-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
블로킹 도젬스(Blocking Dodgems)는 두 명의 플레이어를 위한 인쇄 및 플레이 게임이다.
각 선수는 자동차의 운전자이다. 그 차들은 4x4 격자 모양의 도로 위를 달린다. 각 선수는 차례로 교차로 하나를 통과한다. 각 교차로는 양면 타일입니다. 한쪽에는 우회전할 수 없는 교차로가 있다. 반대쪽은 좌회전 금지 교차로를 보여준다. 직진 운전은 항상 허용됩니다. 자동차가 교차로를 지날 때마다 타일이 뒤집힌다. 먼저 16개의 교차로를 모두 통과한 선수가 이깁니다. 그 차들은 동시에 같은 타일에 있을 수 없다. 갈 곳이 없는 플레이어(자신의 차는 그리드를 벗어나거나 막힌 타일로만 주행할 수 있음)는 게임에서 지게 된다. 게임의 설정 단계에서 각 플레이어는 그리드의 절반의 초기 상태를 결정합니다.
이 게임은 네덜란드 잡지 피타고라스(2012년 6월 51호)에 상품 질문으로 실렸다. 고등학생들을 위한 수학에 관한 잡지입니다. 독자들은 승리하는 전략을 찾아야 했다.
각 선수는 자동차의 운전자이다. 그 차들은 4x4 격자 모양의 도로 위를 달린다. 각 선수는 차례로 교차로 하나를 통과한다. 각 교차로는 양면 타일입니다. 한쪽에는 우회전할 수 없는 교차로가 있다. 반대쪽은 좌회전 금지 교차로를 보여준다. 직진 운전은 항상 허용됩니다. 자동차가 교차로를 지날 때마다 타일이 뒤집힌다. 먼저 16개의 교차로를 모두 통과한 선수가 이깁니다. 그 차들은 동시에 같은 타일에 있을 수 없다. 갈 곳이 없는 플레이어(자신의 차는 그리드를 벗어나거나 막힌 타일로만 주행할 수 있음)는 게임에서 지게 된다. 게임의 설정 단계에서 각 플레이어는 그리드의 절반의 초기 상태를 결정합니다.
이 게임은 네덜란드 잡지 피타고라스(2012년 6월 51호)에 상품 질문으로 실렸다. 고등학생들을 위한 수학에 관한 잡지입니다. 독자들은 승리하는 전략을 찾아야 했다.
Blokkerende Botsauto's (Blocking Dodgems) is a print and play game for two players.
Each player is the driver of a car. The cars drive on a 4 by 4 grid of streets. Each player in turn passes one intersection. Each intersection is a double sided tile. One side has an intersection where no right turn is allowed. The other side shows an intersection where no left turn allowed. Driving straight ahead is always allowed. Each time a car has passed an intersection, its tile is flipped. The first player to pass all 16 intersections wins. The cars cannot be both on the same tile at the same time. A player who has nowhere to go (his car can only drive off the grid, or on a blocked tile) loses the game. During the setup phase of the game, each player determines the initial state of half of the grid.
This game was published as a prize question in the Dutch magazine Pythagoras (issue 51/3, Jun 2012). It's a magazine about mathematics for high school students. Readers had to find a winning strategy (no answer was found).
Each player is the driver of a car. The cars drive on a 4 by 4 grid of streets. Each player in turn passes one intersection. Each intersection is a double sided tile. One side has an intersection where no right turn is allowed. The other side shows an intersection where no left turn allowed. Driving straight ahead is always allowed. Each time a car has passed an intersection, its tile is flipped. The first player to pass all 16 intersections wins. The cars cannot be both on the same tile at the same time. A player who has nowhere to go (his car can only drive off the grid, or on a blocked tile) loses the game. During the setup phase of the game, each player determines the initial state of half of the grid.
This game was published as a prize question in the Dutch magazine Pythagoras (issue 51/3, Jun 2012). It's a magazine about mathematics for high school students. Readers had to find a winning strategy (no answer was found).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18