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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.81 / 5

게임 소개

젠틀맨 시브즈(Gentleman Seables)는 아르스&그레이브네 루팽과 다른 캐릭터들이 모리스 르블랑에서 영감을 받아 등장하는 보드 게임이다. 게임 마지막에 가장 큰 전리품 더미를 가진 사람이 이기는 거야!

게임이 시작될 때 각 플레이어는 5가지 색상의 도난 타일 중 하나를 몰래 가져가며, 각 플레이어는 또한 2-4개의 도움의 손 토큰을 받는다. 장비 토큰은 5가지 유형으로 나뉘며, 각각은 무작위로 선택된 2개의 장비 토큰을 옆에 두고 있다. 은행 옆에 2개의 전리품 토큰, 박물관에 있는 1개의 자물쇠, 그리고 장원 옆에 있는 1개의 터널, 그리고 자동차 토큰과 두 번째 터널과 함께 6개의 추가적인 전리품 토큰도 배치된다. 무작위로 뽑은 장비 토큰 3개가 위를 향하게 배치된다.

매 라운드가 시작될 때마다, 중매인은 두 개의 동맹 표지를 배치하고, 각각 적절한 색의 –를 한 영역에, 다른 세 개의 영역에 강도를 나타낸다. 따라서, 강도들은 라운드를 위해 임시 팀을 형성하고 어떤 장소와 장소를 털기 위해 함께 노력하고 있습니다! – 하지만 그들은 누가 누구인지 반드시 알지는 못한다. 차례에 따라 플레이어도 다음을 수행합니다.


페이스업 장비 토큰 중 하나를 선택하여 위치 옆에 배치한 다음(한 위치에서 동일한 유형의 토큰이 최대 3개까지 허용됨) 새 장비 토큰을 표시합니다.
스택에서 맨 위 장비 토큰을 가져온 다음 위치에 배치합니다.
도움의 손 토큰을 재생하여 특수 토큰을 이동하거나 새 특수 토큰을 위치에 추가합니다.


다섯 가지 종류의 장비들이 모두 한 장소에 있는 즉시, 그곳에서 강도 사건이 일어납니다. 누가 물건을 훔치나요? 토큰의 색을 기반으로 그곳에서 더 큰 존재감을 가지고 있는 동맹. 그런 다음 이 토큰들은 거꾸로 뒤집혀서 (전리품이 됨) 그곳에 있는 모든 약탈 토큰에 추가된 다음, 동맹의 강도들 사이에서 나눠져 점수판에 놓인다. 매치메이커 토큰은 적어도 두 개의 얼라이언스 토큰을 이동시켜야 하는 새로운 플레이어에게 전달되며, 그러면 새로운 라운드가 시작됩니다.

특수 토큰은 자연스럽게 규칙을 변경합니다. 자물쇠가 있는 위치는 도둑이 들도록 자물쇠를 옮기도록 선택할 수 있지만 도둑질할 수는 없다. 그 차는 누군가가 장비 토큰을 새로운 위치로 옮길 수 있게 해줍니다. 두 번째 터널이 위치 옆에 놓였을 때, 터널이 있는 두 장소는 이제 연결되어 있고, 강도 발생 여부를 결정할 때 존재하는 장비의 유형은 함께 있는 것으로 간주됩니다; 그러나 그 장소들 중 하나에 자물쇠가 걸려 있다면, 도난당할 수 없습니다!

준장 토큰이 최종 6개의 장비 토큰에 섞여서 그려지면 게임이 즉시 종료된다. 그러면 플레이어들은 그들의 신분을 드러내고, 가장 많은 전리품을 가진 플레이어가 승리합니다!
Gentlemen Thieves is a board game with secret identities, bluffing and theft featuring Arsène Lupin and other characters inspired by author Maurice Leblanc. Whoever ends up with the biggest stack of loot at the end of the game wins!

At the start of the game, each player secretly takes one of the five burglar tiles, which come in five different colors; each player also receives 2-4 helping hand tokens. Five locations are set out, each with two randomly chosen equipment tokens next to them; equipment tokens come in five types, with each type appearing in the five colors of the burglars. Special tokens are placed out as well: two loot tokens next to the bank, one lock on the museum, and one tunnel next to the manor; six additional loot tokens, along with a car token and the second tunnel, are placed to the side. Three randomly drawn equipment tokens are placed face up.

At the start of each round, the matchmaker determines the alliances for that round, placing two alliance markers – each showing a burglar in the appropriate color – in one area and the other three in the other area. Thus, the burglars form provisional teams for the round and are trying to work together to rob a location – any location! – but they don't necessarily know who's who. On a turn a player either:


Chooses one of the face-up equipment tokens, places it next to a location (with no more than three tokens of the same type being allowed at a location), then reveals a new equipment token.
Draws the top equipment token from the stack, then places it at a location.
Plays a helping hand token to move a special token or add a new special token to a location.


As soon as all five types of equipment are at a location, a burglary takes place there. Who steals the goods? The alliance that has the larger presence there based on the colors of tokens. These tokens are then flipped face down (becoming loot), added to any loot tokens present there, then split among the burglars in the alliance and placed on the scoreboard. The matchmaker token passes to a new player, who must move at least two alliance tokens, then a new round begins.

The special tokens naturally change the rules: The location with the lock cannot be robbed, although someone can choose to move the lock so that a burglary does take place. The car allows someone to move an equipment token to a new location. When the second tunnel is placed next to a location, the two locations with tunnels are now linked and the types of equipment present are considered to be together when determining whether a burglary takes place – although if the lock is on one of those locations, then nothing can be stolen!

A brigadier token is shuffled into the final six equipment tokens, and when it's drawn, the game ends immediately. Players then reveal their identities, and the player with the most loot wins!

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