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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Joe Youst
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인원
게임 소개
북군의 아칸소 북부 침공은 병참의 어려움으로 1862년 초에 중단되었다. 놀란 남군은 밴돈 백작(Earl Van Dorn)을 보내 양키스의 침략자들을 격퇴하기 위해 성가신 남부군을 조정했다. 반돈은 공격적이지만 부주의한 기세로 빠른 공세를 펼쳤고, 커티스가 군대를 구출하여 피리 능선의 고원에 진형을 갖추기 전까지 샘 커티스(Sam Curtis’ the Southwest Army of the Nouthwest)를 거의 가둘 뻔했다. 북으로 빠르게 진군한 후, 남군은 물자가 고갈되었고, 반돈은 그럼에도 불구하고 커티스’ 진지를 중심으로 고된 야간 행군을 시작했다.
피 리지는 머스킷 & 세이버 시스템을 사용하여 남북전쟁 당시의 전쟁을 정확하게 묘사한다. 총구장전 시대의 모든 주요 양상이 포함된다. 전투 시스템은 소총을 셀 필요 없이 직관적인 플레이를 보상한다. 보병, 포병, 기병 사이에는 상당한 차이가 있다. 강인하고 회복력이 뛰어난 보병은 전투의 공격을 견뎌냅니다. 포병들은 적진에 공격을 가하거나 구멍을 낼 수 있지만, 취약하고 부서지기 쉽다. 기병은 서서 싸우는 데는 약하지만 추격과 정찰에는 매우 중요하다. 모든 유닛은 약해지면 패색이 짙어지고, 언제든 전쟁의 운명이 개입할 수 있어 플레이어는 예비력을 유지해야 한다. 리더는 부대 능력에 중요한 보충물을 제공하고, 군대는 사령부와 병참 꼬리를 보호해야 하며, 그렇지 않으면 기동력과 전투력이 저하될 위험이 있다.
전투에서 승리하는 것은 배치, 요충지에 집중하기 위한 사려 깊은 작전, 적절한 무기 조정, 지도자와 특수 부대의 신중한 사용, 그리고 각 군대의 강점과 약점에 대한 이해에 달려 있다.
피 리지는 머스킷 & 세이버 시스템을 사용하여 남북전쟁 당시의 전쟁을 정확하게 묘사한다. 총구장전 시대의 모든 주요 양상이 포함된다. 전투 시스템은 소총을 셀 필요 없이 직관적인 플레이를 보상한다. 보병, 포병, 기병 사이에는 상당한 차이가 있다. 강인하고 회복력이 뛰어난 보병은 전투의 공격을 견뎌냅니다. 포병들은 적진에 공격을 가하거나 구멍을 낼 수 있지만, 취약하고 부서지기 쉽다. 기병은 서서 싸우는 데는 약하지만 추격과 정찰에는 매우 중요하다. 모든 유닛은 약해지면 패색이 짙어지고, 언제든 전쟁의 운명이 개입할 수 있어 플레이어는 예비력을 유지해야 한다. 리더는 부대 능력에 중요한 보충물을 제공하고, 군대는 사령부와 병참 꼬리를 보호해야 하며, 그렇지 않으면 기동력과 전투력이 저하될 위험이 있다.
전투에서 승리하는 것은 배치, 요충지에 집중하기 위한 사려 깊은 작전, 적절한 무기 조정, 지도자와 특수 부대의 신중한 사용, 그리고 각 군대의 강점과 약점에 대한 이해에 달려 있다.
A Union invasion of northern Arkansas ground to a halt in early 1862 due to logistical difficulties. The alarmed Confederates sent Earl Van Dorn to coordinate the fractious Southern forces to repel the Yankee invaders. Van Dorn, aggressive but careless, launched a quick offensive that nearly trapped Sam Curtis’ Union Army of the Southwest, until Curtis extricated his army and placed it in a well-entrenched position on the plateau of Pea Ridge. After their rapid march north, the Confederates were exhausted and out of supplies, but Van Dorn nevertheless set them on a grueling night march around Curtis’ position.
Pea Ridge uses the Musket & Saber system to accurately portray warfare during the American Civil War. All the primary facets of the muzzle-loading era are included. The combat system rewards intuitive play without the need for rifle-counting. There are substantial differences between infantry, artillery, and cavalry: Infantry, tough and resilient, bear the brunt of battle. Artillery can smash attacks or open holes in enemy lines, but is vulnerable and brittle. Cavalry is weak in stand-up combat, but crucial for pursuit and reconnaissance. All units are susceptible to rout when weakened, and the fortunes of war can intervene at any time, so players must maintain reserves. Leaders provide an important supplement to unit capabilities, and armies must protect their headquarters and logistical tail or risk deterioration of their mobility and combat power.
Winning the battle depends upon deployment, thoughtful maneuver to concentrate at the key points, the proper coordination of arms, careful use of leaders and special units, and an understanding of the strengths and weaknesses of each army.
Pea Ridge uses the Musket & Saber system to accurately portray warfare during the American Civil War. All the primary facets of the muzzle-loading era are included. The combat system rewards intuitive play without the need for rifle-counting. There are substantial differences between infantry, artillery, and cavalry: Infantry, tough and resilient, bear the brunt of battle. Artillery can smash attacks or open holes in enemy lines, but is vulnerable and brittle. Cavalry is weak in stand-up combat, but crucial for pursuit and reconnaissance. All units are susceptible to rout when weakened, and the fortunes of war can intervene at any time, so players must maintain reserves. Leaders provide an important supplement to unit capabilities, and armies must protect their headquarters and logistical tail or risk deterioration of their mobility and combat power.
Winning the battle depends upon deployment, thoughtful maneuver to concentrate at the key points, the proper coordination of arms, careful use of leaders and special units, and an understanding of the strengths and weaknesses of each army.
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