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BGG랭킹
BGG전체 : 18602
WARGAMES : 3362
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Callie Cummins, Larry Hoffman, Lise Patterson, Joe Youst
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인원
게임 소개
(Decision Games의 웹사이트:)
브라이텐펠트는 구스타프 아돌프가 이끄는 스웨덴 군대가 참여한 최초의 대규모 전투였다. 구스타브우스는 머스킷 고리를 두른 장창병들이 지배하는 전장에 기동성과 유연성을 가져다주는 더 작고 얇은 대형을 사용하여 나사우의 마우리츠의 전진을 채택했다. 그러나 그는 틸리 백작 휘하의 더 크고 경험 많은 제국군과 맞닥뜨렸고, 불안한 색슨 동맹군에 의존해야만 했다. 이 전투는 스웨덴의 순발력과 제국의 돌직구 사이의 경쟁이 되었다. 승리는 자신의 장점을 가장 잘 활용하고 적들의 약점을 이용하는 선수에게 돌아갈 것이다.
브라이텐펠트는 초기 화약 시대의 전장을 묘사하기 위해 새로운 파이크 & 샷 게임 시스템을 사용한다. 보병은 다양한 숫자의 머스킷총병을 가진 파이크 대형을 기반으로 한다. 다른 머스킷총병들은 독립적으로 활동하기 때문에 교전에 유용하지만 보병과 기병 모두에게 취약하다. 충격력은 권총과 검으로 무장한 기마병인 중기병으로부터 나오지만, 상대를 쓰러뜨리기 위해 화력에 점점 더 의존하게 된다. 경기병들은 육중한 사촌들에게 맞설 수 없을 정도로 약하지만 추격하는 동안 무자비합니다. 가장 최신 형태의 기병은 기마병과 도보로 훈련받은 기마병으로, 본대 앞에서 요충지를 점령하는 데 이상적이다. 대포는 아직 걸음마 단계이다. 크고 강력한 대포는 거의 움직이지 않는다. 그러나, 각기 다른 시기에 다른 군대들이 더 가볍고, 더 많은 이동식 무기를 실험한다.
게임 내용:
• 17 x 22” 지도
• 140 다이컷 카운터
• 이 시리즈의 하나의 표준 규칙 책자
• 이 제목에 대한 하나의 독점 규칙 책자
브라이텐펠트는 구스타프 아돌프가 이끄는 스웨덴 군대가 참여한 최초의 대규모 전투였다. 구스타브우스는 머스킷 고리를 두른 장창병들이 지배하는 전장에 기동성과 유연성을 가져다주는 더 작고 얇은 대형을 사용하여 나사우의 마우리츠의 전진을 채택했다. 그러나 그는 틸리 백작 휘하의 더 크고 경험 많은 제국군과 맞닥뜨렸고, 불안한 색슨 동맹군에 의존해야만 했다. 이 전투는 스웨덴의 순발력과 제국의 돌직구 사이의 경쟁이 되었다. 승리는 자신의 장점을 가장 잘 활용하고 적들의 약점을 이용하는 선수에게 돌아갈 것이다.
브라이텐펠트는 초기 화약 시대의 전장을 묘사하기 위해 새로운 파이크 & 샷 게임 시스템을 사용한다. 보병은 다양한 숫자의 머스킷총병을 가진 파이크 대형을 기반으로 한다. 다른 머스킷총병들은 독립적으로 활동하기 때문에 교전에 유용하지만 보병과 기병 모두에게 취약하다. 충격력은 권총과 검으로 무장한 기마병인 중기병으로부터 나오지만, 상대를 쓰러뜨리기 위해 화력에 점점 더 의존하게 된다. 경기병들은 육중한 사촌들에게 맞설 수 없을 정도로 약하지만 추격하는 동안 무자비합니다. 가장 최신 형태의 기병은 기마병과 도보로 훈련받은 기마병으로, 본대 앞에서 요충지를 점령하는 데 이상적이다. 대포는 아직 걸음마 단계이다. 크고 강력한 대포는 거의 움직이지 않는다. 그러나, 각기 다른 시기에 다른 군대들이 더 가볍고, 더 많은 이동식 무기를 실험한다.
게임 내용:
• 17 x 22” 지도
• 140 다이컷 카운터
• 이 시리즈의 하나의 표준 규칙 책자
• 이 제목에 대한 하나의 독점 규칙 책자
(from Decision Games' website:)
Breitenfeld was the first major clash involving the Swedish army of Gustavus Adolphus. Gustavus had adopted the advances of Maurice of Nassau, using smaller, thinner formations bringing mobility and flexibility to battlefields dominated by massive blocks of musket-ringed pikemen. But he faced a larger, more experienced Imperial army under Count Tilly, and had to rely on shaky Saxon allies. The battle becomes a contest between Swedish quickness and Imperial stolidity. Victory will go to the player who best utilizes his strengths and takes advantage of enemy weaknesses.
Breitenfeld uses the new Pike & Shot game system to portray the battlefields of the early gunpowder period. Infantry is based on pike formations with varying numbers of attached musketeers. Other musketeers operate independently, useful for skirmishing but vulnerable to both infantry and cavalry. Shock power comes from heavy cavalry, armored horsemen armed with pistol and sword, but relying increasingly on firepower to wear down opponents. Light cavalry roam the battlefield, too weak to stand up to their heavy cousins, but ruthless during a pursuit. The newest form of horsemen are the dragoons, men trained to fight mounted and on foot, ideal for seizing key points in advance of the main body. Artillery is still in its infancy; the large, powerful guns are all-but-immobile. However, different armies at different times experiment with lighter, more mobile weapons.
Game Contents:
• 17 x 22” map
• 140 die-cut counters
• One Standard Rules booklet for this series
• One Exclusive Rules booklet for this title
Breitenfeld was the first major clash involving the Swedish army of Gustavus Adolphus. Gustavus had adopted the advances of Maurice of Nassau, using smaller, thinner formations bringing mobility and flexibility to battlefields dominated by massive blocks of musket-ringed pikemen. But he faced a larger, more experienced Imperial army under Count Tilly, and had to rely on shaky Saxon allies. The battle becomes a contest between Swedish quickness and Imperial stolidity. Victory will go to the player who best utilizes his strengths and takes advantage of enemy weaknesses.
Breitenfeld uses the new Pike & Shot game system to portray the battlefields of the early gunpowder period. Infantry is based on pike formations with varying numbers of attached musketeers. Other musketeers operate independently, useful for skirmishing but vulnerable to both infantry and cavalry. Shock power comes from heavy cavalry, armored horsemen armed with pistol and sword, but relying increasingly on firepower to wear down opponents. Light cavalry roam the battlefield, too weak to stand up to their heavy cousins, but ruthless during a pursuit. The newest form of horsemen are the dragoons, men trained to fight mounted and on foot, ideal for seizing key points in advance of the main body. Artillery is still in its infancy; the large, powerful guns are all-but-immobile. However, different armies at different times experiment with lighter, more mobile weapons.
Game Contents:
• 17 x 22” map
• 140 die-cut counters
• One Standard Rules booklet for this series
• One Exclusive Rules booklet for this title
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