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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-25 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
네덜란드 테마파크 '에프텔링'의 인기 캐릭터와 동명의 TV 시리즈를 바탕으로 만들어졌다.
이 게임은 이전 시리즈(조리스 엔 드 드 드 드 드 드 드라크, 라벨레인)와 마찬가지로 원형 보드가 특징이다. 이 경우 74칸은 에메랄드로 시작 정사각형과 끝 정사각형을 나눕니다.
이 게임은 몇 가지 다른 장르 요소를 결합한 전형적인 롤 앤 무브 게임이다. 게임이 시작되기 전에, 플레이어들은 4개의 게임 캐릭터 중 하나를 선택해야 합니다. 그들 중 두 명(파르도, 파르딘)은 묘사된 이야기 속의 영웅들을 나타내며, 다른 두 명(라타르, 판타고르)은 이 게임의 악당이다.
기본 턴은 1D6을 굴리고 피니시 쪽으로 칸 수에 따라 캐릭터를 이동하는 것으로 구성됩니다.
보드에는 S'nakes and Ladders처럼 작동하는 '흰색 반짝임'과 '녹색 조명'(각 4개) 숫자가 포함되어 있습니다. 흰 반짝이는 영웅들에게는 사다리 역할을 하고 악당들에게는 뱀 역할을 합니다; 초록빛은 반대로 작동합니다.
그 널빤지는 또한 회전 화살이 있는 두 개의 부분을 포함하고 있다. 이러한 섹션의 정사각형에서 이동이 끝나면 해당 섹션의 화살표를 회전하고 화살표로 표시된 정사각형으로 이동합니다.
다른 스퀘어에서는 액션 카드(일부는 즉시 실행되어야 하고, 다른 스퀘어들은 게임 후반을 위해 보관할 수 있음)를 사용하거나 사용자와 다른 플레이어 간의 결투를 유도할 수 있습니다. 각 필링은 3세트(물, 불, 나무)에서 몰래 1장의 카드를 골라 이 카드를 동시에 공개한다. 물은 불을 이기고, 불은 나무를 태우며, 나무는 물 위에 떠다닌다. 결투의 승자는 보너스 이동을 하게 됩니다.
결투는 한 선수가 다른 선수의 피스와 함께 정사각형에 착지할 때도 치러진다. 이 경우, 결투의 승자는 패자가 1D6으로 표시된 정사각형 수를 거꾸로 하는 정사각형에 머무르게 된다.
이 게임은 이전 시리즈(조리스 엔 드 드 드 드 드 드 드라크, 라벨레인)와 마찬가지로 원형 보드가 특징이다. 이 경우 74칸은 에메랄드로 시작 정사각형과 끝 정사각형을 나눕니다.
이 게임은 몇 가지 다른 장르 요소를 결합한 전형적인 롤 앤 무브 게임이다. 게임이 시작되기 전에, 플레이어들은 4개의 게임 캐릭터 중 하나를 선택해야 합니다. 그들 중 두 명(파르도, 파르딘)은 묘사된 이야기 속의 영웅들을 나타내며, 다른 두 명(라타르, 판타고르)은 이 게임의 악당이다.
기본 턴은 1D6을 굴리고 피니시 쪽으로 칸 수에 따라 캐릭터를 이동하는 것으로 구성됩니다.
보드에는 S'nakes and Ladders처럼 작동하는 '흰색 반짝임'과 '녹색 조명'(각 4개) 숫자가 포함되어 있습니다. 흰 반짝이는 영웅들에게는 사다리 역할을 하고 악당들에게는 뱀 역할을 합니다; 초록빛은 반대로 작동합니다.
그 널빤지는 또한 회전 화살이 있는 두 개의 부분을 포함하고 있다. 이러한 섹션의 정사각형에서 이동이 끝나면 해당 섹션의 화살표를 회전하고 화살표로 표시된 정사각형으로 이동합니다.
다른 스퀘어에서는 액션 카드(일부는 즉시 실행되어야 하고, 다른 스퀘어들은 게임 후반을 위해 보관할 수 있음)를 사용하거나 사용자와 다른 플레이어 간의 결투를 유도할 수 있습니다. 각 필링은 3세트(물, 불, 나무)에서 몰래 1장의 카드를 골라 이 카드를 동시에 공개한다. 물은 불을 이기고, 불은 나무를 태우며, 나무는 물 위에 떠다닌다. 결투의 승자는 보너스 이동을 하게 됩니다.
결투는 한 선수가 다른 선수의 피스와 함께 정사각형에 착지할 때도 치러진다. 이 경우, 결투의 승자는 패자가 1D6으로 표시된 정사각형 수를 거꾸로 하는 정사각형에 머무르게 된다.
De Magische Wereld van Pardoes is based upon a popular character of the Dutch theme park 'Efteling' and derived television series of the same name.
The game features a circular board, just like the previous games that have been released in the same series (Joris en de Draak, Raveleijn). In this case 74 spaces divide the starting square from the finishing square with an emerald.
The game is a typical roll-and-move game, combining some different genre elements. Before the game starts, players have to choose 1 of the 4 game's characters. Two of them (Pardoes, Pardijn) represent the heroes in the story depicted, while the two other characters (Rattar, Pantagor) are the villains in this game.
A basic turn consists of rolling 1D6 and moving your character the according number of spaces towards the finish.
The board contains a number 'white twinkles' and 'green lightnings' (4 of each), which work just like S'nakes and Ladders'. The white twinkles work as ladders for the heroes and as snakes for the villains; the green lightnings work the other way around.
The board also contains two sections with spinning arrows. If your move ends on a square in such a section, you spin that section's arrow and move to the square indicated by the arrow.
Other squares let you take an action card (some are to be executed immediately, others can be kept for later in the game) or invoke a duel between you and another player. Each of the duelling secretly chooses 1 card from a set of 3 (water, fire and wood) and reveal this card simultaneously. Water beats fire, fire burns wood and wood floats on water. The winner of the duel gets a bonus move.
A duel is also fought when a player lands on a square with another player's piece. In this case the winner of the duel gets to stay on the square where as the loser goes backwards the number of squares indicated by 1D6.
The game features a circular board, just like the previous games that have been released in the same series (Joris en de Draak, Raveleijn). In this case 74 spaces divide the starting square from the finishing square with an emerald.
The game is a typical roll-and-move game, combining some different genre elements. Before the game starts, players have to choose 1 of the 4 game's characters. Two of them (Pardoes, Pardijn) represent the heroes in the story depicted, while the two other characters (Rattar, Pantagor) are the villains in this game.
A basic turn consists of rolling 1D6 and moving your character the according number of spaces towards the finish.
The board contains a number 'white twinkles' and 'green lightnings' (4 of each), which work just like S'nakes and Ladders'. The white twinkles work as ladders for the heroes and as snakes for the villains; the green lightnings work the other way around.
The board also contains two sections with spinning arrows. If your move ends on a square in such a section, you spin that section's arrow and move to the square indicated by the arrow.
Other squares let you take an action card (some are to be executed immediately, others can be kept for later in the game) or invoke a duel between you and another player. Each of the duelling secretly chooses 1 card from a set of 3 (water, fire and wood) and reveal this card simultaneously. Water beats fire, fire burns wood and wood floats on water. The winner of the duel gets a bonus move.
A duel is also fought when a player lands on a square with another player's piece. In this case the winner of the duel gets to stay on the square where as the loser goes backwards the number of squares indicated by 1D6.
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