-
BGG랭킹
BGG전체 : 15756
WARGAMES : 2986
6.4Custer's Final Campaign: 7th Cavalry at Little Bighorn (2012) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.86 / 5
-
디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
Brandon Pennington, Joe Youst
-
인원
게임 소개
출처: DecisionGames.com:
리틀 빅혼의 제7기병단
1876년 미군은 북부 대초원의 인디언들과 전투를 벌였고, 결국 장군이 파괴되었다. 조지 암스트롱 커스터와 리틀 빅혼 전투의 지휘관들 대부분입니다 이 2인용 게임은 그 캠페인 전체를 포괄한다.
한 명의 플레이어는 원래 작전에 참여했던 3개의 사령부를 구성하는 연대 및 대대를 포함한 육군 병력을 지휘한다. Crook’s, Gibbon’s 및 Terry’s. 다른 플레이어는 다양한 인디언 부족을 통제하며, 각 부족은 전사들에게 강한 전투력을 지닌 것으로 평가된다. 포인트 투 포인트 지도는 다코타 산맥의 에이브러햄 링컨 요새에서 몬태나 주 헬레나까지 뻗어 있습니다. 그 사이에는 파우더 강, 장미꽃 봉오리, 리틀 빅혼과 같은 유명한 역사적인 전투 장소들이 있다.
커스터’의 파이널 캠페인은 데스티니 핸드의 미니 게임 시리즈의 일부이다. 각 플레이어는 고유한 캠페인 카드 덱을 가지고 있습니다. 그들은 운동 능력, 전투 보너스, 역사적 사건들을 만들어낸다. 적시에 올바른 카드를 사용하는 것은 플레이어가 힘을 집중하여 모든 역경을 이겨내거나 불명예스러운 패배로 이어질 수 있습니다. 일부 카드는 다음을 포함한다: 부족 습격, 인디언들은 보호 구역을 떠났습니다 그리고 게리 오웬도요
전투는 준전술적 절차를 통해 해결된다. 개틀링 건, “ 개 병사들, &rdqu; 아미 리버보트, 그리고 크레이지 호스, 넬슨 마일스, 시팅불, 커스터 같은 리더들을 위한 특별한 규칙이 있습니다.
리틀 빅혼의 제7기병단
1876년 미군은 북부 대초원의 인디언들과 전투를 벌였고, 결국 장군이 파괴되었다. 조지 암스트롱 커스터와 리틀 빅혼 전투의 지휘관들 대부분입니다 이 2인용 게임은 그 캠페인 전체를 포괄한다.
한 명의 플레이어는 원래 작전에 참여했던 3개의 사령부를 구성하는 연대 및 대대를 포함한 육군 병력을 지휘한다. Crook’s, Gibbon’s 및 Terry’s. 다른 플레이어는 다양한 인디언 부족을 통제하며, 각 부족은 전사들에게 강한 전투력을 지닌 것으로 평가된다. 포인트 투 포인트 지도는 다코타 산맥의 에이브러햄 링컨 요새에서 몬태나 주 헬레나까지 뻗어 있습니다. 그 사이에는 파우더 강, 장미꽃 봉오리, 리틀 빅혼과 같은 유명한 역사적인 전투 장소들이 있다.
커스터’의 파이널 캠페인은 데스티니 핸드의 미니 게임 시리즈의 일부이다. 각 플레이어는 고유한 캠페인 카드 덱을 가지고 있습니다. 그들은 운동 능력, 전투 보너스, 역사적 사건들을 만들어낸다. 적시에 올바른 카드를 사용하는 것은 플레이어가 힘을 집중하여 모든 역경을 이겨내거나 불명예스러운 패배로 이어질 수 있습니다. 일부 카드는 다음을 포함한다: 부족 습격, 인디언들은 보호 구역을 떠났습니다 그리고 게리 오웬도요
전투는 준전술적 절차를 통해 해결된다. 개틀링 건, “ 개 병사들, &rdqu; 아미 리버보트, 그리고 크레이지 호스, 넬슨 마일스, 시팅불, 커스터 같은 리더들을 위한 특별한 규칙이 있습니다.
From DecisionGames.com:
"7th Cavalry at Little Bighorn
In 1876 the US Army engaged the Indians of the northern Great Plains in a campaign that culminated in the destruction of Gen. George Armstrong Custer and most of his command at the Battle of the Little Bighorn. This two-player game covers that entire campaign.
One player commands Army forces, including the regiments and battalions forming the three commands that participated in the original campaign: Crook’s, Gibbon’s and Terry’s. The other player controls various Indian tribes, each rated for its fighting strength in warriors. The point-to-point map stretches from Fort Abraham Lincoln in the Dakotas to Helena, Montana. In between are famous historic battle sites such as Powder River, the Rosebud, and the Little Bighorn.
Custer’s Final Campaign is part of the Hand of Destiny mini-game series. Each player has a unique deck of Campaign Cards. They generate movement abilities, combat bonuses and historical events. Accessing the right card at the right time lets the player concentrate forces to win that great victory against all odds—or perhaps go down to inglorious defeat. Some of the cards include: Tribal Raiding, Indians Leave Reservation, and Gary Owen.
Combat is resolved via a quasi-tactical procedure. There are special rules for: Gatling guns, “dog soldiers,” Army riverboats, and leaders such as Crazy Horse, Nelson Miles, Sitting Bull and Custer himself.
"7th Cavalry at Little Bighorn
In 1876 the US Army engaged the Indians of the northern Great Plains in a campaign that culminated in the destruction of Gen. George Armstrong Custer and most of his command at the Battle of the Little Bighorn. This two-player game covers that entire campaign.
One player commands Army forces, including the regiments and battalions forming the three commands that participated in the original campaign: Crook’s, Gibbon’s and Terry’s. The other player controls various Indian tribes, each rated for its fighting strength in warriors. The point-to-point map stretches from Fort Abraham Lincoln in the Dakotas to Helena, Montana. In between are famous historic battle sites such as Powder River, the Rosebud, and the Little Bighorn.
Custer’s Final Campaign is part of the Hand of Destiny mini-game series. Each player has a unique deck of Campaign Cards. They generate movement abilities, combat bonuses and historical events. Accessing the right card at the right time lets the player concentrate forces to win that great victory against all odds—or perhaps go down to inglorious defeat. Some of the cards include: Tribal Raiding, Indians Leave Reservation, and Gary Owen.
Combat is resolved via a quasi-tactical procedure. There are special rules for: Gatling guns, “dog soldiers,” Army riverboats, and leaders such as Crazy Horse, Nelson Miles, Sitting Bull and Custer himself.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
457
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18