-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
BURAN
-
아티스트
BURAN
-
인원
게임 소개
설명서에서 번역됨
모든 선수들이 중학교와 고등학교에서 우울한 6년을 보냈다. 그때의 추억은 소꿉친구이자 반에서 1등을 했던 미야모토 시즈카와의 추억뿐이다.
졸업식 날, 시즈카는 """라는 말을 남기고 떠났다.저는 누군가와 정말로 사랑에 빠졌으면 좋겠다고 생각했고, 몇 달 후, 선수들은 그녀가 그녀의 부모님이 소개해주신 어떤 남자와 결혼했다는 소식을 듣고 망연자실합니다.
곧이어 플레이어들은 "시간 공간 점프 실험에 참여하고 싶어하는 사람들을 모집하는 광고를 보게 된다. 강한 마음을 가진 사람들만.
선수들은 실험에 참여하고, 타임머신을 사용하여 과거를 개선하려고 합니다. 타임머신은 마음의 힘으로 움직인다. 과거가 불행할수록 마음도 강하기 때문에 선수들은 6년 내내 돌아갈 수 있다. 하지만 그들이 과거를 바꾸고 행복해질수록, 그들의 정신은 약해집니다.
과연 미야모토 시즈카의 마음을 사로잡을 선수는 누구일까.
모든 선수들이 중학교와 고등학교에서 우울한 6년을 보냈다. 그때의 추억은 소꿉친구이자 반에서 1등을 했던 미야모토 시즈카와의 추억뿐이다.
졸업식 날, 시즈카는 """라는 말을 남기고 떠났다.저는 누군가와 정말로 사랑에 빠졌으면 좋겠다고 생각했고, 몇 달 후, 선수들은 그녀가 그녀의 부모님이 소개해주신 어떤 남자와 결혼했다는 소식을 듣고 망연자실합니다.
곧이어 플레이어들은 "시간 공간 점프 실험에 참여하고 싶어하는 사람들을 모집하는 광고를 보게 된다. 강한 마음을 가진 사람들만.
선수들은 실험에 참여하고, 타임머신을 사용하여 과거를 개선하려고 합니다. 타임머신은 마음의 힘으로 움직인다. 과거가 불행할수록 마음도 강하기 때문에 선수들은 6년 내내 돌아갈 수 있다. 하지만 그들이 과거를 바꾸고 행복해질수록, 그들의 정신은 약해집니다.
과연 미야모토 시즈카의 마음을 사로잡을 선수는 누구일까.
Translated from the manual
All players have spent six depressing years in junior high and high school. The only somewhat colourful memories from those years are the memories together with their childhood friend and the class' top student, Shizuka Miyamoto.
On the graduation day, Shizuka left with the words "I'd liked to have really fallen in love with someone", and a couple of months later, the players are devastated as they hear she has married some guy her parents introduced.
Soon thereafter, the players see an advert recruiting people wanting to participate in a "time-space jump experiment. Only for people with strong minds."
The players participate in the experiment, and use the time machine to try to improve their past. The time machine is powered by strength of mind. The unhappier past, the stronger mind, so at the start, players are able to go back all six years. But as they change the past and get happier, their mind weakens.
Who of the players will be able to catch the heart of Shizuka Miyamoto?
All players have spent six depressing years in junior high and high school. The only somewhat colourful memories from those years are the memories together with their childhood friend and the class' top student, Shizuka Miyamoto.
On the graduation day, Shizuka left with the words "I'd liked to have really fallen in love with someone", and a couple of months later, the players are devastated as they hear she has married some guy her parents introduced.
Soon thereafter, the players see an advert recruiting people wanting to participate in a "time-space jump experiment. Only for people with strong minds."
The players participate in the experiment, and use the time machine to try to improve their past. The time machine is powered by strength of mind. The unhappier past, the stronger mind, so at the start, players are able to go back all six years. But as they change the past and get happier, their mind weakens.
Who of the players will be able to catch the heart of Shizuka Miyamoto?
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18