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BGG랭킹
BGG전체 : 18986
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Alan R. Moon, Aaron Weissblum
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아티스트
-
인원
게임 소개
10 Tage Durch Deutschland – 문 앤 바이스블럼의 10 Days in... 최신 타이틀 시리즈 –는 독일 전역에서 10일간의 "journey"를 완성하려는 선수들을 데리고 있다. 먼저 시작하는 사람이 이깁니다.
각 플레이어는 10개의 타일을 장착할 수 있는 랙을 가지고 있으며, 각 타일은 독일의 한 구역(섹션마다 5가지 색상이 있음)이나 기차(오색 및 흰색이 같음)를 보여준다. 게임을 시작하기 위해 플레이어들은 모든 타일을 아래쪽으로 섞은 다음, 한 번에 하나씩 타일을 그리고 각 타일을 랙의 특정 위치에 놓는다.
차례에 따라 플레이어는 덱이나 세 개의 면 위로 쌓아 올린 타일 중 하나에서 패를 뽑는다. 그런 다음 플레이어는 이 타일을 폐기하거나 랙에 있는 하나의 타일을 새 타일로 교체하고 이전 타일을 폐기할 수 있습니다. 목표는 인접한 모든 타일이 적절한 방식으로 연결되는 "valid" 여정을 만드는 것입니다. 보다 구체적으로 랙의 첫 번째와 마지막 타일은 트레인이 아닌 지역이어야 합니다. 두 개의 인접 영역 타일이 게임 보드에도 인접해야 합니다. 흰색 열차는 게임 보드에서 같은 기차 경로에 있는 두 지역을 연결할 수 있다. 선수들은 누군가가 그의 여정을 끝내고 승리할 때까지 계속해서 돌아가며 경기를 합니다!
각 플레이어는 10개의 타일을 장착할 수 있는 랙을 가지고 있으며, 각 타일은 독일의 한 구역(섹션마다 5가지 색상이 있음)이나 기차(오색 및 흰색이 같음)를 보여준다. 게임을 시작하기 위해 플레이어들은 모든 타일을 아래쪽으로 섞은 다음, 한 번에 하나씩 타일을 그리고 각 타일을 랙의 특정 위치에 놓는다.
차례에 따라 플레이어는 덱이나 세 개의 면 위로 쌓아 올린 타일 중 하나에서 패를 뽑는다. 그런 다음 플레이어는 이 타일을 폐기하거나 랙에 있는 하나의 타일을 새 타일로 교체하고 이전 타일을 폐기할 수 있습니다. 목표는 인접한 모든 타일이 적절한 방식으로 연결되는 "valid" 여정을 만드는 것입니다. 보다 구체적으로 랙의 첫 번째와 마지막 타일은 트레인이 아닌 지역이어야 합니다. 두 개의 인접 영역 타일이 게임 보드에도 인접해야 합니다. 흰색 열차는 게임 보드에서 같은 기차 경로에 있는 두 지역을 연결할 수 있다. 선수들은 누군가가 그의 여정을 끝내고 승리할 때까지 계속해서 돌아가며 경기를 합니다!
10 Tage durch Deutschland – the latest title in Moon and Weissblum's 10 Days in... series – has players trying to complete a ten-day "journey" through Germany. The first player to do so wins.
Each player has a rack that holds ten tiles; each tile shows a section of Germany (with the sections having five different colors) or a train (with trains coming in the same five colors as well as white). To start the game, players shuffle all the tiles face down, then draw tiles one at a time, placing each tile in a specific place on their rack.
On a turn, a player either draws a tile from the deck or from one of the three face-up stacks of tiles. The player can then either discard this tile or replace one tile on his rack with this new tile, discarding the old one. The goal is to create a "valid" journey in which all adjacent tiles are connected in the proper ways. More specifically, the first and last tiles on the rack must be regions, not trains. Two adjacent region tiles must be adjacent on the game board, too. A colored train can connect two regions of the same color; a white train can connect two regions that lie upon the same train route on the game board. Players continue to take turns until someone completes his journey and wins!
Each player has a rack that holds ten tiles; each tile shows a section of Germany (with the sections having five different colors) or a train (with trains coming in the same five colors as well as white). To start the game, players shuffle all the tiles face down, then draw tiles one at a time, placing each tile in a specific place on their rack.
On a turn, a player either draws a tile from the deck or from one of the three face-up stacks of tiles. The player can then either discard this tile or replace one tile on his rack with this new tile, discarding the old one. The goal is to create a "valid" journey in which all adjacent tiles are connected in the proper ways. More specifically, the first and last tiles on the rack must be regions, not trains. Two adjacent region tiles must be adjacent on the game board, too. A colored train can connect two regions of the same color; a white train can connect two regions that lie upon the same train route on the game board. Players continue to take turns until someone completes his journey and wins!
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