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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jack Reda
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아티스트
Chris Booth, Rustan Curman, Gary Simpson, Petr Šťovík
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인원
게임 소개
그것은 독일 블랙 포레스트 기슭에 있는 작은 마을이었습니다. 잔혹한 살인이 잇따르기 전까지 마을 생활은 소박하고 평화로웠다. 살인의 끔찍한 성격은 늑대인간들이 마을에 잠입했다는 것에 의문의 여지가 없었다.
마을 사람들은 누가 짐승인지 확인할 시간이 거의 없었다. 늑대인간들은 교활했고, 편집증을 이용해 마을이 분열되는 것을 도왔다. 어느 쪽이 이겼나요?
블랙포레스트는 3명에서 5명의 플레이어를 위한 협동 보드게임입니다. 마을의 구성원으로서 플레이어들이 함께 이기거나 지기도 한다. 하지만, 한 선수는 비밀리에 늑대인간으로 다른 선수들을 물리치려 한다. 승리하기 위해서는 마을 사람들은 어떤 선수가 늑대인간인지 확인하고, 코트 하우스에 있는 마을 주민 징표를 모두 없애야 한다.
경기는 두 단계로 나뉜다. 낮 단계에서 플레이어는 마을 공간에 마을 사람 토큰을 번갈아 배치한다(예: 금을 버는 필드, 마켓 카드를 살 수 있는 마켓, 선견자를 고용하여 다른 플레이어에 대한 비전을 갖게 할 수 있는 선견자, 또는 플레이어 역할에 대한 단서를 얻을 수 있는 코트 하우스). 플레이어 중 한 명의 마을 주민 토큰).
나이트 페이즈에서는 플레이어가 나이트 카드를 받게 되며, 게임에서 각 플레이어에게 선택되는 카드가 있을 때까지 하나를 선택하고 나머지를 통과해야 한다. 그런 다음 카드가 할당되고 공개됩니다. 나이트 페이즈(Night Phase)는 늑대인간 플레이어가 게임에서 마을사람 토큰을 제거하는 단계이며, 마을사람들이 늑대인간의 공격에 대항하여 요새화하려고 하는 단계이기도 하다.
두 번의 나이트 페이즈 후, 플레이어들은 충분한 금을 가지고 있어야만 버틸 수 있다. 마을 사람 토큰이 충분히 제거되어 수확이 불가능할 경우 늑대인간 플레이어가 승리합니다. 마을 사람들은 12개의 마을 타일들을 모두 업그레이드함으로써 승리할 수 있지만, 이것은 수확에 필요할지도 모르는 금을 소비하는 것을 포함한다.
마을 사람들은 누가 짐승인지 확인할 시간이 거의 없었다. 늑대인간들은 교활했고, 편집증을 이용해 마을이 분열되는 것을 도왔다. 어느 쪽이 이겼나요?
블랙포레스트는 3명에서 5명의 플레이어를 위한 협동 보드게임입니다. 마을의 구성원으로서 플레이어들이 함께 이기거나 지기도 한다. 하지만, 한 선수는 비밀리에 늑대인간으로 다른 선수들을 물리치려 한다. 승리하기 위해서는 마을 사람들은 어떤 선수가 늑대인간인지 확인하고, 코트 하우스에 있는 마을 주민 징표를 모두 없애야 한다.
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나이트 페이즈에서는 플레이어가 나이트 카드를 받게 되며, 게임에서 각 플레이어에게 선택되는 카드가 있을 때까지 하나를 선택하고 나머지를 통과해야 한다. 그런 다음 카드가 할당되고 공개됩니다. 나이트 페이즈(Night Phase)는 늑대인간 플레이어가 게임에서 마을사람 토큰을 제거하는 단계이며, 마을사람들이 늑대인간의 공격에 대항하여 요새화하려고 하는 단계이기도 하다.
두 번의 나이트 페이즈 후, 플레이어들은 충분한 금을 가지고 있어야만 버틸 수 있다. 마을 사람 토큰이 충분히 제거되어 수확이 불가능할 경우 늑대인간 플레이어가 승리합니다. 마을 사람들은 12개의 마을 타일들을 모두 업그레이드함으로써 승리할 수 있지만, 이것은 수확에 필요할지도 모르는 금을 소비하는 것을 포함한다.
It was a small village at the base of the Black Forest in Germany. Life was simple and peaceful in the village until a series of brutal murders. The horrific nature of the killings left no question that werewolves had infiltrated the village.
The villagers had little time to determine who the beasts were. The werewolves were cunning, and used the paranoia to help the village tear itself apart. Which side prevailed?
Black Forest is a cooperative board game for 3 to 5 players. Players win or lose together as members of the village. However, one player is secretly a werewolf, trying to defeat the other players. In order to win, the villagers must ascertain which player is the werewolf, and eliminate all of his or her villager tokens in the Court House.
The game is divided into two phases. In the Day Phase, players take turns placing their Villager tokens on village spaces (like the Fields, where they earn gold; the Market, where they can buy market cards; the Seer, where they can hire the Seer to have a vision on another player, and possibly gain clues about the player's role; or the Court House, where players vote to eliminate a Villager token belonging to one of the players).
In the Night Phase, players are dealt a hand of Night cards, and must choose one and pass the rest, until they have a card chosen for each player in the game. Cards are then assigned and revealed. The Night Phase is where the werewolf player tries to eliminate Villager tokens from the game, but also when the villagers try to fortify against werewolf attack.
After every other Night Phase, there is a Harvest, where the players must have enough gold to make it through. If enough Villager tokens have been eliminated that the Harvest cannot be successful, the werewolf player wins. Villagers can also win by upgrading all 12 Village tiles, but this involves spending gold that may be necessary for the Harvest.
The villagers had little time to determine who the beasts were. The werewolves were cunning, and used the paranoia to help the village tear itself apart. Which side prevailed?
Black Forest is a cooperative board game for 3 to 5 players. Players win or lose together as members of the village. However, one player is secretly a werewolf, trying to defeat the other players. In order to win, the villagers must ascertain which player is the werewolf, and eliminate all of his or her villager tokens in the Court House.
The game is divided into two phases. In the Day Phase, players take turns placing their Villager tokens on village spaces (like the Fields, where they earn gold; the Market, where they can buy market cards; the Seer, where they can hire the Seer to have a vision on another player, and possibly gain clues about the player's role; or the Court House, where players vote to eliminate a Villager token belonging to one of the players).
In the Night Phase, players are dealt a hand of Night cards, and must choose one and pass the rest, until they have a card chosen for each player in the game. Cards are then assigned and revealed. The Night Phase is where the werewolf player tries to eliminate Villager tokens from the game, but also when the villagers try to fortify against werewolf attack.
After every other Night Phase, there is a Harvest, where the players must have enough gold to make it through. If enough Villager tokens have been eliminated that the Harvest cannot be successful, the werewolf player wins. Villagers can also win by upgrading all 12 Village tiles, but this involves spending gold that may be necessary for the Harvest.
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