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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
4-4 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
E. Nate Kurth
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아티스트
-
인원
게임 소개
《번개의 날개》는 2012년 카드놀이 인쇄 및 플레이 콘테스트에 출품된 카드놀이 게임북이다. 제출된 49경기 중, 번개의 날개는 종합 8위를 차지했습니다. 베스트 단락 게임과 베스트 대형 게임 부문에서 수상했으며 베스트 SF/판타지 게임 부문에서 1위를 차지했다.
대부분의 게임북과 달리, 번개의 날개는 포커 카드를 기반으로 한 시스템을 선호한다. 전투 시스템은 갓 오브 워, 단테의 인페르노, 또는 섀도우 오브 더 거인과 같은 비디오 게임을 모방하려고 한다. 이 게임은 젤다의 전설 게임 시리즈에서 추가적인 영감을 얻는다.
'번개의 날개'에서 당신은 달레코의 군인 스코로 역을 연기합니다 아딘의 대규모 포위로부터 도시를 지키기 위해 필사적으로 노력합니다 몰리나, 그는 번개의 여신으로 당신을 사랑하고 당신을 살리기 위해 필사적으로 그녀의 신적인 힘을 당신에게 부여합니다. 아딘의 군대를 물리치고 당신의 사람들을 자유롭게 할 수 있기를 바랍니다.
전투 중에 포커 카드 한 벌을 두 개의 작은 데크로 나눈다. 하나는 모든 페이스 카드, 다른 하나는 모든 숫자 카드가 들어 있다. 차례는 페이스 카드, 차례는 적 차례를 위한 숫자 카드를 사용합니다.
차례에 따라, 페이스 카드 덱의 상단 카드의 색상(빨간색 또는 검은색)을 추측하여 공개합니다. 색을 정확하게 맞췄다면 스트라이크 더미에 카드를 추가하세요. 만약 당신이 틀렸다면, 당신의 기동 더미에 카드를 추가하세요. 중지하기로 결정할 때까지 또는 당신의 스피드와 같은 카드가 당신의 기동 더미에 있을 때까지 이 과정을 계속하세요.
스트라이크 파일 안에 있는 카드 수에 따라 활성화할 수 있는 콤보 능력과 적에게 가하는 피해량이 결정됩니다. 당신의 기동 카드는 적군의 차례 중에 적중 취소에 저장되고 사용됩니다. 하지만 조심하세요! 스피드와 동일한 기동 카드를 획득하면 가장 빠른 적에게 자동 타격을 입힙니다.
숫자 카드는 적의 턴 중에 사용됩니다. 각 적에 대해 카드를 뽑습니다. 카드의 숫자가 적의 조준과 같거나 작을 경우 적에게 피해를 입힙니다. 같은 수트의 기동 카드가 있으면 이 손상을 막을 수 있습니다.
공모전 버전은 78페이지 분량의 게임북으로 스토리가 매우 직선적이다. 무기 균형과 재생 가능성을 포함한 콘테스트 버전의 몇 가지 문제를 해결할 사후 테스트 버전이 진행 중이다.
대부분의 게임북과 달리, 번개의 날개는 포커 카드를 기반으로 한 시스템을 선호한다. 전투 시스템은 갓 오브 워, 단테의 인페르노, 또는 섀도우 오브 더 거인과 같은 비디오 게임을 모방하려고 한다. 이 게임은 젤다의 전설 게임 시리즈에서 추가적인 영감을 얻는다.
'번개의 날개'에서 당신은 달레코의 군인 스코로 역을 연기합니다 아딘의 대규모 포위로부터 도시를 지키기 위해 필사적으로 노력합니다 몰리나, 그는 번개의 여신으로 당신을 사랑하고 당신을 살리기 위해 필사적으로 그녀의 신적인 힘을 당신에게 부여합니다. 아딘의 군대를 물리치고 당신의 사람들을 자유롭게 할 수 있기를 바랍니다.
전투 중에 포커 카드 한 벌을 두 개의 작은 데크로 나눈다. 하나는 모든 페이스 카드, 다른 하나는 모든 숫자 카드가 들어 있다. 차례는 페이스 카드, 차례는 적 차례를 위한 숫자 카드를 사용합니다.
차례에 따라, 페이스 카드 덱의 상단 카드의 색상(빨간색 또는 검은색)을 추측하여 공개합니다. 색을 정확하게 맞췄다면 스트라이크 더미에 카드를 추가하세요. 만약 당신이 틀렸다면, 당신의 기동 더미에 카드를 추가하세요. 중지하기로 결정할 때까지 또는 당신의 스피드와 같은 카드가 당신의 기동 더미에 있을 때까지 이 과정을 계속하세요.
스트라이크 파일 안에 있는 카드 수에 따라 활성화할 수 있는 콤보 능력과 적에게 가하는 피해량이 결정됩니다. 당신의 기동 카드는 적군의 차례 중에 적중 취소에 저장되고 사용됩니다. 하지만 조심하세요! 스피드와 동일한 기동 카드를 획득하면 가장 빠른 적에게 자동 타격을 입힙니다.
숫자 카드는 적의 턴 중에 사용됩니다. 각 적에 대해 카드를 뽑습니다. 카드의 숫자가 적의 조준과 같거나 작을 경우 적에게 피해를 입힙니다. 같은 수트의 기동 카드가 있으면 이 손상을 막을 수 있습니다.
공모전 버전은 78페이지 분량의 게임북으로 스토리가 매우 직선적이다. 무기 균형과 재생 가능성을 포함한 콘테스트 버전의 몇 가지 문제를 해결할 사후 테스트 버전이 진행 중이다.
Wings of Lightning is a solitaire gamebook that was submitted to the 2012 Solitaire Print and Play contest. Out of the 49 games submitted, Wings of Lightning won 8th place overall. It also won the Best Paragraph Game and Best Large Game categories and was first runner-up for Best Sci Fi/Fantasy Game.
Unlike most gamebooks, Wings of Lightning eschews dice in favor of a system based on poker cards. The combat system seeks to emulate such video games as God of War, Dante's Inferno, or Shadow of the Colossus. The game takes additional inspiration from the Legend of Zelda game series.
In Wings of Lightning, you play as Skoros, a soldier of Daleko desperate to defend his city from a massive siege by Ahdeen, the demi-god of deceit and his armies. Molina, he demi-goddess of lightning, in love with you and desperate to keep you alive, grants a portion of her divine power to you, hopefully making you strong enough to defeat Ahdeen's armies and free your people.
In combat, you divide a deck of poker cards into 2 smaller decks, one containing all the face cards, the other containing all the number cards. You use the face cards on your turn and the number cards for the enemy turn.
On your turn, guess the color (red or black) of the top card of the face card deck and reveal it. If you guessed the color correctly, add the card to your strike pile. If you were incorrect, add the card to your maneuver pile. Continue this process until you decide to stop or until you have cards in your maneuver pile equal to your Speed.
The number of cards in your strike pile then determines which combo abilities you can activate, as well as the amount of damage you deal to your enemies. Your maneuver cards are saved and used during the enemy turn to cancel their hits. But be careful! If you gain maneuver cards equal to your Speed, you take an automatic hit from the fastest enemy.
The number cards are used during the enemy turn. For each enemy, draw a card. If the number on that card is equal to or less than that enemy's Aim, you take damage from that enemy. You can prevent this damage if you have a maneuver card of the same suit.
The contest version is a 78-page gamebook with a very linear storyline. A post-contest version is in the works that will address some of the problems of the contest version, including weapon balance and replayability.
Unlike most gamebooks, Wings of Lightning eschews dice in favor of a system based on poker cards. The combat system seeks to emulate such video games as God of War, Dante's Inferno, or Shadow of the Colossus. The game takes additional inspiration from the Legend of Zelda game series.
In Wings of Lightning, you play as Skoros, a soldier of Daleko desperate to defend his city from a massive siege by Ahdeen, the demi-god of deceit and his armies. Molina, he demi-goddess of lightning, in love with you and desperate to keep you alive, grants a portion of her divine power to you, hopefully making you strong enough to defeat Ahdeen's armies and free your people.
In combat, you divide a deck of poker cards into 2 smaller decks, one containing all the face cards, the other containing all the number cards. You use the face cards on your turn and the number cards for the enemy turn.
On your turn, guess the color (red or black) of the top card of the face card deck and reveal it. If you guessed the color correctly, add the card to your strike pile. If you were incorrect, add the card to your maneuver pile. Continue this process until you decide to stop or until you have cards in your maneuver pile equal to your Speed.
The number of cards in your strike pile then determines which combo abilities you can activate, as well as the amount of damage you deal to your enemies. Your maneuver cards are saved and used during the enemy turn to cancel their hits. But be careful! If you gain maneuver cards equal to your Speed, you take an automatic hit from the fastest enemy.
The number cards are used during the enemy turn. For each enemy, draw a card. If the number on that card is equal to or less than that enemy's Aim, you take damage from that enemy. You can prevent this damage if you have a maneuver card of the same suit.
The contest version is a 78-page gamebook with a very linear storyline. A post-contest version is in the works that will address some of the problems of the contest version, including weapon balance and replayability.
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