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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.60 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Joe Youst
-
인원
게임 소개
《드라이브 온 더브노: 더브노》는 동부 전선 전투 시리즈의 세 번째 게임으로, 세 번째 게임이다.
바르바로사 작전 개시일 동안 독일 제1기갑집단은 키예프라는 궁극적인 목표를 가지고 우크라이나 깊숙이 진입했다. 제48기갑군단이 공격을 주도했다. 독일군은 소련의 국경 방어를 뚫었지만, 붉은 군대는 몇 개의 기계화된 군단으로 빠르게 반격했다. 독일군은 수적으로 열세였지만, 특히 전차에서는 지휘권과 전술이 뛰어나 소련군을 단편적으로 격파할 수 있었다. 게다가, 전쟁의 이 단계에서 붉은 군대는 조직 개편의 한가운데 있었고, 심각한 병참 부족에 시달리고 있었다. 그럼에도 불구하고 독일군은 88mm 대공포를 제외하고는 대전차 사격에 거의 영향을 받지 않고 독일군 AFV보다 훨씬 무거운 T-34와 KV 전차와 충돌했을 때 놀랐다. 며칠간의 기동전 끝에 독일군은 붉은 군대를 격파했다. 그러나 독일군은 키예프를 빠르게 점령할 수 있을 만큼 오래 지연되었고, 이 실패는 다음 몇 달 동안 상당한 결과를 가져올 수 있었다.
월드 앳 워 잡지 #31 (2013년 8월-Sep)에서 처음 출판되었습니다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 2.5km/2마일
부대: 대대와 군대
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(276 1/2&인용 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
참고: 플레이어는 게임 플레이를 위해 6면 주사위 하나를 제공해야 합니다.
바르바로사 작전 개시일 동안 독일 제1기갑집단은 키예프라는 궁극적인 목표를 가지고 우크라이나 깊숙이 진입했다. 제48기갑군단이 공격을 주도했다. 독일군은 소련의 국경 방어를 뚫었지만, 붉은 군대는 몇 개의 기계화된 군단으로 빠르게 반격했다. 독일군은 수적으로 열세였지만, 특히 전차에서는 지휘권과 전술이 뛰어나 소련군을 단편적으로 격파할 수 있었다. 게다가, 전쟁의 이 단계에서 붉은 군대는 조직 개편의 한가운데 있었고, 심각한 병참 부족에 시달리고 있었다. 그럼에도 불구하고 독일군은 88mm 대공포를 제외하고는 대전차 사격에 거의 영향을 받지 않고 독일군 AFV보다 훨씬 무거운 T-34와 KV 전차와 충돌했을 때 놀랐다. 며칠간의 기동전 끝에 독일군은 붉은 군대를 격파했다. 그러나 독일군은 키예프를 빠르게 점령할 수 있을 만큼 오래 지연되었고, 이 실패는 다음 몇 달 동안 상당한 결과를 가져올 수 있었다.
월드 앳 워 잡지 #31 (2013년 8월-Sep)에서 처음 출판되었습니다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 2.5km/2마일
부대: 대대와 군대
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(276 1/2&인용 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
참고: 플레이어는 게임 플레이를 위해 6면 주사위 하나를 제공해야 합니다.
Drive on Dubno: is the third game in the East Front Battles Series by Decision Games.
During the opening days of Operation Barbarossa, the German First Panzer Group drove deep through the Ukraine with its ultimate objective the great city of Kiev. Leading the thrust was the 48th Panzer Corps. The Germans broke through the Soviet frontier defenses, but the Red Army quickly counterattacked with several mechanized corps. While the Germans were outnumbered, especially in tanks, they had superior command control and tactics, allowing them to defeat the Soviets piecemeal. Moreover, the Red Army at this stage of the war was in the midst of reorganization, and suffering from severe logistical shortfalls. Still, the Germans got a surprise when they ran up against T-34 and KV tanks which were far heavier than the German AFVs, and were largely impervious to their anti-tank fire, except for the infamous 88mm flak guns. Following several days of mobile battles, the Wehrmacht routed the Red Army. Yet, the Germans were delayed long enough to cost them a quick capture of Kiev, a failure which would have considerable ramifications in the next several months of the campaign.
Originally published in World at War magazine #31 (Aug-Sep 2013).
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 2 miles / 3.5 kilometers
Units: Battalion to Army
Game Inventory:
One 22 x 34" full color map
One dual-side printed countersheet (276 1/2" counters)
One 16-page rulebook
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15 hours
Note: Players will need to provide one 6-sided die for game play.
During the opening days of Operation Barbarossa, the German First Panzer Group drove deep through the Ukraine with its ultimate objective the great city of Kiev. Leading the thrust was the 48th Panzer Corps. The Germans broke through the Soviet frontier defenses, but the Red Army quickly counterattacked with several mechanized corps. While the Germans were outnumbered, especially in tanks, they had superior command control and tactics, allowing them to defeat the Soviets piecemeal. Moreover, the Red Army at this stage of the war was in the midst of reorganization, and suffering from severe logistical shortfalls. Still, the Germans got a surprise when they ran up against T-34 and KV tanks which were far heavier than the German AFVs, and were largely impervious to their anti-tank fire, except for the infamous 88mm flak guns. Following several days of mobile battles, the Wehrmacht routed the Red Army. Yet, the Germans were delayed long enough to cost them a quick capture of Kiev, a failure which would have considerable ramifications in the next several months of the campaign.
Originally published in World at War magazine #31 (Aug-Sep 2013).
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 2 miles / 3.5 kilometers
Units: Battalion to Army
Game Inventory:
One 22 x 34" full color map
One dual-side printed countersheet (276 1/2" counters)
One 16-page rulebook
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
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Note: Players will need to provide one 6-sided die for game play.
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