-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Chris Harding (I)
-
아티스트
José Ramón Faura, Chris Harding (I)
-
인원
게임 소개
세인트 다이로 가는 길은 1944년 10월에 있었던 전투들을 모의 실험한 것이다.
플레이어는 참가한 다양한 독일군과 미국군을 통제한다. 미국 선수는 독일군의 전선을 뚫고 세인트 디로 향하기 위해 3개 사단을 조율해야 한다. 독일 선수는 미국의 추진력을 늦추고 전선의 무결성을 유지하는 한편, 병력을 보존하고 미국이 지리적 목표를 달성하지 못하도록 병력을 조정해야 한다.
이 시스템은 "Korps" 시스템의 발전으로, 가변적인 턴 순서와 늦은 전쟁 부대 및 장비를 다루기 위한 더 많은 전술적 차별성을 가지고 있다.
플레이어는 참가한 다양한 독일군과 미국군을 통제한다. 미국 선수는 독일군의 전선을 뚫고 세인트 디로 향하기 위해 3개 사단을 조율해야 한다. 독일 선수는 미국의 추진력을 늦추고 전선의 무결성을 유지하는 한편, 병력을 보존하고 미국이 지리적 목표를 달성하지 못하도록 병력을 조정해야 한다.
이 시스템은 "Korps" 시스템의 발전으로, 가변적인 턴 순서와 늦은 전쟁 부대 및 장비를 다루기 위한 더 많은 전술적 차별성을 가지고 있다.
The Road to St Die is a company/battalion level simulation of those battles in October 1944.
Players control the various German and American forces which took part. The American player must coordinate their three divisions to penetrate the front lines of the Germans and drive towards St. Die. The German player must coordinate their forces to slow the American drive and maintain the integrity of their front line, while preserving their forces and preventing the American from achieving their geographical objectives.
The system is an evolution of the "Korps" system with variable turn order and more tactical differentiation to deal with late war units and equipment.
Players control the various German and American forces which took part. The American player must coordinate their three divisions to penetrate the front lines of the Germans and drive towards St. Die. The German player must coordinate their forces to slow the American drive and maintain the integrity of their front line, while preserving their forces and preventing the American from achieving their geographical objectives.
The system is an evolution of the "Korps" system with variable turn order and more tactical differentiation to deal with late war units and equipment.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18