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BGG랭킹
BGG전체 : 4838
FAMILYGAMES : 1425
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인원
2-8 명
BGG추천: 4-8 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.41 / 5
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디자이너
Wolfgang Kramer
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아티스트
Oliver Freudenreich, Wanjin Gill, Jiyeon Lee
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인원
게임 소개
게시자: AMIGO:
이것은 카드 게임 6 님!의 보드게임 버전입니다. (더 정확하게는 6 님므!로 판매됩니다.
볼프강 크레이머는 그의 6 님트! 게임 출시 10주년 기념행사를 시작하기 위해 미친 보드 게임인 탄자 데 호노치센을 선보인다. 그것은 카드 게임의 기본 개념을 사용하지만, 그것을 확장시키고 여러 가지 방법으로 풍부하게 합니다. 탄자 데르 호르노흐센은 완전히 별개의 게임 경험입니다. 이 경험은 영리한 게임 시스템과 올리버 프로이덴라이히의 멋진 삽화 모두를 통해 만족합니다.
2~8명의 플레이어가 자신의 소(숫자 값이 적힌 카드보드 마커)를 황소머리 공간에 착지하지 않도록 초원 공간에 놓아두려고 한다. 게임의 마지막에 승자는 불헤드가 되기 위해 가장 멀리 있는 선수입니다. 탄자 데르 호노치센은 카드게임 경험이 없는 선수들도 소의 어리석음을 빨리 시작할 수 있도록 한다. 악당들이 춤을 기다리고 있어!
재생 요약
각 라운드 플레이어들은 플레이할 타일을 선택하고 그 타일을 그들 앞에 엎어놓는다. 모두 준비가 되면 타일이 공개됩니다.
타일은 보드에 가장 낮은 것부터 가장 높은 것 순으로 배치됩니다. 다음 규칙에 따라 타일을 배치할 행이 결정됩니다.
1. 숫자 값 증가. 배치할 타일 수는 해당 행의 현재 마지막 타일 수보다 커야 합니다.
2. 가장 작은 차이. 타일은 항상 행의 끝에 배치해야 하며, 이 행과 현재 해당 행의 타일이 가장 작은 차이입니다. 네 개의 활성 행을 모두 검사하여 차이가 가장 작은 행을 확인해야 합니다.
3. 가장 낮은 숫자. 재생된 타일의 번호가 4행 모두 끝 타일의 번호보다 낮은 경우, 행의 끝에 가장 높은 번호를 배치해야 합니다.
플레이어가 카우파이 위에 타일을 올려놓으면, 그는 많은 득점을 올리고 그의 폰을 득점 트랙 주위에 많은 공간을 이동시킨다. 해피 소가 활성화되면 폰을 앞으로(똥 힙을 향해) 이동하지 않고 (똥 힙에서 멀리) 뒤로 이동시킬 수 있습니다.
플레이어가 열의 끝에 있는 불헤드에 타일을 놓으면 해당 행이 완료되며 플레이어는 다음 동작을 순서대로 수행해야 한다.
1. Bullhead 공간에 표시된 벌점을 벌점 트랙에서 폰을 움직입니다.
2. 방금 재생한 타일을 비어 있는 다음 줄의 첫 번째 공간으로 이동합니다.
3. 완성된 행에서 나머지 타일을 제거합니다. 플레이어 화면 뒤에 보관할 하나 또는 두 개를 선택하십시오. 나머지 타일을 상자에 다시 넣거나 옆으로 끕니다. 그들은 남은 경기 동안 사용되지 않을 것이다.
Nimmt 6개 이상 향상!
탄자 데르 호노치센은 6 님트!의 카드 게임 버전에 비해 다음과 같은 많은 향상된 기능을 포함하고 있다. 더블 플레이 공간은 플레이어가 한 라운드에 2개의 타일을 플레이해야 하는 공간, 활성 상태에서 점수를 역전시키는 해피 카우 공간, 득점 트랙에 있는 두 개의 불스 아이 점, 플레이어가 각 라운드에 새로운 타일을 구입하기 전에 플레이할 수 있는 능력이다. 이 모든 개선 사항들은 플레이의 역동성을 상당히 증가시킨다.
이것은 카드 게임 6 님!의 보드게임 버전입니다. (더 정확하게는 6 님므!로 판매됩니다.
볼프강 크레이머는 그의 6 님트! 게임 출시 10주년 기념행사를 시작하기 위해 미친 보드 게임인 탄자 데 호노치센을 선보인다. 그것은 카드 게임의 기본 개념을 사용하지만, 그것을 확장시키고 여러 가지 방법으로 풍부하게 합니다. 탄자 데르 호르노흐센은 완전히 별개의 게임 경험입니다. 이 경험은 영리한 게임 시스템과 올리버 프로이덴라이히의 멋진 삽화 모두를 통해 만족합니다.
2~8명의 플레이어가 자신의 소(숫자 값이 적힌 카드보드 마커)를 황소머리 공간에 착지하지 않도록 초원 공간에 놓아두려고 한다. 게임의 마지막에 승자는 불헤드가 되기 위해 가장 멀리 있는 선수입니다. 탄자 데르 호노치센은 카드게임 경험이 없는 선수들도 소의 어리석음을 빨리 시작할 수 있도록 한다. 악당들이 춤을 기다리고 있어!
재생 요약
각 라운드 플레이어들은 플레이할 타일을 선택하고 그 타일을 그들 앞에 엎어놓는다. 모두 준비가 되면 타일이 공개됩니다.
타일은 보드에 가장 낮은 것부터 가장 높은 것 순으로 배치됩니다. 다음 규칙에 따라 타일을 배치할 행이 결정됩니다.
1. 숫자 값 증가. 배치할 타일 수는 해당 행의 현재 마지막 타일 수보다 커야 합니다.
2. 가장 작은 차이. 타일은 항상 행의 끝에 배치해야 하며, 이 행과 현재 해당 행의 타일이 가장 작은 차이입니다. 네 개의 활성 행을 모두 검사하여 차이가 가장 작은 행을 확인해야 합니다.
3. 가장 낮은 숫자. 재생된 타일의 번호가 4행 모두 끝 타일의 번호보다 낮은 경우, 행의 끝에 가장 높은 번호를 배치해야 합니다.
플레이어가 카우파이 위에 타일을 올려놓으면, 그는 많은 득점을 올리고 그의 폰을 득점 트랙 주위에 많은 공간을 이동시킨다. 해피 소가 활성화되면 폰을 앞으로(똥 힙을 향해) 이동하지 않고 (똥 힙에서 멀리) 뒤로 이동시킬 수 있습니다.
플레이어가 열의 끝에 있는 불헤드에 타일을 놓으면 해당 행이 완료되며 플레이어는 다음 동작을 순서대로 수행해야 한다.
1. Bullhead 공간에 표시된 벌점을 벌점 트랙에서 폰을 움직입니다.
2. 방금 재생한 타일을 비어 있는 다음 줄의 첫 번째 공간으로 이동합니다.
3. 완성된 행에서 나머지 타일을 제거합니다. 플레이어 화면 뒤에 보관할 하나 또는 두 개를 선택하십시오. 나머지 타일을 상자에 다시 넣거나 옆으로 끕니다. 그들은 남은 경기 동안 사용되지 않을 것이다.
Nimmt 6개 이상 향상!
탄자 데르 호노치센은 6 님트!의 카드 게임 버전에 비해 다음과 같은 많은 향상된 기능을 포함하고 있다. 더블 플레이 공간은 플레이어가 한 라운드에 2개의 타일을 플레이해야 하는 공간, 활성 상태에서 점수를 역전시키는 해피 카우 공간, 득점 트랙에 있는 두 개의 불스 아이 점, 플레이어가 각 라운드에 새로운 타일을 구입하기 전에 플레이할 수 있는 능력이다. 이 모든 개선 사항들은 플레이의 역동성을 상당히 증가시킨다.
From the publisher, AMIGO:
This is a boardgame version of the card game 6 nimmt! (more precisely, the version sold as 6 Nimmt!).
To kick off the celebrations for the 10 year anniversary of the release of his 6 Nimmt! game, Wolfgang Kramer presents Tanz der Hornochsen, a crazy board game. It uses the base concept of the card game, but expands it and enriches it in many ways. So Tanz der Hornochsen is a completely separate gaming experience, one that pleases through both the clever game system as well as the wonderful illustrations by Oliver Freudenreich.
Two to eight players try to place their cows (cardboard markers with number values) onto the meadow spaces such that they don't land on a bullhead space. The winner, at the end of the game, is the player who is the furthest away from becoming a bullhead. Tanz der Hornochsen lets even players who have no prior experience with the card game quickly get started with the bovine silliness. The bullheads await the dance!
Play Summary
Each round players will select a tile to play and place it face down in front of them. When everyone is ready, the tiles are revealed.
Tiles are placed on the board in order, lowest to highest. Which row a tile is placed in is determined according to the following rules:
1. Increasing number value. The number on the tile to be placed must be higher than the number on the tile that is currently the last tile in that row.
2. Smallest difference. The tile must always be placed at the end of the row where there will be the smallest difference between it and the tile currently at that row. All four active rows must be examined to determine which has the smallest difference.
3. Lowest number. If the played tile's number is lower than that of the end tile on all four rows, it must be placed at the end of the row with the highest number.
When a player places a tile on a cowpie, he scores that many points and moves his pawn that many spaces around the scoring track. If the Happy Cows are active, he gets to move his pawn back (away from the Dung Heap) that many spaces instead of forward (towards the Dung Heap).
When a player places a tile on the Bullhead at the end of a row, that row is completed and the player must execute the following actions in order:
1. Score penalty points as shown on the Bullhead space by moving his pawn around the score track.
2. Move the just-played tile to the first space on the next unoccupied row.
3. Remove the remaining tiles from the completed row. Choose one or two to keep (behind his player screen). Place the remaining tiles back in the box or off to the side. They will not be used for the remainder of the game.
Enhancements over 6 Nimmt!
Tanz der Hornochsen includes many enhancements over the card game versions of 6 Nimmt!, including: Double Play spaces requiring players to play 2 tiles in a round, Happy Cow spaces that reverse scores while active, the two Bull's Eye spots on the scoring track that give the player closest to the Dung Heap an advantage for a round, and the ability of players to purchase new tiles each round prior to choosing a tile to play. All these enhancements increase the play dynamic considerably.
This is a boardgame version of the card game 6 nimmt! (more precisely, the version sold as 6 Nimmt!).
To kick off the celebrations for the 10 year anniversary of the release of his 6 Nimmt! game, Wolfgang Kramer presents Tanz der Hornochsen, a crazy board game. It uses the base concept of the card game, but expands it and enriches it in many ways. So Tanz der Hornochsen is a completely separate gaming experience, one that pleases through both the clever game system as well as the wonderful illustrations by Oliver Freudenreich.
Two to eight players try to place their cows (cardboard markers with number values) onto the meadow spaces such that they don't land on a bullhead space. The winner, at the end of the game, is the player who is the furthest away from becoming a bullhead. Tanz der Hornochsen lets even players who have no prior experience with the card game quickly get started with the bovine silliness. The bullheads await the dance!
Play Summary
Each round players will select a tile to play and place it face down in front of them. When everyone is ready, the tiles are revealed.
Tiles are placed on the board in order, lowest to highest. Which row a tile is placed in is determined according to the following rules:
1. Increasing number value. The number on the tile to be placed must be higher than the number on the tile that is currently the last tile in that row.
2. Smallest difference. The tile must always be placed at the end of the row where there will be the smallest difference between it and the tile currently at that row. All four active rows must be examined to determine which has the smallest difference.
3. Lowest number. If the played tile's number is lower than that of the end tile on all four rows, it must be placed at the end of the row with the highest number.
When a player places a tile on a cowpie, he scores that many points and moves his pawn that many spaces around the scoring track. If the Happy Cows are active, he gets to move his pawn back (away from the Dung Heap) that many spaces instead of forward (towards the Dung Heap).
When a player places a tile on the Bullhead at the end of a row, that row is completed and the player must execute the following actions in order:
1. Score penalty points as shown on the Bullhead space by moving his pawn around the score track.
2. Move the just-played tile to the first space on the next unoccupied row.
3. Remove the remaining tiles from the completed row. Choose one or two to keep (behind his player screen). Place the remaining tiles back in the box or off to the side. They will not be used for the remainder of the game.
Enhancements over 6 Nimmt!
Tanz der Hornochsen includes many enhancements over the card game versions of 6 Nimmt!, including: Double Play spaces requiring players to play 2 tiles in a round, Happy Cow spaces that reverse scores while active, the two Bull's Eye spots on the scoring track that give the player closest to the Dung Heap an advantage for a round, and the ability of players to purchase new tiles each round prior to choosing a tile to play. All these enhancements increase the play dynamic considerably.
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