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BGG랭킹
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WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Joe Youst
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인원
게임 소개
베라 크루즈를 점령하고 산타 안나를 세로 고르도(Cerro Gordo)에 배치한 후, 윈필드 스콧&rsquo의 미군은 멕시코시티를 공격할 준비를 마쳤다. 콜테스가 3세기 전에 했던 것처럼 대담하게 보급선에서 빠져나온 그는 위험한 캠페인에 착수했습니다. 그는 가느다란 정치적 지지를 받았을 뿐인데, 단 한 번의 역전—또는 지나치게 피비린내 나는 승리가 그의 선거운동의 종말을 가져왔다. 수도 동쪽의 멕시코 요새를 공격하는 대신, 스콧은 남쪽의 큰 호수와 용암층(페드레갈)이 그에게 수많은 접근로를 제공하는 곳으로 돌아갔다. 멕시코군은 재빨리 그를 저지하기 위해 움직였고, 가장 확실한 루트를 구축했지만, 대규모 부대가 통행할 수 없다고 생각하여 페드레갈의 병력을 배치하는 것을 소홀히 했다. 뛰어난 공병 장교들이 이끄는 미군은 진흙탕 속에서 길을 반복적으로 찾아냈다. 그러나 미군은 대략 멕시코 육군의 절반 정도였고 필연적으로 분열되었다. 적절한 순간에 멕시코의 단호한 공격이 스콧&르스쿠르의 군대를 궤멸시킬 수 있었다.
페드리갈은 머스킷 & 세이버 시스템을 사용하여 멕시코 전쟁 동안의 전쟁을 정확하게 묘사한다. 총구장전 시대의 모든 주요 양상이 포함된다. 전투 시스템은 소총을 셀 필요 없이 직관적인 플레이를 보상한다. 보병, 포병, 기병 사이에는 상당한 차이가 있다. 강인하고 회복력이 뛰어난 보병은 전투의 공격을 견뎌냅니다. 포병들은 적진에 공격을 가하거나 구멍을 낼 수 있지만, 취약하고 부서지기 쉽다. 기병은 서서 싸우는 데는 약하지만, 적을 추격하는 데는 매우 중요하다. 모든 유닛은 약해지면 패색이 짙어지고, 언제든 전쟁의 운명이 개입할 수 있어 플레이어는 예비력을 유지해야 한다. 리더는 부대 능력에 중요한 보충물을 제공하고, 군대는 본부와 병참 꼬리를 보호해야 하며, 그렇지 않으면 기동력과 전투력이 저하될 위험이 있다.
전투에서 승리하는 것은 배치, 요충지에 집중하기 위한 사려 깊은 작전, 적절한 무기 조정, 지도자와 특수 부대의 신중한 사용, 그리고 각 군대의 강점과 약점에 대한 이해에 달려 있다.
페드리갈은 머스킷 & 세이버 시스템을 사용하여 멕시코 전쟁 동안의 전쟁을 정확하게 묘사한다. 총구장전 시대의 모든 주요 양상이 포함된다. 전투 시스템은 소총을 셀 필요 없이 직관적인 플레이를 보상한다. 보병, 포병, 기병 사이에는 상당한 차이가 있다. 강인하고 회복력이 뛰어난 보병은 전투의 공격을 견뎌냅니다. 포병들은 적진에 공격을 가하거나 구멍을 낼 수 있지만, 취약하고 부서지기 쉽다. 기병은 서서 싸우는 데는 약하지만, 적을 추격하는 데는 매우 중요하다. 모든 유닛은 약해지면 패색이 짙어지고, 언제든 전쟁의 운명이 개입할 수 있어 플레이어는 예비력을 유지해야 한다. 리더는 부대 능력에 중요한 보충물을 제공하고, 군대는 본부와 병참 꼬리를 보호해야 하며, 그렇지 않으면 기동력과 전투력이 저하될 위험이 있다.
전투에서 승리하는 것은 배치, 요충지에 집중하기 위한 사려 깊은 작전, 적절한 무기 조정, 지도자와 특수 부대의 신중한 사용, 그리고 각 군대의 강점과 약점에 대한 이해에 달려 있다.
After capturing Vera Cruz and routing Santa Anna at Cerro Gordo in the spring, Winfield Scott’s US Army was poised to strike at Mexico City. Boldly cutting himself loose from his supply line—as Cortes had done three centuries earlier—Scott embarked upon a risky campaign: He had only slender political support; a single reverse—or an inordinately bloody victory—might have spelled the end of his campaign. Instead of an assault on Mexican fortifications east of the capital, Scott circled to the south where large lakes and a lava bed (the Pedregal) gave him numerous approach routes. The Mexicans quickly moved to block him, fortifying the most obvious routes, but they neglected to man the Pedregal itself, thinking it impassable to large units. The US forces, led by an excellent set of engineer officers, repeatedly found paths through the morass. But the US army was roughly half the size of the Mexican army and necessarily was divided. A resolute Mexican attack at the proper moment could have led to the destruction of Scott’s army.
Pedregal uses the Musket & Saber system to accurately portray warfare during the Mexican War. All the primary facets of the muzzle-loading era are included. The combat system rewards intuitive play without the need for rifle-counting. There are substantial differences between infantry, artillery, and cavalry: Infantry, tough and resilient, bear the brunt of battle. Artillery can smash attacks or open holes in enemy lines, but is vulnerable and brittle. Cavalry is weak in stand-up combat, but crucial for pursuit and the occasional charge against a broken foe. All units are susceptible to rout when weakened, and the fortunes of war can intervene at any time, so players must maintain reserves. Leader provide an important supplement to unit capabilities, and armies must protect their headquarters and logistical tail or risk deterioration of their mobility and combat power.
Winning a battle depends upon deployment, thoughtful maneuver to concentrate at the key points, the proper coordination of arms, careful use of leaders and special units, and an understanding of the strengths and weaknesses of each army.
Pedregal uses the Musket & Saber system to accurately portray warfare during the Mexican War. All the primary facets of the muzzle-loading era are included. The combat system rewards intuitive play without the need for rifle-counting. There are substantial differences between infantry, artillery, and cavalry: Infantry, tough and resilient, bear the brunt of battle. Artillery can smash attacks or open holes in enemy lines, but is vulnerable and brittle. Cavalry is weak in stand-up combat, but crucial for pursuit and the occasional charge against a broken foe. All units are susceptible to rout when weakened, and the fortunes of war can intervene at any time, so players must maintain reserves. Leader provide an important supplement to unit capabilities, and armies must protect their headquarters and logistical tail or risk deterioration of their mobility and combat power.
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