-
BGG랭킹
BGG전체 : 14710
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.08 / 5
-
디자이너
Michael Iachini
-
아티스트
Enggar Adirasa, Dann May, Chris Rallis
-
인원
게임 소개
Chaos & Alchemy는 실험실 건물과 연금술사들 간의 경쟁으로 빠르게 진행되는 게임입니다. 플레이어들은 각각의 주사위가 공유된 포춘 다이만큼 높기를 바라며 3개의 주사위를 굴려 실험을 한다. 매번 성공할 때마다 연금술사는 갑판에서 새 카드를 뽑거나 직접 카드를 꺼내 들 수 있다.
카드는 연금술사의 실험실을 개선하기 위한 혁신, 라이벌의 삶을 어렵게 만드는 불행, 게임에 즉시 영향을 주기 위한 행동, 다른 연금술사의 행동에 대응하기 위한 반응을 나타낸다.
연금술사가 실험에서 두 배로 굴리면 혼돈이 발생하고 운명이 바뀐다. 실험자는 포춘 다이(Fortune Die)를 다시 굴려 성공을 더 쉽게 또는 더 어렵게 만듭니다.
플레이어들은 납을 금으로 바꿀 만큼 정교한 실험실을 건설하기 위해 경쟁한다. 실험실에서 혁신 포인트를 10점 이상 획득한 첫 번째 참가자가 우승자입니다!
규칙 설명: 표준 실험은 주사위 3개를 굴리는 것을 포함한다.
카드는 연금술사의 실험실을 개선하기 위한 혁신, 라이벌의 삶을 어렵게 만드는 불행, 게임에 즉시 영향을 주기 위한 행동, 다른 연금술사의 행동에 대응하기 위한 반응을 나타낸다.
연금술사가 실험에서 두 배로 굴리면 혼돈이 발생하고 운명이 바뀐다. 실험자는 포춘 다이(Fortune Die)를 다시 굴려 성공을 더 쉽게 또는 더 어렵게 만듭니다.
플레이어들은 납을 금으로 바꿀 만큼 정교한 실험실을 건설하기 위해 경쟁한다. 실험실에서 혁신 포인트를 10점 이상 획득한 첫 번째 참가자가 우승자입니다!
규칙 설명: 표준 실험은 주사위 3개를 굴리는 것을 포함한다.
Chaos & Alchemy is a fast-paced game of laboratory building and rivalry between alchemists. Players conduct an experiment each turn by rolling 3 dice, hoping for each die to be at least as high as the shared Fortune Die. Each success lets the alchemist draw a new card from the deck or play a card from hand; each failure means a discard.
Cards represent Innovations to improve the alchemist's laboratory, Misfortunes to make rivals' lives harder, Actions to immediately impact the game, and Reactions to respond to other alchemists' deeds.
When an alchemist rolls doubles in an experiment, Chaos occurs and fortunes change. The experimenter re-rolls the Fortune Die, making success easier or harder to achieve.
Players race to build up a laboratory sophisticated enough to turn lead into gold. The first player with 10 or more points of Innovations in the laboratory is the victor!
Rule clarification: A standard experiment involves rolling 3 dice (this is unclear in the Second Edition rulebook).
Cards represent Innovations to improve the alchemist's laboratory, Misfortunes to make rivals' lives harder, Actions to immediately impact the game, and Reactions to respond to other alchemists' deeds.
When an alchemist rolls doubles in an experiment, Chaos occurs and fortunes change. The experimenter re-rolls the Fortune Die, making success easier or harder to achieve.
Players race to build up a laboratory sophisticated enough to turn lead into gold. The first player with 10 or more points of Innovations in the laboratory is the victor!
Rule clarification: A standard experiment involves rolling 3 dice (this is unclear in the Second Edition rulebook).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18