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BGG랭킹
BGG전체 : 6684
STRATEGY : 2128
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
100-100 분
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연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.46 / 5
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디자이너
Giorgio De Michele, Pierluca Zizzi
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아티스트
Simone Gabrielli
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인원
게임 소개
하룬 알 라시드는 압바스 왕조의 5대 칼리프로 786년부터 809년까지 중동 지역을 통치했다. 그의 통치는 문화, 과학, 정치 등 모든 분야에서 번창했다. 그의 삶과 그의 유명한 궁정은 "을 위한 자극제라고 일컬어진다.천일야화. 민속 이야기 모음집.
알 라시드에서 플레이어는 강력한 가문의 가장의 역할을 맡게 되며, 가족의 구성원들을 무역, 여행, 궁극적으로는 강력한 통치자의 궁정에 대한 영향력을 행사하기 위해 사용하게 된다.
알 라시드는 작업자 배치, 영향력, 자원 관리 및 PP(Prestigate Point)의 효율적인 점수를 기반으로 한 랜덤성 &NDash;의 힌트를 가진 대부분 결정론적 전략 게임이다. 가장으로서 플레이어는 세 가지 타입의 일꾼을 자유롭게 사용할 수 있습니다: 현자, 머천트, 파샤. 각각 영향력 가치가 다른 세 종류의 노동자들은 자원을 얻기 위해 고대 중동 지도에 배치될 수도 있고, 더 많은 노동자를 얻기 위해 기업에 배치될 수도 있고, 관공서에 배치될 수도 있다. 이들 기업은 칼리프의 궁정에서 여러 권력을 대표한다. 음모, 전쟁, 과학, 상업, 정치.
게임은 5차례에 걸쳐 진행되며, 차례는 배치 단계와 해결 단계로 나뉜다. 각 위상은 여러 라운드로 분할됩니다. 배치 단계에서 플레이어들은 돌아가면서 그들의 일꾼들을 보드에 배치한다. 해결 단계에서는 어떤 조치가 해결될지 교대로 결정합니다. 지도상의 구역이든 주식회사든 각각의 액션은 5명의 선수 모두의 노동자를 담을 수 있지만, 영향력과 배치 순서에 따라 확인된 상위 3명의 선수만 이적을 해결할 수 있다. 배치 중에 선수들의 영향력을 향상시키기 위해 같은 영역에 일손을 추가할 수 있다. 영향력이 큰 플레이어일수록 자신이 해결하고 있는 액션에서 더 크고 좋은 효과를 얻을 수 있다.
지리적 영역을 해결하면 플레이어에게 자원이 생깁니다. 리소스는 5가지 맛이 있습니다. 목재, 도자기, 금속, 향신료, 비단으로 무역에 사용할 수 있습니다. 지배적인 플레이어 – 즉, 더 많은 영향력을 가진 플레이어 또는 동점일 경우, 1위 – 또는 한 유형의 모든 리소스(지도에서 자원이 불균일하게 분배됨)를 획득하거나, 2위 플레이어는 2개의 다른 리소스를, 3위 플레이어는 1개만 얻게 됩니다.
지역을 해결하여 얻은 재원은 기업에 더 많은 인력을 사들이거나 관공서를 얻는데 사용될 수 있다. 관공서는 다른 배치 게임에 나오는 건물들과 거의 비슷하게 일합니다. 어떤 것들은 영구적인 이점을 주고, 어떤 것들은 원샷 효과가 있고, 어떤 것들은 모든 턴에 사용될 수 있다. 지리적 측면에서는 더 많은 영향력을 갖는 것이 유리할 것이고, 지배적인 플레이어들은 더 싼 노동력을 얻거나 기업에서 더 좋은 효과를 얻을 것이다.
이 게임에는 화폐가 들어 있지 않기 때문에 선수들은 돈을 받기 위해 자원을 합칠 때 주의가 필요할 것이다.
모든 턴 레이더는 지도의 임의의 위치에 자발적으로 나타나므로 플레이어는 자신의 행동 중 일부를 사용하여 레이더와 싸우고 자원에 접근할 수 있는 용병을 고용해야 한다. 플레이어는 사무실과 일손을 사면 PP가 쌓이고, 다섯 번째 턴이 끝나면 더 많은 PP를 가진 플레이어가 승자로 선언된다.
알 라시드에서 플레이어는 강력한 가문의 가장의 역할을 맡게 되며, 가족의 구성원들을 무역, 여행, 궁극적으로는 강력한 통치자의 궁정에 대한 영향력을 행사하기 위해 사용하게 된다.
알 라시드는 작업자 배치, 영향력, 자원 관리 및 PP(Prestigate Point)의 효율적인 점수를 기반으로 한 랜덤성 &NDash;의 힌트를 가진 대부분 결정론적 전략 게임이다. 가장으로서 플레이어는 세 가지 타입의 일꾼을 자유롭게 사용할 수 있습니다: 현자, 머천트, 파샤. 각각 영향력 가치가 다른 세 종류의 노동자들은 자원을 얻기 위해 고대 중동 지도에 배치될 수도 있고, 더 많은 노동자를 얻기 위해 기업에 배치될 수도 있고, 관공서에 배치될 수도 있다. 이들 기업은 칼리프의 궁정에서 여러 권력을 대표한다. 음모, 전쟁, 과학, 상업, 정치.
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지리적 영역을 해결하면 플레이어에게 자원이 생깁니다. 리소스는 5가지 맛이 있습니다. 목재, 도자기, 금속, 향신료, 비단으로 무역에 사용할 수 있습니다. 지배적인 플레이어 – 즉, 더 많은 영향력을 가진 플레이어 또는 동점일 경우, 1위 – 또는 한 유형의 모든 리소스(지도에서 자원이 불균일하게 분배됨)를 획득하거나, 2위 플레이어는 2개의 다른 리소스를, 3위 플레이어는 1개만 얻게 됩니다.
지역을 해결하여 얻은 재원은 기업에 더 많은 인력을 사들이거나 관공서를 얻는데 사용될 수 있다. 관공서는 다른 배치 게임에 나오는 건물들과 거의 비슷하게 일합니다. 어떤 것들은 영구적인 이점을 주고, 어떤 것들은 원샷 효과가 있고, 어떤 것들은 모든 턴에 사용될 수 있다. 지리적 측면에서는 더 많은 영향력을 갖는 것이 유리할 것이고, 지배적인 플레이어들은 더 싼 노동력을 얻거나 기업에서 더 좋은 효과를 얻을 것이다.
이 게임에는 화폐가 들어 있지 않기 때문에 선수들은 돈을 받기 위해 자원을 합칠 때 주의가 필요할 것이다.
모든 턴 레이더는 지도의 임의의 위치에 자발적으로 나타나므로 플레이어는 자신의 행동 중 일부를 사용하여 레이더와 싸우고 자원에 접근할 수 있는 용병을 고용해야 한다. 플레이어는 사무실과 일손을 사면 PP가 쌓이고, 다섯 번째 턴이 끝나면 더 많은 PP를 가진 플레이어가 승자로 선언된다.
Harun al-Rashid was the fifth Great Caliph of the Abbasid Dinasty, and he ruled over the Middle East between the years 786 and 809. His reign was full of prosperity in all areas, like culture, science and politics. His life and his famous court are said to be the ispiration for the "One Thousand and One Nights" collection of folk stories.
In Al Rashid, players will take the role of the heads of powerful families, and will use the members of their families for trading, travelling, and ultimately trying to exercise influence over the court of the powerful ruler.
Al Rashid is a mostly deterministic strategy game – with a slight hint of randomness – based on worker placement, influence, resource management, and the efficient scoring of prestige points (PPs). As heads of families, players will have three different worker types at their disposal: the Sage, the Merchant and the Pasha. The three different types of workers, each with a different influence value, can be placed on the map of ancient Middle East to gain resources, or can be placed on the corporations to get more workers, or on government and imperial offices. The corporations represent several powers at the court of the Caliph: Intrigue, War, Science, Commerce, and Politics.
The game takes place over five turns, with turns split into two main phases: the placement phase and the resolution phase. Each phase is split in several rounds. During the placement phase players take turns placing their workers on the board. During the resolution phase they take turns deciding which action will be resolved. Each action, either a zone on the map or a corporation, can hold workers from all of the five players, but only the top three players, identified by influence and placement order will get to resolve the move. During placement workers can be added to the same areas to improve a players's influence. Players with higher influence will get a bigger and better effect out of the action they are resolving.
Resolving geographical areas will give a player resources. The resources come in five flavors: Wood, Pottery, Metal, Spice and Silk, and they can be used in trades. The dominating player – that is, the one with more influence, or in case of a tie, the one who placed first – will get three different resources, or all of the resources of one type (resources are distributed unevenly on the map), the second player will get two different resources and the third player just one.
The resources gained by resolving geographical areas can be used in the corporations to buy more workers or get government offices. Government offices work more or less like buildings in other placement games. Some give permanent advantages, some have a one-shot effect, and some can be used every turn. As for the geographical areas, having more influence will be advantageous, and dominating players will get cheaper workers or better effects out of the corporations.
The game contains no currency, so players will need to be careful when they combine resources to get money because if they pay more than they should, no change will be returned.
Every turn raiders will spontaneously appear on random locations on the map, so players will need to use some of their actions to hire mercenaries that can be used to combat the raiders and give them access to resources. Players accumulate PPs when they buy offices and workers, and at the end of the fifth turn the player with more PPs is declared the winner.
In Al Rashid, players will take the role of the heads of powerful families, and will use the members of their families for trading, travelling, and ultimately trying to exercise influence over the court of the powerful ruler.
Al Rashid is a mostly deterministic strategy game – with a slight hint of randomness – based on worker placement, influence, resource management, and the efficient scoring of prestige points (PPs). As heads of families, players will have three different worker types at their disposal: the Sage, the Merchant and the Pasha. The three different types of workers, each with a different influence value, can be placed on the map of ancient Middle East to gain resources, or can be placed on the corporations to get more workers, or on government and imperial offices. The corporations represent several powers at the court of the Caliph: Intrigue, War, Science, Commerce, and Politics.
The game takes place over five turns, with turns split into two main phases: the placement phase and the resolution phase. Each phase is split in several rounds. During the placement phase players take turns placing their workers on the board. During the resolution phase they take turns deciding which action will be resolved. Each action, either a zone on the map or a corporation, can hold workers from all of the five players, but only the top three players, identified by influence and placement order will get to resolve the move. During placement workers can be added to the same areas to improve a players's influence. Players with higher influence will get a bigger and better effect out of the action they are resolving.
Resolving geographical areas will give a player resources. The resources come in five flavors: Wood, Pottery, Metal, Spice and Silk, and they can be used in trades. The dominating player – that is, the one with more influence, or in case of a tie, the one who placed first – will get three different resources, or all of the resources of one type (resources are distributed unevenly on the map), the second player will get two different resources and the third player just one.
The resources gained by resolving geographical areas can be used in the corporations to buy more workers or get government offices. Government offices work more or less like buildings in other placement games. Some give permanent advantages, some have a one-shot effect, and some can be used every turn. As for the geographical areas, having more influence will be advantageous, and dominating players will get cheaper workers or better effects out of the corporations.
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