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6.9Bitter Heights: The Battle of Mitla Pass – October 29-31, 1956 (2012) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Paul Rohrbaugh
-
아티스트
Bruce Yearian
-
인원
게임 소개
쓴 고원: 미틀라 패스 전투(Battle of Mitla Pass, 1956년 10월 29일 ~ 1956년 10월 31일)는 1956년 아랍-이스라엘 전쟁 당시 미틀라 패스 전투에서 벌어진 전투이다. 이스라엘은 수에즈 운하를 위협할 수 있는 신뢰할 수 있는 병력을 창설할 뿐만 아니라 이집트군이 동쪽으로 병력을 증강하는 것을 막기 위해 이 고갯길을 점령하고 보유하기로 되어 있었다. 이것은 영국과 프랑스가 개입하여 이집트의 지배로부터 중요한 수로를 되찾을 구실을 제공할 것이다.
그 전투는 이 전쟁의 혼란스럽고 비극적인 측면을 대표하게 될 것이다. 이스라엘은 적군의 세력과 영국 및 프랑스 동맹군의 우유부단한 행동, 군사적 패배에도 불구하고 나세르와 아랍 연합군의 외교적 승리를 과소평가했다. 샤론 장군이 직접 명령에 불복종하여 고갯길을 공격하고 장악하기로 한 논란의 여지가 있는 결정은 이스라엘군의 명분을 위해 아무것도 하지 않은 전투에서 큰 손실을 가져왔다.
이스라엘 선수로서 당신은 패스를 통해 차도를 지키면서 손실을 낮게 유지해야 하며, 이스라엘이 비싼 대가를 치르길 원하는 이집트 선수도 마찬가지입니다.
활성화는 ATO의 포켓 배틀 게임과 비슷하게 카드 한 벌의 사용을 통해 이루어진다. 이것은 게임을 예측할 수 없게 만들고 상호작용하게 만드는 전쟁의 혼돈을 만듭니다.
게임 규모:
게임 턴: 3시간
면적: 1인치는 3.2km/2마일과 같습니다.
부대: 대대와 군대
게임 인벤토리:
11x17" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 장착되지 않은 카운터 시트 1개(90 1/2&인용 카운터)(장착된 카운터는 선택 사항)
4페이지짜리 규칙서 1권
1인 지원 차트
플레이어 제공: 6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 낮음
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2~3시간
그 전투는 이 전쟁의 혼란스럽고 비극적인 측면을 대표하게 될 것이다. 이스라엘은 적군의 세력과 영국 및 프랑스 동맹군의 우유부단한 행동, 군사적 패배에도 불구하고 나세르와 아랍 연합군의 외교적 승리를 과소평가했다. 샤론 장군이 직접 명령에 불복종하여 고갯길을 공격하고 장악하기로 한 논란의 여지가 있는 결정은 이스라엘군의 명분을 위해 아무것도 하지 않은 전투에서 큰 손실을 가져왔다.
이스라엘 선수로서 당신은 패스를 통해 차도를 지키면서 손실을 낮게 유지해야 하며, 이스라엘이 비싼 대가를 치르길 원하는 이집트 선수도 마찬가지입니다.
활성화는 ATO의 포켓 배틀 게임과 비슷하게 카드 한 벌의 사용을 통해 이루어진다. 이것은 게임을 예측할 수 없게 만들고 상호작용하게 만드는 전쟁의 혼돈을 만듭니다.
게임 규모:
게임 턴: 3시간
면적: 1인치는 3.2km/2마일과 같습니다.
부대: 대대와 군대
게임 인벤토리:
11x17" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 장착되지 않은 카운터 시트 1개(90 1/2&인용 카운터)(장착된 카운터는 선택 사항)
4페이지짜리 규칙서 1권
1인 지원 차트
플레이어 제공: 6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 낮음
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2~3시간
Bitter Heights: The Battle of Mitla Pass: October 29-31, 1956, is a low-complexity game on the battle for Mitla Pass during the 1956 Arab-Israeli War. The Israelis were to take and hold the Pass to prevent Egyptian forces from reinforcing their counterparts to the east, as well as establish a credible force that could threaten the Suez Canal. This would provide the pretext for Great Britain and France to intervene and take the crucial waterway back from Egyptian control.
The battle would come to represent the confused and tragic aspects of this war. The Israelis underestimated the strength of their opposition, the indecisive actions of their British and French allies upon which this operation depended, and the diplomatic victory Nasser and the Arab Allies would realize despite the military defeats they sustained. General Sharon’s controversial decision, to attack and take control of the pass in disobedience of direct orders, led to high losses in a fight that did nothing to further the Israeli cause.
As the Israeli player you will have to keep your losses low, while keeping hold of the roadway through the pass, as the Egyptian player you want the Israeli's to pay a high price.
Activation takes place by the use of a deck of cards, similar to the Pocket Battle Games by ATO. This creates the chaos of war that makes play unpredictable and interactive.
Game Scale:
Game Turn: 3 hours
Area: 1 inch equals 2 miles / 3.2 kilometers
Units: Battalion to Army
Game Inventory:
One 11x17" full color map
One dual-side printed un-mounted countersheet (90 1/2" counters)(mounted counters are optional)
One 4-page rulebook
One Player Aid Chart
Player Provided: One 6-sided die
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Low
Players: 2 or more
Playing Time: 2 to 3 hours
The battle would come to represent the confused and tragic aspects of this war. The Israelis underestimated the strength of their opposition, the indecisive actions of their British and French allies upon which this operation depended, and the diplomatic victory Nasser and the Arab Allies would realize despite the military defeats they sustained. General Sharon’s controversial decision, to attack and take control of the pass in disobedience of direct orders, led to high losses in a fight that did nothing to further the Israeli cause.
As the Israeli player you will have to keep your losses low, while keeping hold of the roadway through the pass, as the Egyptian player you want the Israeli's to pay a high price.
Activation takes place by the use of a deck of cards, similar to the Pocket Battle Games by ATO. This creates the chaos of war that makes play unpredictable and interactive.
Game Scale:
Game Turn: 3 hours
Area: 1 inch equals 2 miles / 3.2 kilometers
Units: Battalion to Army
Game Inventory:
One 11x17" full color map
One dual-side printed un-mounted countersheet (90 1/2" counters)(mounted counters are optional)
One 4-page rulebook
One Player Aid Chart
Player Provided: One 6-sided die
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Low
Players: 2 or more
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