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7.5
Arc of Fire: Squad to Company-Level Infantry and Armor Battles from 1900 to 2000 (2002)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

현대 무기 미니어처 게임은 BGWWII 규칙의 발전으로 성장한 것으로 보입니다. 그것은 세계 1차 대전, 2차 대전, 앙골라, 베트남, 그리고 권투 반란에 대한 시나리오를 포함한다. 규모는 1:1 교전이다.

아크 오브 파이어(AoF)는 회사 수준까지 병력을 사용하는 게임을 위해 제작되었으며, 각 편마다 10mm-28mm 미니어처를 사용하여 1개 분대부터 3개 소대까지 사용할 수 있다. AoF의 주요 디자인 목표 중 하나는 재미있고 쉬운 디테일의 수준을 찾는 것이었지만, 여전히 교전 게임의 풍미를 포착하는 것이었다. 만약 소총 매거진 용량, 탱크’ 무게 대비 전력 비율, 특히 포탄의 높은 폭발력의 양이 게임에서 당신이 정말로 원하는 유형의 요소라면, 당신은 아마도 이 책을 보면 안 될 것이다. AoF의 기본 가정은 누가 이기느냐를 결정하는 데 있어 사소한 기술적 이점보다 리더십, 훈련, 조직력, 동기 부여가 더 중요하다는 것이다. 기술 디테일에 집착하는 많은 게임보다 빠르고 흥미로운 게임을 제작한다.

확장 기준:

페이스 오브 배틀: 더 힐 배틀 – 케산, 베트남: 1967
A modern arms miniatures game that seems to have grown out of the advances made in the BGWWII rules. It includes scenarios for WWI, WWII, Angola, Vietnam, and the Boxer Rebellion. The scale is 1:1 skirmish.

Arc of Fire (AoF) is intended for games employing forces up to company level, with from one squad to three platoons on each side using 10mm-28mm miniatures, often with armor or artillery support. One of the prime design goals of AoF was to find a level of detail that was fun and easy, but still captured the flavor of skirmish gaming. If rifle magazine capacities, tanks’ power-to-weight ratios, or the quantity of high explosive in particular shells are the type of factors you really want in a game, you should probably not be looking at this book. The basic assumption of AoF is that leadership, training, organization and motivation are more important than minor technological advantages in deciding who wins. By concentrating on these rather than on ‘kit’, AoF produces a fast and exciting game that is more realistic than many games that obsess about technical detail.

Expanded by:

The Face of Battle: The Hill Battles – Khe Sanh, Vietnam: 1967




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