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BGG랭킹
BGG전체 : 10048
FAMILYGAMES : 2294
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인원
1-7 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.94 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Serge Laget
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아티스트
Cyrille Daujean, Julien Delval
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인원
게임 소개
원탁의 기사단은 아서왕의 왕국을 수많은 위협으로부터 보호하기 위해 다시 한 번 모여야 합니다. 하지만 기다려봐, 이 사람들은 옛날의 기사가 아니라 그들의 자식들이야. 이 새로운 기사들이 너무 늦기 전에 위험을 추적하고 그들을 멈추게 하는 임무를 수행할 수 있을까?
카멜롯의 그림자: 카드 게임(대부분의 플레이어)은 퀘스트의 위험 수준이 너무 높아지기 전에 퀘스트를 완료하기 위해 함께 작업한다.
게임 용어로 퀘스트는 5종류의 카드로 표현되며, 각 카드에는 1~3개의 검과 2~5 사이의 숫자 또는 물음표가 표시된다. 이 카드들은 모건 르 페이 카드(선수들이 등장할 때 저주하는 카드)와 멀린 카드(저주의 일부 측면을 제거하는 카드)와 함께 섞여서 루머 덱을 형성한다. 각 플레이어는 게임을 시작할 때 비밀 충성 카드를 받게 되며, 최대 한 명만 배반자가 된다. 차례에 따라 플레이어도 다음을 수행합니다.
루머 카드를 표시합니다.
퀘스트를 시도합니다.
기사를 고발하다.
루머 카드를 드러내기 위해 플레이어는 카드를 카드 스택의 맨 위에 뒤집습니다. 퀘스트 카드인 경우 플레이어들은 해당 퀘스트의 카드의 총 가치를 기록하기 위해 노력하며, 각 카드의 가치는 해당 퀘스트의 표시된 포인트 수만큼 매겨집니다. 모건 르페이가 드러나면 선수들은 더 이상 서로 말을 걸 수 없으며, 모건은 일부 카드의 가치를 왜곡하거나 일부 카드를 제거하기도 한다. 멀린은 선수들이 다시 한번 말할 수 있도록 허락한다.
플레이어들은 총 값이 11, 12, 13일 때 퀘스트를 중단하려고 합니다. 더 낮은 곳에서는 너무 빨리 도착하여 시간을 낭비하고, 더 높은 곳에서는 너무 늦게 도착하였다. 퀘스트를 시도하기 위해 플레이어는 상단 퀘스트 카드를 가리키며 "라고 말합니다.시간이 되었다." 플레이어가 덱에 있는 모든 카드를 표시합니다. 퀘스트 합계가 11-13이면 플레이어는 퀘스트 카드에 표시된 것처럼 1-3개의 백검을 받게 됩니다. 낮으면 검은 칼 1개를, 높으면 검은 칼 1-3개를 받는다. 다른 모든 퀘스트들은 플레이어가 너무 늦었는지 체크하면 스택이 리셋된다. 퀘스트에 실패하면 나중에 사용할 수 있는 특별 보너스 카드가 제공됩니다.
일단 세 개의 검이 요구되면, 색깔에 상관없이, 플레이어는 다른 플레이어가 대의를 배신했다고 고발할 수 있으며, 맞으면 보상을, 그렇지 않으면 페널티를 받을 수 있다. 선수들이 7개의 백검을 모으면 모건의 병력을 막아 승리한다. 그러나 만약 그들이 먼저 검은 검 일곱 개를 모으면, 아서의 왕국은 멸망한다.
재구상
카멜롯 위의 그림자
카멜롯의 그림자: 카드 게임(대부분의 플레이어)은 퀘스트의 위험 수준이 너무 높아지기 전에 퀘스트를 완료하기 위해 함께 작업한다.
게임 용어로 퀘스트는 5종류의 카드로 표현되며, 각 카드에는 1~3개의 검과 2~5 사이의 숫자 또는 물음표가 표시된다. 이 카드들은 모건 르 페이 카드(선수들이 등장할 때 저주하는 카드)와 멀린 카드(저주의 일부 측면을 제거하는 카드)와 함께 섞여서 루머 덱을 형성한다. 각 플레이어는 게임을 시작할 때 비밀 충성 카드를 받게 되며, 최대 한 명만 배반자가 된다. 차례에 따라 플레이어도 다음을 수행합니다.
루머 카드를 표시합니다.
퀘스트를 시도합니다.
기사를 고발하다.
루머 카드를 드러내기 위해 플레이어는 카드를 카드 스택의 맨 위에 뒤집습니다. 퀘스트 카드인 경우 플레이어들은 해당 퀘스트의 카드의 총 가치를 기록하기 위해 노력하며, 각 카드의 가치는 해당 퀘스트의 표시된 포인트 수만큼 매겨집니다. 모건 르페이가 드러나면 선수들은 더 이상 서로 말을 걸 수 없으며, 모건은 일부 카드의 가치를 왜곡하거나 일부 카드를 제거하기도 한다. 멀린은 선수들이 다시 한번 말할 수 있도록 허락한다.
플레이어들은 총 값이 11, 12, 13일 때 퀘스트를 중단하려고 합니다. 더 낮은 곳에서는 너무 빨리 도착하여 시간을 낭비하고, 더 높은 곳에서는 너무 늦게 도착하였다. 퀘스트를 시도하기 위해 플레이어는 상단 퀘스트 카드를 가리키며 "라고 말합니다.시간이 되었다." 플레이어가 덱에 있는 모든 카드를 표시합니다. 퀘스트 합계가 11-13이면 플레이어는 퀘스트 카드에 표시된 것처럼 1-3개의 백검을 받게 됩니다. 낮으면 검은 칼 1개를, 높으면 검은 칼 1-3개를 받는다. 다른 모든 퀘스트들은 플레이어가 너무 늦었는지 체크하면 스택이 리셋된다. 퀘스트에 실패하면 나중에 사용할 수 있는 특별 보너스 카드가 제공됩니다.
일단 세 개의 검이 요구되면, 색깔에 상관없이, 플레이어는 다른 플레이어가 대의를 배신했다고 고발할 수 있으며, 맞으면 보상을, 그렇지 않으면 페널티를 받을 수 있다. 선수들이 7개의 백검을 모으면 모건의 병력을 막아 승리한다. 그러나 만약 그들이 먼저 검은 검 일곱 개를 모으면, 아서의 왕국은 멸망한다.
재구상
카멜롯 위의 그림자
The Knights of the Round Table must assemble once again to protect King Arthur's kingdom from numerous threats. But wait – these aren't the knights of old, but rather their children. Can these newcomer knights prove up to the task of tracking the dangers out there and putting a stop to them before it's too late?
In Shadows over Camelot: The Card Game, the players (mostly) work together to complete quests before the danger level of a quest gets too high.
In game terms, the quests are represented by five types of cards, with each card showing 1-3 swords, as well as a number from 2 to 5 or a question mark. These cards are shuffled together with Morgan le Fay cards (which curse the players when they appear) and Merlin cards (which remove some aspects of the curse) to form the rumor deck. Each player receives a secret loyalty card at the start of the game, with at most one person being a traitor to the cause. On a turn a player either:
Reveals a rumor card.
Attempts a quest.
Accuses a knight.
To reveal a rumor card, the player flips it onto the top of the revealed stack of cards. If it's a quest card, players try to keep track of the total value of cards from that quest, with ?s each worth as many points as the number of ?s revealed of that quest. If a Morgan le Fay is revealed, players can no longer speak to one another; in addition, Morgan twists the values of some cards or removes some from play. Merlin allows players to speak once again.
Players are trying to stop quests when the total value is 11, 12 or 13. Any lower, and they arrived too soon, wasting time; any higher, and they arrived too late. To attempt a quest, the player points to the top quest card and says, "It's time." The player then reveals all cards in the deck. If the sum of that quest is 11-13, then the players receive 1-3 white swords, as shown on the quest cards. If lower, they receive one black sword; if higher, 1-3 black swords. All other quests are checked to see whether the players were too late, then the stack resets. A failed quest rewards the attempter with a special bonus card for later use.
Once three swords have been claimed, whatever the color, a player can choose to accuse another player of being traitorous to the cause, winning a reward if correct and a penalty otherwise. If the players collect seven white swords, they have stopped Morgan's forces and win. If, however, they collect seven black swords first, then Arthur's kingdom falls.
Reimplements
Shadows over Camelot
In Shadows over Camelot: The Card Game, the players (mostly) work together to complete quests before the danger level of a quest gets too high.
In game terms, the quests are represented by five types of cards, with each card showing 1-3 swords, as well as a number from 2 to 5 or a question mark. These cards are shuffled together with Morgan le Fay cards (which curse the players when they appear) and Merlin cards (which remove some aspects of the curse) to form the rumor deck. Each player receives a secret loyalty card at the start of the game, with at most one person being a traitor to the cause. On a turn a player either:
Reveals a rumor card.
Attempts a quest.
Accuses a knight.
To reveal a rumor card, the player flips it onto the top of the revealed stack of cards. If it's a quest card, players try to keep track of the total value of cards from that quest, with ?s each worth as many points as the number of ?s revealed of that quest. If a Morgan le Fay is revealed, players can no longer speak to one another; in addition, Morgan twists the values of some cards or removes some from play. Merlin allows players to speak once again.
Players are trying to stop quests when the total value is 11, 12 or 13. Any lower, and they arrived too soon, wasting time; any higher, and they arrived too late. To attempt a quest, the player points to the top quest card and says, "It's time." The player then reveals all cards in the deck. If the sum of that quest is 11-13, then the players receive 1-3 white swords, as shown on the quest cards. If lower, they receive one black sword; if higher, 1-3 black swords. All other quests are checked to see whether the players were too late, then the stack resets. A failed quest rewards the attempter with a special bonus card for later use.
Once three swords have been claimed, whatever the color, a player can choose to accuse another player of being traitorous to the cause, winning a reward if correct and a penalty otherwise. If the players collect seven white swords, they have stopped Morgan's forces and win. If, however, they collect seven black swords first, then Arthur's kingdom falls.
Reimplements
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