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BGG랭킹
BGG전체 : 4703
FAMILYGAMES : 1419
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.07 / 5
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디자이너
Touko Tahkokallio
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아티스트
Victor Boden, Paul Laane
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인원
게임 소개
에니그마에서 플레이어들은 방마다 길을 만들기 위해 다양한 문제를 해결하며 고대 사원을 탐험하고 있다.
문제 해결은 탕그람, 블록 쌓기, 운하 구축, 균형 문제 등 4가지 카테고리에서 동시에 이루어지며, 성공한 사람들은 자신이 해결한 문제 타일로 사원을 확장하여 사원 내부에 새로운 체인을 추가하거나 기존의 방 체인을 확장한다. 타일을 놓은 후, 플레이어는 같은 색의 다른 방이 체인에 없는 한 세 명의 고고학자 중 한 명과 함께 타일에 방을 점유할 수 있다. 체인이 닫혔을 때, 즉 체인이 확장될 수 있는 "느슨한 끝"이 없을 때; 체인의 방에 있는 모든 고고학자들은 플레이어들에게 돌아가며 플레이어들은 그들이 받는 각각의 고고학자에 대해 1점을 획득한다. 누군가 15점에 도달하고, 가장 많은 점수를 가진 선수가 승리해야 게임이 끝난다.
문제 해결은 탕그람, 블록 쌓기, 운하 구축, 균형 문제 등 4가지 카테고리에서 동시에 이루어지며, 성공한 사람들은 자신이 해결한 문제 타일로 사원을 확장하여 사원 내부에 새로운 체인을 추가하거나 기존의 방 체인을 확장한다. 타일을 놓은 후, 플레이어는 같은 색의 다른 방이 체인에 없는 한 세 명의 고고학자 중 한 명과 함께 타일에 방을 점유할 수 있다. 체인이 닫혔을 때, 즉 체인이 확장될 수 있는 "느슨한 끝"이 없을 때; 체인의 방에 있는 모든 고고학자들은 플레이어들에게 돌아가며 플레이어들은 그들이 받는 각각의 고고학자에 대해 1점을 획득한다. 누군가 15점에 도달하고, 가장 많은 점수를 가진 선수가 승리해야 게임이 끝난다.
In Enigma, players are exploring an ancient temple, solving different problems to make their way from room to room.
Problem solving is done simultaneously in four different categories — tangrams, block-stacking, canal-building and balance problems — and those who succeed expand the temple with the problem tile they solved, thus adding a new chain of rooms inside the temple or extending an existing chain of rooms. After placing a tile, a player can occupy a room on that tile with one of his three archeologists as long as no other room of the same color is already occupied in that chain. When the chain is closed — that is, when the chain has no "loose ends" that can be expanded upon — any archeologists in that chain's room return to their players, and players score 1 point for each archeologist they receive. The game ends when somebody reaches 15 points, and the player who has the most points wins.
Problem solving is done simultaneously in four different categories — tangrams, block-stacking, canal-building and balance problems — and those who succeed expand the temple with the problem tile they solved, thus adding a new chain of rooms inside the temple or extending an existing chain of rooms. After placing a tile, a player can occupy a room on that tile with one of his three archeologists as long as no other room of the same color is already occupied in that chain. When the chain is closed — that is, when the chain has no "loose ends" that can be expanded upon — any archeologists in that chain's room return to their players, and players score 1 point for each archeologist they receive. The game ends when somebody reaches 15 points, and the player who has the most points wins.
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