-
BGG랭킹
BGG전체 : 18735
WARGAMES : 3422
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.14 / 5
-
디자이너
Eric R. Harvey
-
아티스트
Eric R. Harvey, Joe Youst
-
인원
게임 소개
갈릴리를 위한 평화 작전
레바논 82는 이스라엘이 레바논을 침공한 것을 모의실험한 것이다. 친이스라엘 기독교를 레바논의 합법적인 정부로 세우기를 희망하며 이스라엘은 IDF를 파견했고, 곧 잔인한 도시 전투에 휘말렸다. 이 게임에는 1975년 시나리오와 2006년 시나리오가 포함되어 있으며, PLO에 대한 이스라엘의 지속적인 투쟁을 보여준다.
레바논‘82는 플레이어가 자신의 부대를 증강할 수 있도록 설계된 파이어 & 무브먼트 전투 시스템을 활용한다.전투 중에 파이어”를 지원하십시오. 포병부터 공습까지 지원 자산을 받아 적의 진지와 대형을 교전할 수 있어 모든 수준의 전투가 가능하다. 레바논 82에는 시리아 입국을 위한 규정도 포함되어 있으며, 시리아 지대공 미사일이 탑재되어 있다. 이스라엘의 공중 지원은 시리아 고정 SAM 포대의 공격을 받을 수 있다.
레바논에서 전투 결과표는 현대전의 본질을 모방한 것으로, 유닛은 일반적으로 게임 중 사상자가 발생할 수 있는 양면 대형으로, 특히 1982년에 있었던 시가전 당시 전투의 실체를 정확하게 모방한 것이다. 따라서 전투에서 승리하는 것은 전술, 화력, 자산 관리 &mdash의 문제이다. 레바논의 놀라운 지도는 이스라엘 국경에서부터 수도인 베이루트까지, PLO 난민 수용소와 같은 유명한 전투 장소를 포함한, 전투 지역 전체를 묘사하고 있다.
레바논 82는 이스라엘이 레바논을 침공한 것을 모의실험한 것이다. 친이스라엘 기독교를 레바논의 합법적인 정부로 세우기를 희망하며 이스라엘은 IDF를 파견했고, 곧 잔인한 도시 전투에 휘말렸다. 이 게임에는 1975년 시나리오와 2006년 시나리오가 포함되어 있으며, PLO에 대한 이스라엘의 지속적인 투쟁을 보여준다.
레바논‘82는 플레이어가 자신의 부대를 증강할 수 있도록 설계된 파이어 & 무브먼트 전투 시스템을 활용한다.전투 중에 파이어”를 지원하십시오. 포병부터 공습까지 지원 자산을 받아 적의 진지와 대형을 교전할 수 있어 모든 수준의 전투가 가능하다. 레바논 82에는 시리아 입국을 위한 규정도 포함되어 있으며, 시리아 지대공 미사일이 탑재되어 있다. 이스라엘의 공중 지원은 시리아 고정 SAM 포대의 공격을 받을 수 있다.
레바논에서 전투 결과표는 현대전의 본질을 모방한 것으로, 유닛은 일반적으로 게임 중 사상자가 발생할 수 있는 양면 대형으로, 특히 1982년에 있었던 시가전 당시 전투의 실체를 정확하게 모방한 것이다. 따라서 전투에서 승리하는 것은 전술, 화력, 자산 관리 &mdash의 문제이다. 레바논의 놀라운 지도는 이스라엘 국경에서부터 수도인 베이루트까지, PLO 난민 수용소와 같은 유명한 전투 장소를 포함한, 전투 지역 전체를 묘사하고 있다.
Operation Peace for Galilee
Lebanon ‘82 is a simulation of the Israeli invasion of Lebanon in ‘82, an attempt to clear out PLO terrorists and expel elements of the Syrian army from the country. Hoping to establish the pro-Israeli Christians as the legitimate government in Lebanon, the Israelis sent in the IDF, which soon became embroiled in vicious urban battles. The game also includes a 1975 scenario, as well as a 2006 scenario, showing the evolution of Israel’s ongoing struggle against the PLO.
Lebanon ‘82 utilizes the Fire & Movement combat system that is designed so that players can augment their units with “Support Fire” during the course of the battle. From artillery to air strikes, units can receive support assets to engage enemy positions and formations, allowing combat to develop at all levels. Lebanon ‘82 also includes rules for a possible Syrian entry, and features the Syrian Surface to Air Missiles! Israeli air support could come under fire from Syrian fixed SAM batteries; more support fire will be necessary, but assets are limited.
In Lebanon ‘82, the attritional design of the Combat Results Table simulates the true nature of modern warfare; Units are typically two-sided formations that can incur casualties during a game, accurately replicating the realities of combat, especially during the street fighting encountered in 1982. Winning the battle is thus a matter of maneuver, firepower and asset management — not merely odds ratios requiring numerical superiority. A stunning map of Lebanon depicts the entire battle area, ranging from the Israeli border to the capital Beirut itself — including all of the famous battle sites, such as the PLO refugee camps.
Lebanon ‘82 is a simulation of the Israeli invasion of Lebanon in ‘82, an attempt to clear out PLO terrorists and expel elements of the Syrian army from the country. Hoping to establish the pro-Israeli Christians as the legitimate government in Lebanon, the Israelis sent in the IDF, which soon became embroiled in vicious urban battles. The game also includes a 1975 scenario, as well as a 2006 scenario, showing the evolution of Israel’s ongoing struggle against the PLO.
Lebanon ‘82 utilizes the Fire & Movement combat system that is designed so that players can augment their units with “Support Fire” during the course of the battle. From artillery to air strikes, units can receive support assets to engage enemy positions and formations, allowing combat to develop at all levels. Lebanon ‘82 also includes rules for a possible Syrian entry, and features the Syrian Surface to Air Missiles! Israeli air support could come under fire from Syrian fixed SAM batteries; more support fire will be necessary, but assets are limited.
In Lebanon ‘82, the attritional design of the Combat Results Table simulates the true nature of modern warfare; Units are typically two-sided formations that can incur casualties during a game, accurately replicating the realities of combat, especially during the street fighting encountered in 1982. Winning the battle is thus a matter of maneuver, firepower and asset management — not merely odds ratios requiring numerical superiority. A stunning map of Lebanon depicts the entire battle area, ranging from the Israeli border to the capital Beirut itself — including all of the famous battle sites, such as the PLO refugee camps.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
475
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18