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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
스프레드(Spred)는 시리즈의 LOT 파생 모델입니다. 시부미. 간단한 볼 제거 게임 메커니즘이 있어 루프를 불가능하게 만들지만 동시에 매우 작은 플레이 공간에서 긴 게임을 만들 수 있다. 평균적인 경기는 45-50회전이다.
두 선수(화이트와 블랙)는 각각 8개의 빨간 공을 공급받으며 시작합니다.
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 선수들은 번갈아 가면서 자신의 색깔(빨간색이 아닌 흰색 또는 검은색)의 공을 빈 위치에 놓는다.
만약 선수가 움직인 후에, 3개의 연결된 공(터칭)의 색깔이 있는 직선이 하나 이상 있으면(직교하거나 레벨을 가로질러 선이 될 수 있음), 플레이어는 다음을 수행한다.
1. 세 줄 중 하나를 선택합니다.
2. 해당 라인에서 이동할 수 있는 최대 볼 수를 제거합니다. 이것은 플레이어가 그것들을 제거하기 위한 올바른 순서를 찾아야 한다는 것을 의미하며, 그래서 그는 가장 많이 제거한다. 이러한 제거로 인해 공이 떨어질 수 있습니다.
3. 제거된 라인을 구성한 빈 공간에 빨간색 볼 하나를 배치합니다.
빨간 공이 떨어지거나 어떤 일이 일어나든 더 이상의 움직임이 없을 때 게임이 종료된다. 손에 붉은 공이 적은 선수가 승리합니다.
(*)- 평평한 대각선은 연결되지 않습니다!
두 선수(화이트와 블랙)는 각각 8개의 빨간 공을 공급받으며 시작합니다.
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 선수들은 번갈아 가면서 자신의 색깔(빨간색이 아닌 흰색 또는 검은색)의 공을 빈 위치에 놓는다.
만약 선수가 움직인 후에, 3개의 연결된 공(터칭)의 색깔이 있는 직선이 하나 이상 있으면(직교하거나 레벨을 가로질러 선이 될 수 있음), 플레이어는 다음을 수행한다.
1. 세 줄 중 하나를 선택합니다.
2. 해당 라인에서 이동할 수 있는 최대 볼 수를 제거합니다. 이것은 플레이어가 그것들을 제거하기 위한 올바른 순서를 찾아야 한다는 것을 의미하며, 그래서 그는 가장 많이 제거한다. 이러한 제거로 인해 공이 떨어질 수 있습니다.
3. 제거된 라인을 구성한 빈 공간에 빨간색 볼 하나를 배치합니다.
빨간 공이 떨어지거나 어떤 일이 일어나든 더 이상의 움직임이 없을 때 게임이 종료된다. 손에 붉은 공이 적은 선수가 승리합니다.
(*)- 평평한 대각선은 연결되지 않습니다!
Spred is a LOT derivative for Series: Shibumi. It features a simple ball-removal game mechanism that makes loops impossible, but at the same time, produces potentially long games in a very small playing area. An average game lasts 45-50 turns.
Two players (White and Black) start with a supply of 8 red balls each.
The board starts empty. Players take alternate turns placing a ball of their colour (White or Black, not red) on an empty position.
If, after a player's move, there is at least one straight line of three connected* balls (touching) of their colour (the lines can be orthogonal or across levels), the player does the following:
1. Chooses any of those lines of three.
2. Removes the maximum number of movable balls from that line. This means that the player must find out the correct order to remove them so he removes the most. Balls may drop as a result of these removals.
3. Places one RED ball of their supply on any of the empty spaces that composed the removed line.
The game ends when a player runs out of red balls or there are no more available moves, whatever happens first. The player with less red balls in hand wins.
(*)- Note that flat diagonal lines are not connected!
Two players (White and Black) start with a supply of 8 red balls each.
The board starts empty. Players take alternate turns placing a ball of their colour (White or Black, not red) on an empty position.
If, after a player's move, there is at least one straight line of three connected* balls (touching) of their colour (the lines can be orthogonal or across levels), the player does the following:
1. Chooses any of those lines of three.
2. Removes the maximum number of movable balls from that line. This means that the player must find out the correct order to remove them so he removes the most. Balls may drop as a result of these removals.
3. Places one RED ball of their supply on any of the empty spaces that composed the removed line.
The game ends when a player runs out of red balls or there are no more available moves, whatever happens first. The player with less red balls in hand wins.
(*)- Note that flat diagonal lines are not connected!
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