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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
내용: 플레이 보드 1개, 우드 폰 4개, 물음표 13개(엘스워스 편지), 스피너 1개
플레이어 수: 2, 3 또는 4
게임 시작 전:
1. 플랫폼의 카드 부분은 "라고 하는 13개의 개별 카드로 구분되어야 합니다.LEATHES". 그리고 나서 글자들은 FACE UP, 플레이 보드 옆에 있는 수영장에 모든 플레이어가 쉽게 접근할 수 있도록 배치된다.
2. 그리고 나서 각 플레이어는 나무 폰을 선택하고 "라고 표시된 공간에 놓습니다.게임 보드 중앙에 있는 시작&인용어
3. 이제 각 플레이어가 스피너의 화살표를 돌립니다. 가장 높은 번호를 가진 플레이어가 시작합니다. 동점일 경우 플레이어가 다시 회전합니다.
4. 왼쪽으로의 패스
게임의 대상:
엘스워스의 집에 가장 많은 편지를 가지고 가장 먼저 들어간 선수가 우승자입니다.
이 게임의 특수 기능:
이 게임은 홈 경로와 보너스 공간을 포함하여 두 부분으로 구성되어 있습니다. 첫 번째 부분은 시작에서 게이트까지, 두 번째 부분은 게이트에서 ELSWORTH의 집까지입니다.
더 플레이:
1. 게임의 첫 번째 부분(스타트부터 게이트까지 영역)에서 첫 번째 플레이어는 자신이 선택한 방향으로(뒤로) 공간을 회전시키고 움직입니다. 선수는 절대로 그의 수를 나눌 수 없으며, 항상 그가 회전하는 숫자에 따라 그의 차례에 움직여야 한다.
2. 몇 명의 선수가 동시에 같은 공간에서 휴식을 취할 수 있습니다.
3. 플레이어가 게임의 첫 번째 부분에서 정확한 카운트에 의해 색 공간에 착지할 때마다 풀에서 일치하는 색 스탬프가 있는 문자를 집습니다. 그는 그 편지에 적힌 질문과 그 아래에 주어진 세 가지 다른 답을 소리 내어 읽어야 한다. 그리고 나서 그는 A, B, C 중 자신이 옳다고 생각하는 답을 큰 소리로 말해야 한다. 각 문항에는 번호가 매겨져 있으며 상자 커버에 있는 답변 차트에는 A, B 또는 C의 정답이 나와 있습니다. 정답을 맞췄으면 10칸의 보너스 이동이 가능하다. 만약 그의 답이 틀리면, 그는 다음 차례까지 그 색 공간에 남아있습니다. 어느 경우든, 그는 편지를 보관한다.
4. 각 선수는 자신이 고른 글자를 앞에 대고 얼굴을 위로 향하게 하여 보드 주변의 모든 플레이어가 볼 수 있도록 해야 합니다.
5. LETTER가 남아 있는 한, 어떤 플레이어도 게임의 두 번째 파트에 들어갈 수 없습니다. 풀에서 마지막 글자를 고른 후, 모든 플레이어는 각자의 폰을 게이트로 표시된 공간에 놓고 게임의 두 번째 부분에서 똑같이 시작합니다.
6. 게이트에서 홈 경로 시작까지 선수는 전방 방향으로만 이동합니다.
7. 게임의 두 번째 파트에 있는 플레이어가 색 공간에 정확히 카운트하여 착지할 때마다 선택할 수 있습니다. 즉, 해당 색을 가진 플레이어로부터 일치하는 색 문자를 받거나 10칸을 전진시킬 수 있습니다.
8. 마지막 색 공간에서 엘스워스의 집으로 가는 길의 구간이 홈패스입니다. 홈 경로로 진입한 선수는 홈 경로 내에서 원하는 대로 전진하거나 후진합니다. 플레이어가 보너스 스페이스에 정확히 카운트하여 착지하면 색 스탬프에 상관없이 원하는 문자를 다른 플레이어로부터 받을 수 있습니다.
9. 플레이어는 이길 수 없기 때문에, 엘스워스의 집에 가장 많은 편지를 가지고 들어가지 않으면 다른 선수들보다 더 많은 편지를 받을 때까지 홈 경로 내에서 왔다 갔다 합니다. 레터스는 홈패스에서 빼앗길 수 있는 만큼 설렘과 긴장감이 크다. 경기 막판까지 엘스워스의 집에 누가 안전하게 들어갈지 아무도 모른다.
10. ELSWORTH의 HOUSE에 들어가기 위해 플레이어는 스피너의 정확한 카운트가 필요하지 않습니다.
가족 규칙
더 많은 발달된 어린이나 성인이 게임에 참여하게 되면 게임 전반부에서 플레이어가 LETS를 집어들 때 모든 문답이 생략되는 것을 제외하고는 규칙적인 규칙을 따르지만, 여전히 10칸의 보너스 이동이 주어진다.
플레이어 수: 2, 3 또는 4
게임 시작 전:
1. 플랫폼의 카드 부분은 "라고 하는 13개의 개별 카드로 구분되어야 합니다.LEATHES". 그리고 나서 글자들은 FACE UP, 플레이 보드 옆에 있는 수영장에 모든 플레이어가 쉽게 접근할 수 있도록 배치된다.
2. 그리고 나서 각 플레이어는 나무 폰을 선택하고 "라고 표시된 공간에 놓습니다.게임 보드 중앙에 있는 시작&인용어
3. 이제 각 플레이어가 스피너의 화살표를 돌립니다. 가장 높은 번호를 가진 플레이어가 시작합니다. 동점일 경우 플레이어가 다시 회전합니다.
4. 왼쪽으로의 패스
게임의 대상:
엘스워스의 집에 가장 많은 편지를 가지고 가장 먼저 들어간 선수가 우승자입니다.
이 게임의 특수 기능:
이 게임은 홈 경로와 보너스 공간을 포함하여 두 부분으로 구성되어 있습니다. 첫 번째 부분은 시작에서 게이트까지, 두 번째 부분은 게이트에서 ELSWORTH의 집까지입니다.
더 플레이:
1. 게임의 첫 번째 부분(스타트부터 게이트까지 영역)에서 첫 번째 플레이어는 자신이 선택한 방향으로(뒤로) 공간을 회전시키고 움직입니다. 선수는 절대로 그의 수를 나눌 수 없으며, 항상 그가 회전하는 숫자에 따라 그의 차례에 움직여야 한다.
2. 몇 명의 선수가 동시에 같은 공간에서 휴식을 취할 수 있습니다.
3. 플레이어가 게임의 첫 번째 부분에서 정확한 카운트에 의해 색 공간에 착지할 때마다 풀에서 일치하는 색 스탬프가 있는 문자를 집습니다. 그는 그 편지에 적힌 질문과 그 아래에 주어진 세 가지 다른 답을 소리 내어 읽어야 한다. 그리고 나서 그는 A, B, C 중 자신이 옳다고 생각하는 답을 큰 소리로 말해야 한다. 각 문항에는 번호가 매겨져 있으며 상자 커버에 있는 답변 차트에는 A, B 또는 C의 정답이 나와 있습니다. 정답을 맞췄으면 10칸의 보너스 이동이 가능하다. 만약 그의 답이 틀리면, 그는 다음 차례까지 그 색 공간에 남아있습니다. 어느 경우든, 그는 편지를 보관한다.
4. 각 선수는 자신이 고른 글자를 앞에 대고 얼굴을 위로 향하게 하여 보드 주변의 모든 플레이어가 볼 수 있도록 해야 합니다.
5. LETTER가 남아 있는 한, 어떤 플레이어도 게임의 두 번째 파트에 들어갈 수 없습니다. 풀에서 마지막 글자를 고른 후, 모든 플레이어는 각자의 폰을 게이트로 표시된 공간에 놓고 게임의 두 번째 부분에서 똑같이 시작합니다.
6. 게이트에서 홈 경로 시작까지 선수는 전방 방향으로만 이동합니다.
7. 게임의 두 번째 파트에 있는 플레이어가 색 공간에 정확히 카운트하여 착지할 때마다 선택할 수 있습니다. 즉, 해당 색을 가진 플레이어로부터 일치하는 색 문자를 받거나 10칸을 전진시킬 수 있습니다.
8. 마지막 색 공간에서 엘스워스의 집으로 가는 길의 구간이 홈패스입니다. 홈 경로로 진입한 선수는 홈 경로 내에서 원하는 대로 전진하거나 후진합니다. 플레이어가 보너스 스페이스에 정확히 카운트하여 착지하면 색 스탬프에 상관없이 원하는 문자를 다른 플레이어로부터 받을 수 있습니다.
9. 플레이어는 이길 수 없기 때문에, 엘스워스의 집에 가장 많은 편지를 가지고 들어가지 않으면 다른 선수들보다 더 많은 편지를 받을 때까지 홈 경로 내에서 왔다 갔다 합니다. 레터스는 홈패스에서 빼앗길 수 있는 만큼 설렘과 긴장감이 크다. 경기 막판까지 엘스워스의 집에 누가 안전하게 들어갈지 아무도 모른다.
10. ELSWORTH의 HOUSE에 들어가기 위해 플레이어는 스피너의 정확한 카운트가 필요하지 않습니다.
가족 규칙
더 많은 발달된 어린이나 성인이 게임에 참여하게 되면 게임 전반부에서 플레이어가 LETS를 집어들 때 모든 문답이 생략되는 것을 제외하고는 규칙적인 규칙을 따르지만, 여전히 10칸의 보너스 이동이 주어진다.
Contents: 1 playing board, 4 Wood Pawns, 13 Question Cards (Ellsworth's letters), 1 spinner
Number of Players: 2, 3 or 4
Before the game starts:
1. The card portion of the platform should be broken up into 13 individual cards which are called the "LETTERS". The LETTERS are then placed, FACE UP, in a POOL next to the playing board, in easy reach of all players.
2. Each player then selects a wood pawn and places it on the space marked "START" in the center of playing board
3. Each player now spins the arrow of the spinner - the one with the highest number starts. In case of tie, player spins again.
4. Play passes to the left
Object of the game:
The player who is FIRST to enter Ellsworth's House with the most LETTERS, is the WINNER.
Special Feature of the Game:
This game consists of two parts - the first from START to the GATE - the second from the GATE to ELLSWORTH's HOUSE, including the HOME PATH and BONUS SPACE
The Play:
1. In the first part of the game (area from START to GATE) the first player spins and moves his pawn the number of spaces in any direction he chooses (either forward of backward). Player can never split his move and must always move on his turn according to the number he spins.
2. Any number of players may rest on the same space at the same time.
3. Whenever a player, in the first part of the game, lands on a color space by EXACT COUNT, he picks up the LETTER with the matching color stamp from the POOL. He must read aloud the question on that letter and the three different answers given below it. He then must state aloud which ANSWER he thinks is right, A, B or C. Each question on the LETTERS is numbered and the ANSWER CHART here in the box cover lists these numbers with their correct answers - A, B or C. If he has answered correctly, he gets a bonus move of 10 additional spaces. If his answer is incorrect, he remains on that color space until his next turn. In either case, he keeps the LETTER.
4. Each player has to place the LETTERS he picks, FACE UP in front of him, so that all players around the board can see them.
5. As long as there are LETTERS left in the POOL, NO player can enter the second part of the game. After the last LETTER has been picked up from the POOL, all players place their respective pawns on the space marked GATE and all start from there equally on the second part of the game.
6. From the GATE to the Beginning of the HOME PATH, players move only in a forward direction.
7. Whenever a player in the second part of the game lands by EXACT COUNT on a color space, he has this choice - he may take the matching color LETTER from the player who has it, or, he may advance 10 spaces.
8. The section of the pathway from the last color space to Ellsworth's House, is the HOME PATH. Once a player advances into the HOME PATH, he moves within it, forward or backward as he chooses. When a player lands by EXACT COUNT on the BONUS SPACE, he may take from any other player any LETTER he desires, regardless of the color stamp.
9. Since a plyer cannot win, unless he enters ELLSWORTH'S HOUSE with the most LETTERS, he will move back and forth within the HOME PATH until hes has more letters than the other players. As LETTERS can be taken away in the HOME PATH, there is great excitement and suspense. Until the last moment of the game, nobody knows who will safely enter ELLSWORTH'S HOUSE.
10. To enter ELLSWORTH's HOUSE, a player does not need an exact count on the spinner.
FAMILY RULES
When more advanced children or grown-ups join the the game, the regular rules are followed, except that in the first part of the game, all questions and answers are omitted when players pick up LETTERS, but the bonus move of 10 spaces is still given.
Number of Players: 2, 3 or 4
Before the game starts:
1. The card portion of the platform should be broken up into 13 individual cards which are called the "LETTERS". The LETTERS are then placed, FACE UP, in a POOL next to the playing board, in easy reach of all players.
2. Each player then selects a wood pawn and places it on the space marked "START" in the center of playing board
3. Each player now spins the arrow of the spinner - the one with the highest number starts. In case of tie, player spins again.
4. Play passes to the left
Object of the game:
The player who is FIRST to enter Ellsworth's House with the most LETTERS, is the WINNER.
Special Feature of the Game:
This game consists of two parts - the first from START to the GATE - the second from the GATE to ELLSWORTH's HOUSE, including the HOME PATH and BONUS SPACE
The Play:
1. In the first part of the game (area from START to GATE) the first player spins and moves his pawn the number of spaces in any direction he chooses (either forward of backward). Player can never split his move and must always move on his turn according to the number he spins.
2. Any number of players may rest on the same space at the same time.
3. Whenever a player, in the first part of the game, lands on a color space by EXACT COUNT, he picks up the LETTER with the matching color stamp from the POOL. He must read aloud the question on that letter and the three different answers given below it. He then must state aloud which ANSWER he thinks is right, A, B or C. Each question on the LETTERS is numbered and the ANSWER CHART here in the box cover lists these numbers with their correct answers - A, B or C. If he has answered correctly, he gets a bonus move of 10 additional spaces. If his answer is incorrect, he remains on that color space until his next turn. In either case, he keeps the LETTER.
4. Each player has to place the LETTERS he picks, FACE UP in front of him, so that all players around the board can see them.
5. As long as there are LETTERS left in the POOL, NO player can enter the second part of the game. After the last LETTER has been picked up from the POOL, all players place their respective pawns on the space marked GATE and all start from there equally on the second part of the game.
6. From the GATE to the Beginning of the HOME PATH, players move only in a forward direction.
7. Whenever a player in the second part of the game lands by EXACT COUNT on a color space, he has this choice - he may take the matching color LETTER from the player who has it, or, he may advance 10 spaces.
8. The section of the pathway from the last color space to Ellsworth's House, is the HOME PATH. Once a player advances into the HOME PATH, he moves within it, forward or backward as he chooses. When a player lands by EXACT COUNT on the BONUS SPACE, he may take from any other player any LETTER he desires, regardless of the color stamp.
9. Since a plyer cannot win, unless he enters ELLSWORTH'S HOUSE with the most LETTERS, he will move back and forth within the HOME PATH until hes has more letters than the other players. As LETTERS can be taken away in the HOME PATH, there is great excitement and suspense. Until the last moment of the game, nobody knows who will safely enter ELLSWORTH'S HOUSE.
10. To enter ELLSWORTH's HOUSE, a player does not need an exact count on the spinner.
FAMILY RULES
When more advanced children or grown-ups join the the game, the regular rules are followed, except that in the first part of the game, all questions and answers are omitted when players pick up LETTERS, but the bonus move of 10 spaces is still given.
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