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BGG랭킹
BGG전체 : 924
STRATEGY : 535
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.68 / 5
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디자이너
Richard Breese
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아티스트
Juliet Breese, Mariano Iannelli
-
인원
게임 소개
산호초와의 만남은 산호초 위의 삶에 관한 이야기입니다! 폴립 타일을 사용하여 플레이어들은 다른 종류의 산호를 기르는데, 그들은 네 개의 새우 카운터를 신중하게 배치함으로써 다른 산호의 공격을 막을 수 있다. 플레이어가 성공하기 위해서는 게임의 핵심인 '소비된' 폴립 타일을 얻기 위해 이웃한 산호로부터 폴립을 섭취해야 한다. 소비되는 폴립 타일은 수많은 용도를 가지고 있으며 티칼이나 자바와 같은 게임의 액션 포인트와 비슷한 효과를 가지고 있다. 가장 중요한 것은 산호 타일을 뒤집거나 잠그는 데 사용할 수 있으며, 이것은 게임이 끝날 때 다른 종류의 산호들의 각각의 값을 결정한다.
디자이너 리차드 브리즈의 설명입니다.
확장 기준:
산호초의 만남
디자이너 리차드 브리즈의 설명입니다.
확장 기준:
산호초의 만남
Reef Encounter is about life on a coral reef! Using polyp tiles, players grow different types of corals, which they can protect from being attacked by other corals through judicious placing of their four shrimp counters. To be successful players must consume polyps from neighboring corals in order to acquire the 'consumed' polyp tiles that are the key to the game. The consumed polyp tiles have a myriad of uses (and have a similar effect to the action points in games like Tikal and Java). Most importantly they can be used to flip over or lock the coral tiles, which determine the respective values of the different types of coral at the end of the game.
Description from the designer, Richard Breese.
Expanded by:
Reef Encounter of the Second Kind
Description from the designer, Richard Breese.
Expanded by:
Reef Encounter of the Second Kind
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