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BGG랭킹
BGG전체 : 8063
WARGAMES : 962
7.6White Death: Velikiye Luki, The Stalingrad of the North (1979) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.10 / 5
-
디자이너
Frank Chadwick
-
아티스트
Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
하얀 죽음, 벨리키예 루키, 북부의 스탈린그라드는 1942-1943년 겨울의 벨리키예 루키 전투를 시뮬레이션한 것입니다. 이 게임은 소련군의 대규모 공세로 시작되는데, 소련군의 칼리닌 전선군이 1942년 겨울 전역과 1943년 독일군의 제3기갑군에 대항하여 벨리키예 루키 시를 포위하는 것이다.ev-시체프카 전략 공격 작전(화성 작전).
이 게임은 GDW 스톡 넘버 814에 의해 처음 제작되었습니다.
그 게임은 임펄스 턴 시스템을 사용한다. 프랭크 채드윅의 임펄스 시스템은 나중에 채택되어 코르순 포켓, 흑해 흑사병 등의 게임에 사용되었다. 그것은 복잡한 게임이며 경험이 많은 게이머들을 위해 고안되었다.
여섯 가지 시나리오
Command Magazine Japan #96 2010에 재출간되었습니다.
일본어판:550 카운터, 1xA1 지도, 규칙집, 3x플레이어 지원 카드
게임 규모:
게임 턴: 5일
16진수: 1.6km/1마일
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
22 x 28" 지도 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(480 1/2" 카운터)
20페이지 분량의 규칙 책자 한 권
두 개의 단측 조직도
두 개의 이중 사인드 외관/지형 효과 관리도
양방향 턴 기록 및 터레인 차트 1개
6면 주사위 하나
이 게임은 GDW 스톡 넘버 814에 의해 처음 제작되었습니다.
그 게임은 임펄스 턴 시스템을 사용한다. 프랭크 채드윅의 임펄스 시스템은 나중에 채택되어 코르순 포켓, 흑해 흑사병 등의 게임에 사용되었다. 그것은 복잡한 게임이며 경험이 많은 게이머들을 위해 고안되었다.
여섯 가지 시나리오
Command Magazine Japan #96 2010에 재출간되었습니다.
일본어판:550 카운터, 1xA1 지도, 규칙집, 3x플레이어 지원 카드
게임 규모:
게임 턴: 5일
16진수: 1.6km/1마일
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
22 x 28" 지도 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(480 1/2" 카운터)
20페이지 분량의 규칙 책자 한 권
두 개의 단측 조직도
두 개의 이중 사인드 외관/지형 효과 관리도
양방향 턴 기록 및 터레인 차트 1개
6면 주사위 하나
White Death, Velikiye Luki, The Stalingrad of the North, is a simulation of The battle of Velikiye Luki in the winter of 1942-1943. The game begins with the massive Soviet offensive that led to the encirclement of the city of Velikiye Luki by the forces of the Red Army's Kalinin Front against the Wehrmacht's 3rd Panzer Army during the Winter Campaign of 1942–1943 with the objective of liberating the Russian city of Velikiye Luki as part of the northern pincer of the Rzhev-Sychevka Strategic Offensive Operation (Operation Mars).
The game was first produced by GDW stock no 814.
The game uses an impulse turn system. Frank Chadwick's impulse system was later adopted and used in such games as Korsun Pocket, Black Sea Black Death and others. It is a complex game and is designed for experienced gamers.
Six scenarios
Republished in Command Magazine Japan #96 in 2010.
Japanese edition:550 counters,1xA1 map,rule book,3xplayer aid card
Game Scale:
Game Turn: 5 days
Hex: 1 mile / 1.6 Km
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
One 22 x 28" map
Two dual-side printed countersheets (480 1/2" counters)
One 20-page rules booklet
Two single-sided Organization Charts
Two dual-sinded Order of Appearance/Terrain Effects charts
One dual-sided Turn Record & Terrain Chart
One 6-sided dice
The game was first produced by GDW stock no 814.
The game uses an impulse turn system. Frank Chadwick's impulse system was later adopted and used in such games as Korsun Pocket, Black Sea Black Death and others. It is a complex game and is designed for experienced gamers.
Six scenarios
Republished in Command Magazine Japan #96 in 2010.
Japanese edition:550 counters,1xA1 map,rule book,3xplayer aid card
Game Scale:
Game Turn: 5 days
Hex: 1 mile / 1.6 Km
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
One 22 x 28" map
Two dual-side printed countersheets (480 1/2" counters)
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