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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
빅토리아 시대 초기의 보드 게임은 아마도 폭스 & 기스와 같은 게임에서 영감을 받아 한 명의 플레이어를 나머지 플레이어와 겨루는 게임일 것이다.
한 명은 유령이고 나머지 한 명은 사냥꾼이다. 고스트는 보드의 중앙 다이아몬드와 페리 호에서 가장 가까운 5개의 다이아몬드(물 건너는 것은 아님)에 있는 다른 플레이어의 플레이 조각에 배치된다. 이동은 다이아몬드 선에서 다이아몬드 선으로 연결되며, 이 선을 연결하는 선이 있을 때 한 원형 선에서 다른 원형 선에서 선으로 이동할 수 있습니다. 카드는 물을 건널 수 없지만 고스트는 점선을 따라 건널 수 있다.
고스트는 보드 꼭대기에 있는 나라 쪽으로 물을 건너는 데 성공하면 게임에서 이깁니다. 헌터들이 고스트의 주위를 에워싸고 다이아몬드가 있는 두 집, 동굴에 있는 두 다이아몬드 중 하나, 또는 그가 탈출할 수 없도록 중앙에 있는 다이아몬드에 강제로 붙이면 헌터들이 이긴다.
고스트가 먼저 움직이고 헌터들이 움직이며 고스트가 다시 움직인다. 고스트나 헌터 둘 다 빼앗을 수 없어. 누구나 앞뒤로 움직일 수 있지만 한 바퀴 돌 때마다 한 번씩만 움직일 수 있다.
한 명은 유령이고 나머지 한 명은 사냥꾼이다. 고스트는 보드의 중앙 다이아몬드와 페리 호에서 가장 가까운 5개의 다이아몬드(물 건너는 것은 아님)에 있는 다른 플레이어의 플레이 조각에 배치된다. 이동은 다이아몬드 선에서 다이아몬드 선으로 연결되며, 이 선을 연결하는 선이 있을 때 한 원형 선에서 다른 원형 선에서 선으로 이동할 수 있습니다. 카드는 물을 건널 수 없지만 고스트는 점선을 따라 건널 수 있다.
고스트는 보드 꼭대기에 있는 나라 쪽으로 물을 건너는 데 성공하면 게임에서 이깁니다. 헌터들이 고스트의 주위를 에워싸고 다이아몬드가 있는 두 집, 동굴에 있는 두 다이아몬드 중 하나, 또는 그가 탈출할 수 없도록 중앙에 있는 다이아몬드에 강제로 붙이면 헌터들이 이긴다.
고스트가 먼저 움직이고 헌터들이 움직이며 고스트가 다시 움직인다. 고스트나 헌터 둘 다 빼앗을 수 없어. 누구나 앞뒤로 움직일 수 있지만 한 바퀴 돌 때마다 한 번씩만 움직일 수 있다.
An early Victorian board game, probably inspired by games such as Fox & Geese where it pits one player against the rest.
One player is the Ghost and the rest of the players are hunters. The Ghost is placed in the central diamond on the board and the playing pieces of the other players in the five diamonds nearest the Ferry (but not across the water). The movements are diamond to diamond through the lines joining them and you can cross from one circular line to another when there is a line linking them. The cards can not cross water anywhere but the Ghost may do so by following the dotted lines.
Ghost wins the game if he succeeds in crossing the water to the part of the country at the top of the board. The Hunters win if they surround the Ghost and force him on to the diamond at either of the two houses with diamonds, or on to the either of the two diamonds at the Cave, or on to the centre diamond so that he cannot escape.
The Ghost moves first and then the Hunters, then the Ghost again, and so on. Neither the Ghost or Hunters can be taken. Everyone can move backwards or forwards, but only one move each turn. (I assume that you can only move into empty diamonds and not occupied ones.
One player is the Ghost and the rest of the players are hunters. The Ghost is placed in the central diamond on the board and the playing pieces of the other players in the five diamonds nearest the Ferry (but not across the water). The movements are diamond to diamond through the lines joining them and you can cross from one circular line to another when there is a line linking them. The cards can not cross water anywhere but the Ghost may do so by following the dotted lines.
Ghost wins the game if he succeeds in crossing the water to the part of the country at the top of the board. The Hunters win if they surround the Ghost and force him on to the diamond at either of the two houses with diamonds, or on to the either of the two diamonds at the Cave, or on to the centre diamond so that he cannot escape.
The Ghost moves first and then the Hunters, then the Ghost again, and so on. Neither the Ghost or Hunters can be taken. Everyone can move backwards or forwards, but only one move each turn. (I assume that you can only move into empty diamonds and not occupied ones.
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