도적단 플레이어는 전투에서 사무라이를 제거하면 추가 포인트를 얻을 수 있습니다.

각 회전은 두 단계로 구성된다. 먼저 치는 도적은 마을의 일곱 구역을 상징하는 일곱 장의 카드를 손에 들고 있다. 그는 자신에게 많은 행동을 주기 위해 카드를 버렸고, 사무라이 플레이어로부터 추가적인 행동을 받을 수도 있었다. 이러한 행동으로 도적은 보병, 궁수, 기병 &NDASH를 포함한 다양한 산적 부대를 플레이할 수 있으며, 마을을 돌아다니며 사무라이, 마을 사람들, 쌀 창고를 공격할 수 있다. 사무라이 플레이어는 전투, 움직임, 리더십, 두 개의 특수 액션 칩 중 하나를 선택하여 얼마나 많은 동작을 취할 수 있는지 확인합니다. 사무라이는 세 가지 종류의 행동 – 공격, 이동, 마을 사람들을 이용하여 도적 &NDASH를 공격할 수 있다. 사무라이 플레이어가 더 많은 동작을 할수록, 도적단의 동작은 더 많아집니다.

일정한 회전이 끝난 후, 밴디트 플레이어는 자신의 액션 카드 중 하나를 폐기하고 버려진 카드의 필드에 있는 사무라이를 제거한다. 게임의 다른 세부 사항으로는 플레이어들이 멀리서 공격할 수 있도록 도와주는 활과 도적들이 마을로 걸어 들어가는 것을 막는 울타리가 있다. 사무라이 플레이어는 마을 배치가 다른 양면 게임 보드를 가지고 있을 뿐만 아니라 각 게임이 시작될 때마다 마을 주민, 담장, 나우, 쌀 저장고를 구축해 게임 플레이의 다양성을 크게 만들어 준다.
Seven honorable and brave samurai, aided by a handful of frightened villagers, are the only defenders of the village. Will you help these villagers to fend off bandits, or will you command the thieves to steal all the rice you can and punish the insolent peasants?

Seven Swords is a game for two players in which one player controls seven samurai and the villagers to try to repel the attack of the evil villains while the other player controls the bandits who try to steal all the rice they can and destroy the village. The game lasts 18 turns, after which the player with the most victory points (VPs) wins. The samurai player begins the game with the VPs in the villagers' houses and rice stores, and the bandit player must attack peasant houses and steal rice to acquire these VPs. The bandit player can also earn extra points if he eliminates the samurai in combat.

Each turns consists of two phases. The bandit, who plays first, has seven cards in hand that symbolize the seven sectors of the village. He discards a card to give himself a number of actions that turn, and he might receive additional actions from the samurai player. With these actions, the bandit can play different bandit troops – including infantry, archers and cavalry – with which he can then move around the village and attack the samurai, villagers and rice storage. The samurai player then chooses between five chips – combat, movement, leadership and two special action chips – to see how many actions that he has that turn. A samurai can perform three types of actions – attack, move, and use the villagers to attack bandits – but only one time for each samurai until one of the special chips has removed the counters of such action. The more actions that the samurai player performs, the more actions the bandit has.

After a certain number of turns, the bandit player discards one of his action cards, then eliminates any samurai who is in the field of the discarded card. Other details in the game include bows that help players attack from a distance and fences that keep the bandits from just walking into the village. In addition to having a double-sided game board with different village layouts, the samurai player establishes the placement of villagers, fences, nows and rice storage at the start of each game, allowing for wide variability in gameplay.

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