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BGG랭킹
BGG전체 : 17270
WARGAMES : 3178
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.10 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Larry Hoffman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
로스(Los)라는 프랑스 마을은 1915년 가을 연합군이 서부 전선을 공격하는데 기여한 곳이다. 프랑스군 총사령관 조프레가 지휘한 이 공세는 휘청거리는 러시아군으로부터 독일군의 전력을 끌어내고, 파리를 겨냥한 독일군의 돌출부(“Noyon Bulge”)를 꼬집기 위한 것이었다. 제한된 포병 지원으로 진수되었고, 신군부대를 동원하여, 영국군의 표면적인 공격 목표는 전선의 독일군 철도를 점령하는 것이었지만, 실제로는 샹파뉴에서 프랑스군의 주요 공세를 위한 전환이었다. 엄청난 수적 우위에다 중포 지원까지 갖춘 영국 선수가 빠르게 전진해야 한다. 강력한 독일군 예비지가 근처에 있어 전투는 영국군의 진격과 독일군의 반응 사이의 경쟁이 되고 있어
Loos는 인기 있는 Fire & Movement 게임 시스템의 수정을 사용합니다. 후대의 기계화된 전장을 묘사하기 위해 개발된 F&M은 돌파구를 만들기 위해 화력 지원의 사용을 강조하며, 이동 예비군에 의한 빠른 침투가 뒤따른다. 루스에서는 도보보다 더 빨리 움직이는 사람이 없었고, 소방 지원은 서툴고, 신뢰할 수 없고, 융통성이 없었다. 따라서 지원의 강도는 가변적이며, 지원의 강화보다는 전투의 전조 역할을 한다. 착취는 오직 목적을 위해 남겨진 부대들에 의해서만 이루어진다; 그들은 전투 부대 뒤에 배치되어야 하며, 그들의 후속 이동은 무작위로 이루어진다.
싸움은 전통적이다. 교착상태를 피하기 위한 유일한 방법은 군대를 집결시키고 적군이 무너질 때까지 공격하는 것이다. 어느 쪽도 전선을 돌며 공격할 힘이 없기 때문에 공격 위치와 방향을 신중하게 선택해야 한다. 더 나은 선택을 하는 선수가 승리자로 떠오른다.
Loos는 인기 있는 Fire & Movement 게임 시스템의 수정을 사용합니다. 후대의 기계화된 전장을 묘사하기 위해 개발된 F&M은 돌파구를 만들기 위해 화력 지원의 사용을 강조하며, 이동 예비군에 의한 빠른 침투가 뒤따른다. 루스에서는 도보보다 더 빨리 움직이는 사람이 없었고, 소방 지원은 서툴고, 신뢰할 수 없고, 융통성이 없었다. 따라서 지원의 강도는 가변적이며, 지원의 강화보다는 전투의 전조 역할을 한다. 착취는 오직 목적을 위해 남겨진 부대들에 의해서만 이루어진다; 그들은 전투 부대 뒤에 배치되어야 하며, 그들의 후속 이동은 무작위로 이루어진다.
싸움은 전통적이다. 교착상태를 피하기 위한 유일한 방법은 군대를 집결시키고 적군이 무너질 때까지 공격하는 것이다. 어느 쪽도 전선을 돌며 공격할 힘이 없기 때문에 공격 위치와 방향을 신중하게 선택해야 한다. 더 나은 선택을 하는 선수가 승리자로 떠오른다.
The French town of Loos (Lōs) was the British contribution to a massive Allied offensive on the Western Front in the Fall of 1915. Masterminded by the French General-in-Chief Joffre, the offensive was intended both to draw German strength away from the reeling Russians and to pinch out the German salient (“the Noyon Bulge”) aimed at Paris. Launched with limited artillery support and using several raw New Army divisions, the ostensible aim of the British attack was to seize the German rail lines behind the front, but in reality was a diversion for the main French offensive in Champagne. The British player, with a massive numerical superiority and heavy artillery support, must progress quickly. Powerful German reserves are nearby,and the battle becomes a race between the British advance and the German reaction.
Loos uses a modification of the popular Fire & Movement game system. Developed to portray the mechanized battlefields of a later generation, F&M stresses the use of fire support to generate breakthroughs, followed by a rapid penetration by mobile reserves. At Loos, no one moved faster than a man on foot, and fire support was clumsy, unreliable, and inflexible. Thus the strength of that support is variable and serves as a precursor to combat rather than an enhancement of it. Exploitation is made only by units set aside for the purpose; they must be deployed behind (under) fighting units, and their subsequent movement is randomized.
The fighting is attritional. The only way to avoid a stalemate is to mass troops and hammer away at an enemy sector until it breaks. Neither side has the forces to attack all along the line, so the location and direction of the attacks must be selected carefully. The player who makes the better choices will emerge the victor.
Loos uses a modification of the popular Fire & Movement game system. Developed to portray the mechanized battlefields of a later generation, F&M stresses the use of fire support to generate breakthroughs, followed by a rapid penetration by mobile reserves. At Loos, no one moved faster than a man on foot, and fire support was clumsy, unreliable, and inflexible. Thus the strength of that support is variable and serves as a precursor to combat rather than an enhancement of it. Exploitation is made only by units set aside for the purpose; they must be deployed behind (under) fighting units, and their subsequent movement is randomized.
The fighting is attritional. The only way to avoid a stalemate is to mass troops and hammer away at an enemy sector until it breaks. Neither side has the forces to attack all along the line, so the location and direction of the attacks must be selected carefully. The player who makes the better choices will emerge the victor.
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