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BGG랭킹
BGG전체 : 13286
WARGAMES : 2176
7.1No Retreat 3: The French Front, May/June 1940 (2012) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
50-240 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.10 / 5
-
디자이너
Carl Paradis
-
아티스트
Tim Allen, Alan Emrich, Carl Paradis
-
인원
게임 소개
디럭스 시리즈 #6
퇴각 금지 작전의 성공을 좇아! 제2차 세계 대전의 러시아 전선이 손짓하고 나서 아프리카 전선으로 출동하는 러시아 전선 1941-1944는 게임 디자이너 칼 파라디스와 그의 믿음직한 개발자인 앨런 엠리치가 다시 한 번 팀을 이뤄 이 게임 시리즈의 세 번째 챕터인 "퇴각 없음 3: 프랑스 전선"을 선보였다.
더 “1940년 5월 독일 육군이 프랑스 침공에 대비하기 위해 네덜란드, 벨기에, 룩셈부르크를 기습 공격하면서 가짜 전쟁은 끝났다. 케이시 옐로우(Case Yellow”)라고 불리는 이 작전은 프랑스군이 뚫을 수 없다고 생각한 아르덴 숲을 통해 기갑부대를 기습하는 것에 의존했다. 독일군 참모진의 연구는 그렇지 않다는 것을 증명했고, 그들의 기갑은 능숙한 속도로 숲이 우거진 지형을 통과하여 연합군의 출현을 기습했다.
퇴각 금지 3에서는 플레이어가 연합군(프랑스, 영국) 또는 독일군을 지휘하며 여러 역사적 계획 중 하나(플랜 카드로 표현)에 따라 운영한다. 지름이 약 30km인 육각형 위의 기동력, 각각 4일의 실시간을 나타내는 턴을 통해, 팽팽한 교전이 앞뒤로 격렬하게 전개되고 아무것도 예측할 수 없을 때, 각각의 육각형, 유닛, 전투 주위에 온 맵 퍼즐을 만들어낸다.
디자이너 칼 파라디스는 이 질문에 답하기 위해 철저한 연구를 했다.프랑스가 1940년의 완전한 패배를 막을 수 있었을까?그의 연구는 대단한 결과를 낳았습니다.그렇다!,” 그리고 새로운 게임플레이 요소와 결합된 No Retreat 3의 시뮬레이션 요소는 2차 세계대전의 궤적을 형성한 이 논란이 많은 군사 작전의 풍부하고 통찰력 있는 표현을 제공한다.
게임 데이터:
복잡성: 9점 만점에 5점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 3점
규모: 각 유닛은 하나의 군대입니다. 독일군 또는 연합군 (프랑스, 영국, 중립군) 각 육각형은 좌우로 약 30킬로미터 떨어져 있습니다. 각 턴은 1라운드를 제외하고 4일의 실시간 턴을 나타낸다.
퇴각 금지 작전의 성공을 좇아! 제2차 세계 대전의 러시아 전선이 손짓하고 나서 아프리카 전선으로 출동하는 러시아 전선 1941-1944는 게임 디자이너 칼 파라디스와 그의 믿음직한 개발자인 앨런 엠리치가 다시 한 번 팀을 이뤄 이 게임 시리즈의 세 번째 챕터인 "퇴각 없음 3: 프랑스 전선"을 선보였다.
더 “1940년 5월 독일 육군이 프랑스 침공에 대비하기 위해 네덜란드, 벨기에, 룩셈부르크를 기습 공격하면서 가짜 전쟁은 끝났다. 케이시 옐로우(Case Yellow”)라고 불리는 이 작전은 프랑스군이 뚫을 수 없다고 생각한 아르덴 숲을 통해 기갑부대를 기습하는 것에 의존했다. 독일군 참모진의 연구는 그렇지 않다는 것을 증명했고, 그들의 기갑은 능숙한 속도로 숲이 우거진 지형을 통과하여 연합군의 출현을 기습했다.
퇴각 금지 3에서는 플레이어가 연합군(프랑스, 영국) 또는 독일군을 지휘하며 여러 역사적 계획 중 하나(플랜 카드로 표현)에 따라 운영한다. 지름이 약 30km인 육각형 위의 기동력, 각각 4일의 실시간을 나타내는 턴을 통해, 팽팽한 교전이 앞뒤로 격렬하게 전개되고 아무것도 예측할 수 없을 때, 각각의 육각형, 유닛, 전투 주위에 온 맵 퍼즐을 만들어낸다.
디자이너 칼 파라디스는 이 질문에 답하기 위해 철저한 연구를 했다.프랑스가 1940년의 완전한 패배를 막을 수 있었을까?그의 연구는 대단한 결과를 낳았습니다.그렇다!,” 그리고 새로운 게임플레이 요소와 결합된 No Retreat 3의 시뮬레이션 요소는 2차 세계대전의 궤적을 형성한 이 논란이 많은 군사 작전의 풍부하고 통찰력 있는 표현을 제공한다.
게임 데이터:
복잡성: 9점 만점에 5점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 3점
규모: 각 유닛은 하나의 군대입니다. 독일군 또는 연합군 (프랑스, 영국, 중립군) 각 육각형은 좌우로 약 30킬로미터 떨어져 있습니다. 각 턴은 1라운드를 제외하고 4일의 실시간 턴을 나타낸다.
Deluxe Series #6
Following on the success of No Retreat!: The Russian Front 1941-1944 where the Russian Front of World War II beckons, and then taking the action to the African Front, game designer Carl Paradis and his trusty developer Alan Emrich have teamed up yet again to present the third chapter in this game series, No Retreat 3: The French Front.
The “Phony War” ended in May of 1940 as the German Army unleashed blitzkrieg attacks into Holland, Belgium and Luxembourg in preparation for their audacious plan to invade France. Dubbed “Case Yellow” (Fall Gelb), it relied on a surprise attack with armored forces through the Ardennes Forest that the French had deemed impenetrable. A German staff study proved otherwise, and their panzers were pushed through this broken wooded terrain with deft speed, catching the Allies by surprise with their appearance.
In No Retreat 3, players command the Allied (French and British) or German forces, operating them in accordance to one of several historical plans (represented by Plan cards). Maneuvering forces over hexes that are approximately 30 kilometers across, over turns that represent 4 days of real time each, the vaunted No Retreat series card-assisted game systems are there to create on-map puzzles around each hex, unit and battle as the tense engagements rage back-and-forth and nothing is entirely predictable.
Designer Carl Paradis has made an exhaustive study to answer the question, “Could France have staved off total defeat in 1940?” His research yields a resounding, “Yes!,” and the simulation elements of No Retreat 3, combined with its novel gameplay elements, offer a rich and insightful presentation of this controversial military campaign that shaped the trajectory of World War II.
Game Data:
Complexity: 5 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 3 on a 9 scale
Scale: Each unit is one army: The German forces or the Allied forces (French, British, and Neutrals) Each hex is about 30 kilometers from side to side. Each turn represents four days of real time, except the first turn, which is only two days.
Following on the success of No Retreat!: The Russian Front 1941-1944 where the Russian Front of World War II beckons, and then taking the action to the African Front, game designer Carl Paradis and his trusty developer Alan Emrich have teamed up yet again to present the third chapter in this game series, No Retreat 3: The French Front.
The “Phony War” ended in May of 1940 as the German Army unleashed blitzkrieg attacks into Holland, Belgium and Luxembourg in preparation for their audacious plan to invade France. Dubbed “Case Yellow” (Fall Gelb), it relied on a surprise attack with armored forces through the Ardennes Forest that the French had deemed impenetrable. A German staff study proved otherwise, and their panzers were pushed through this broken wooded terrain with deft speed, catching the Allies by surprise with their appearance.
In No Retreat 3, players command the Allied (French and British) or German forces, operating them in accordance to one of several historical plans (represented by Plan cards). Maneuvering forces over hexes that are approximately 30 kilometers across, over turns that represent 4 days of real time each, the vaunted No Retreat series card-assisted game systems are there to create on-map puzzles around each hex, unit and battle as the tense engagements rage back-and-forth and nothing is entirely predictable.
Designer Carl Paradis has made an exhaustive study to answer the question, “Could France have staved off total defeat in 1940?” His research yields a resounding, “Yes!,” and the simulation elements of No Retreat 3, combined with its novel gameplay elements, offer a rich and insightful presentation of this controversial military campaign that shaped the trajectory of World War II.
Game Data:
Complexity: 5 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 3 on a 9 scale
Scale: Each unit is one army: The German forces or the Allied forces (French, British, and Neutrals) Each hex is about 30 kilometers from side to side. Each turn represents four days of real time, except the first turn, which is only two days.
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