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BGG랭킹
BGG전체 : 2346
STRATEGY : 1140
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.93 / 5
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디자이너
Darwin Bromley, Tom Wham
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아티스트
Javier González Cava, Larry Elmore, Chris Vande Voort
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인원
게임 소개
출판사의 설명:
Iron Dragon은 철도 게임들을 전에는 가보지 못했던 곳들을 엘프, 고양이 인간, 트롤, 마법으로 가득 찬 땅으로 가져갑니다. 유전공학으로 만들어진 용들은 위험하고 탐험되지 않은 지역을 가로질러 기차를 끌고 갑니다. 도시를 연결하고, 숲 속 생물들을 물리치고, 지하를 탐험하여 철도 제국을 건설하세요.
엠파이어 빌더 시스템을 기반으로 한 이 판타지 게임은 고전적인 건축 전략과 자금 관리 도구를 새로운 장소에 배치합니다. 플레이어들은 특별한 보드에 지울 수 있는 크레용을 사용하고 레일 제국을 운영한다. 가족, 친구들과 함께 하는 재미와 모험의 밤을 보내기에 안성맞춤입니다.
Mayfair Games의 크레용 레일 게임 중 가장 정교한 게임인 아이언 드래곤에서 플레이어들은 광범위하고 수익성 있는 철도 네트워크를 만들기 위해 시도하는 환상의 세계를 배경으로 합니다. 플레이어는 크레용을 사용하여 게임 보드 자체에 레일 라인을 그리고 기존 레일 라인을 사용하여 카드에 의해 지시된 지불을 위한 상품을 집어 전달한다.
엠파이어 Builder의 표준 메커니즘에 더하여, 아이언 드래곤은 그들의 인종에 따라 지형 건축/강 횡단 비용을 절감하는 포맨과 대륙 사이를 열차가 횡단하고 육지에서 병목 현상을 피할 수 있는 선박을 소개한다. 연결되지 않은 두 철도망 사이를 건너 뛰거나요 리소스는 지역별로 훨씬 더 분리되어 있으며, 각 지역은 각자의 배경 스토리(설명서에 기재된 내용)를 바탕으로 몇 가지 리소스를 전문적으로 다루고 있습니다.
Iron Dragon은 철도 게임들을 전에는 가보지 못했던 곳들을 엘프, 고양이 인간, 트롤, 마법으로 가득 찬 땅으로 가져갑니다. 유전공학으로 만들어진 용들은 위험하고 탐험되지 않은 지역을 가로질러 기차를 끌고 갑니다. 도시를 연결하고, 숲 속 생물들을 물리치고, 지하를 탐험하여 철도 제국을 건설하세요.
엠파이어 빌더 시스템을 기반으로 한 이 판타지 게임은 고전적인 건축 전략과 자금 관리 도구를 새로운 장소에 배치합니다. 플레이어들은 특별한 보드에 지울 수 있는 크레용을 사용하고 레일 제국을 운영한다. 가족, 친구들과 함께 하는 재미와 모험의 밤을 보내기에 안성맞춤입니다.
Mayfair Games의 크레용 레일 게임 중 가장 정교한 게임인 아이언 드래곤에서 플레이어들은 광범위하고 수익성 있는 철도 네트워크를 만들기 위해 시도하는 환상의 세계를 배경으로 합니다. 플레이어는 크레용을 사용하여 게임 보드 자체에 레일 라인을 그리고 기존 레일 라인을 사용하여 카드에 의해 지시된 지불을 위한 상품을 집어 전달한다.
엠파이어 Builder의 표준 메커니즘에 더하여, 아이언 드래곤은 그들의 인종에 따라 지형 건축/강 횡단 비용을 절감하는 포맨과 대륙 사이를 열차가 횡단하고 육지에서 병목 현상을 피할 수 있는 선박을 소개한다. 연결되지 않은 두 철도망 사이를 건너 뛰거나요 리소스는 지역별로 훨씬 더 분리되어 있으며, 각 지역은 각자의 배경 스토리(설명서에 기재된 내용)를 바탕으로 몇 가지 리소스를 전문적으로 다루고 있습니다.
Description from the publisher:
Iron Dragon takes railroading games where they have never gone before — to a land filled with elves, cat-people, trolls and magic. Genetically engineered dragons pull trains across dangerous and unexplored territory. Connect cities, fight off forest creatures, and explore the underground to build a railroad empire.
Based on the Empire Builder system, this fantasy game puts classic building strategy and money management tools in a new venue. Players use erasable crayons on a special board and operate a rail empire. Perfect for an evening of fun and adventure with family and friends.
In Iron Dragon, probably the most elaborate of the crayon rail games from Mayfair Games, players are set within a fantasy world attempting to create an extensive and profitable rail network. Players use crayons to draw their rail lines on the game board itself and use their existing rail lines to pick up and deliver commodities for payouts dictated by cards.
In addition to the standard mechanisms of Empire Builder, Iron Dragon introduces Foremen, which reduce terrain building/river crossing costs depending on their race (elves get a discount in the forest, dwarves get a discount in the mountains, etc.) and Ships, which allow trains to cross the sea between continents, avoid bottlenecks on land, or jump between two unconnected rail networks. Resources are much more segregated by region, with each region specializing in a few resources based on their back story (which is written in the manual).
Iron Dragon takes railroading games where they have never gone before — to a land filled with elves, cat-people, trolls and magic. Genetically engineered dragons pull trains across dangerous and unexplored territory. Connect cities, fight off forest creatures, and explore the underground to build a railroad empire.
Based on the Empire Builder system, this fantasy game puts classic building strategy and money management tools in a new venue. Players use erasable crayons on a special board and operate a rail empire. Perfect for an evening of fun and adventure with family and friends.
In Iron Dragon, probably the most elaborate of the crayon rail games from Mayfair Games, players are set within a fantasy world attempting to create an extensive and profitable rail network. Players use crayons to draw their rail lines on the game board itself and use their existing rail lines to pick up and deliver commodities for payouts dictated by cards.
In addition to the standard mechanisms of Empire Builder, Iron Dragon introduces Foremen, which reduce terrain building/river crossing costs depending on their race (elves get a discount in the forest, dwarves get a discount in the mountains, etc.) and Ships, which allow trains to cross the sea between continents, avoid bottlenecks on land, or jump between two unconnected rail networks. Resources are much more segregated by region, with each region specializing in a few resources based on their back story (which is written in the manual).
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