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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
벤자민 블¨mchen은 말합니다.쇼핑은 재미있다.
각 플레이어는 벤자민이 슈퍼마켓에서 필요로 하는 물건들로 구성된 16개의 정사각형이 있는 보드를 받는다. 항목 타일이 뒤섞여 면 아래 스택에 배치됩니다. 플레이어가 맨 위 타일을 드러내면 턴이 시작됩니다. 만약 그가 그것이 필요하다고 생각한다면, 그는 은행에 비용을 지불한다. 만약 그가 그것을 사고 싶지 않다면, 다음 선수가 50 페니히스 (도이치마크의 절반)를 절약하면 된다. 만약 원하지 않는다면, 그것은 매번 50페니히를 깎아주는 다른 모든 선수들에게 제공된다. 0으로 떨어지면 그 선수는 무료로 받을 수 있습니다.
목표는 보드에 4개의 박스를 일렬로 형성할 상품을 사는 것이므로 가로 4개, 세로 4개, 세로 4개, 모서리 4개 모두 허용 가능한 선택입니다. 제일 먼저 하는 사람이 이기는 거야.
몇 개의 타일은 이벤트 타일이라고 할 수 있습니다. 이것들 중 하나가 그려지면, 그것은 읽혀지고 서랍이 그것을 이용하기를 원할 때 실행된다. 예: 왼쪽 보드에서 아이템 하나를 떼어내시면 됩니다.
각 플레이어는 벤자민이 슈퍼마켓에서 필요로 하는 물건들로 구성된 16개의 정사각형이 있는 보드를 받는다. 항목 타일이 뒤섞여 면 아래 스택에 배치됩니다. 플레이어가 맨 위 타일을 드러내면 턴이 시작됩니다. 만약 그가 그것이 필요하다고 생각한다면, 그는 은행에 비용을 지불한다. 만약 그가 그것을 사고 싶지 않다면, 다음 선수가 50 페니히스 (도이치마크의 절반)를 절약하면 된다. 만약 원하지 않는다면, 그것은 매번 50페니히를 깎아주는 다른 모든 선수들에게 제공된다. 0으로 떨어지면 그 선수는 무료로 받을 수 있습니다.
목표는 보드에 4개의 박스를 일렬로 형성할 상품을 사는 것이므로 가로 4개, 세로 4개, 세로 4개, 모서리 4개 모두 허용 가능한 선택입니다. 제일 먼저 하는 사람이 이기는 거야.
몇 개의 타일은 이벤트 타일이라고 할 수 있습니다. 이것들 중 하나가 그려지면, 그것은 읽혀지고 서랍이 그것을 이용하기를 원할 때 실행된다. 예: 왼쪽 보드에서 아이템 하나를 떼어내시면 됩니다.
Benjamin Blümchen says "Shopping is fun".
Each player gets a board with 16 squares, all illustrated with things Benjamin needs at the supermarket. The item tiles are shuffled and placed in a face-down stack. A turn starts when the player reveals the top tile. If he thinks he needs it, he pays to the bank the cost (in Deutschmarks). If he doesn't want to buy it, the next player can, and at a saving of 50 Pfennigs (half a Deutschmark). If not wanted it is offered to all the other players, knocking off 50 Pfennigs each time. If it gets down to zero, that player will get it for free.
The object is to buy goods that will form four boxes in a row on your board, so four across, four down and four corner-to-corner are all acceptable choices. The first to do so, wins.
A few tiles are what you might call Event tiles. If one of these is drawn, it is read out and takes place if the drawer wants to make use of it. Example: You may take one item off the board of the player to your left.
Each player gets a board with 16 squares, all illustrated with things Benjamin needs at the supermarket. The item tiles are shuffled and placed in a face-down stack. A turn starts when the player reveals the top tile. If he thinks he needs it, he pays to the bank the cost (in Deutschmarks). If he doesn't want to buy it, the next player can, and at a saving of 50 Pfennigs (half a Deutschmark). If not wanted it is offered to all the other players, knocking off 50 Pfennigs each time. If it gets down to zero, that player will get it for free.
The object is to buy goods that will form four boxes in a row on your board, so four across, four down and four corner-to-corner are all acceptable choices. The first to do so, wins.
A few tiles are what you might call Event tiles. If one of these is drawn, it is read out and takes place if the drawer wants to make use of it. Example: You may take one item off the board of the player to your left.
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