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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
420-420 분
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연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Monte Mattson, Michael Neylan, James Soto, Dennis A. Spors
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아티스트
Monte Mattson
-
인원
게임 소개
라이프치히 라 바타유 데 라이프치히 - 1813년 라 바타유 데 비더리츠치
라 바타유 데 비데리츠치는 1813년 10월 라이프치히와 그 주변에서 벌어진 국제 전투 동안의 만남을 묘사하고 있다.
라 바타유 데 비데리츠흐에서 프랑스 진지는 얀 돔브로스키&르스쿠르의 폴란드 제27사단의 독자적인 지휘 하에 정박해 있으며, 이후 델마스&르스쿠오, 프랑스 제9사단과 다양한 라인 연합 기병대의 지원을 받고 있다. 이 부대는 러시아군과 프로이센군의 제9군단과 제10군단으로 구성된 프랑스군 랑게롱&르스쿠르 장군에 비해 수적으로 열세였다. 이 두 군단은 엄청난 포병의 지원을 받으며 프랑스 제국군에 비해 압도적인 수적 우위를 점하고 있다.
연합군이 폴란드군과 프랑스군을 비데리치 강에서 몰아낸 이 전투는 라이프치히 전투 중 가장 격렬했다. 역사적으로 두 마을은 주인이 여러 번 바뀌었다. 마셜 엔터프라이즈(Marshal Enterprise)는 분쟁의 참혹함을 반영하기 위해 특별한 규칙을 개발했으며, 폴란드인들이 증오하는 러시아 이웃 국가들에 대해 우위를 점하려는 거의 신비로운 결정을 내렸다.
각 20분 턴은 양쪽에서 명령 단계를 거쳐 프랑스 선수 시퀀스를 거쳐 프로이센 선수 시퀀스를 따른다. 이 순서에는 이동, 기병 돌격, 사격, 근거리 등이 포함된다. 그 동안, 사기는 결정적인 역할을 합니다. 이것은 한 경기에서는 훌륭한 한 선수이지만 한 경기에서는 두 선수를 수용할 수도 있다.
원래 규칙은 업데이트되었지만 확장되지는 않았습니다. 라 바타유 시리즈의 초기 디자이너들은 프리미어 규칙이 가장 정확하고 경쟁적인 플레이를 촉진한다고 믿는다. 새 프리미어 규칙은 원래 규칙의 업데이트이지만 특정 항목을 쉽게 찾을 수 있으며 명령 제어와 같은 일부 사용자 요청 규칙을 포함합니다.
플레이어들이 고려해야 할 새로운 규칙은 정예 부대, 랜드웨어 교전, 러시아 용기병 능력, 개선된 마을, 황혼 전투, 특정 부대의 충성심, 지휘 구조, 약탈이다. 역사적 전투 외에도 4가지 시나리오가 포함되어 있다. 이 전투들은 폰 블루허의 공격에 영감을 받아 기병대만을 전투에 투입할 수 있게 하고, 모케른 전투에 뛰어들 수 있는 능력을 제공한다. 이 시나리오는 플레이어가 임계 사상자와 질서 해체에 도달할 때마다 종료된다.
라 바타유 데 비데리츠치는 1813년 10월 라이프치히와 그 주변에서 벌어진 국제 전투 동안의 만남을 묘사하고 있다.
라 바타유 데 비데리츠흐에서 프랑스 진지는 얀 돔브로스키&르스쿠르의 폴란드 제27사단의 독자적인 지휘 하에 정박해 있으며, 이후 델마스&르스쿠오, 프랑스 제9사단과 다양한 라인 연합 기병대의 지원을 받고 있다. 이 부대는 러시아군과 프로이센군의 제9군단과 제10군단으로 구성된 프랑스군 랑게롱&르스쿠르 장군에 비해 수적으로 열세였다. 이 두 군단은 엄청난 포병의 지원을 받으며 프랑스 제국군에 비해 압도적인 수적 우위를 점하고 있다.
연합군이 폴란드군과 프랑스군을 비데리치 강에서 몰아낸 이 전투는 라이프치히 전투 중 가장 격렬했다. 역사적으로 두 마을은 주인이 여러 번 바뀌었다. 마셜 엔터프라이즈(Marshal Enterprise)는 분쟁의 참혹함을 반영하기 위해 특별한 규칙을 개발했으며, 폴란드인들이 증오하는 러시아 이웃 국가들에 대해 우위를 점하려는 거의 신비로운 결정을 내렸다.
각 20분 턴은 양쪽에서 명령 단계를 거쳐 프랑스 선수 시퀀스를 거쳐 프로이센 선수 시퀀스를 따른다. 이 순서에는 이동, 기병 돌격, 사격, 근거리 등이 포함된다. 그 동안, 사기는 결정적인 역할을 합니다. 이것은 한 경기에서는 훌륭한 한 선수이지만 한 경기에서는 두 선수를 수용할 수도 있다.
원래 규칙은 업데이트되었지만 확장되지는 않았습니다. 라 바타유 시리즈의 초기 디자이너들은 프리미어 규칙이 가장 정확하고 경쟁적인 플레이를 촉진한다고 믿는다. 새 프리미어 규칙은 원래 규칙의 업데이트이지만 특정 항목을 쉽게 찾을 수 있으며 명령 제어와 같은 일부 사용자 요청 규칙을 포함합니다.
플레이어들이 고려해야 할 새로운 규칙은 정예 부대, 랜드웨어 교전, 러시아 용기병 능력, 개선된 마을, 황혼 전투, 특정 부대의 충성심, 지휘 구조, 약탈이다. 역사적 전투 외에도 4가지 시나리오가 포함되어 있다. 이 전투들은 폰 블루허의 공격에 영감을 받아 기병대만을 전투에 투입할 수 있게 하고, 모케른 전투에 뛰어들 수 있는 능력을 제공한다. 이 시나리오는 플레이어가 임계 사상자와 질서 해체에 도달할 때마다 종료된다.
La Bataille de Leipzig 1813 - La Bataille de Wiederitzsch 1813
La Bataille de Wiederitzsch depicts an encounter during the Battle of Nations, fought in October 1813 in and around Leipzig.
At La Bataille de Wiederitzsch, the French position is anchored by Jan Dombrowski’s independent command of the 27th Division of Poles, and later supported by Delmas’ 9th Division of French and various Rhine Confederation Cavalry. This force is greatly outnumbered by the Émigré French General Langeron’s wing of the Army of Silesia, consisting of the IX and X Corps of Russian and Prussian forces. These two corps, with tremendous artillery support, have an overwhelming superiority in numbers over the French Imperial forces.
The battle, which saw the Coalition forces push the Poles and French out of the Wiederitzsch after three brutal hours of combat, was among the most intensive of any of the battles in the Leipzig cycle. Historically, the twin villages change hands several times. Marshal Enterprises has developed special rules to reflect the gruesome nature of the conflict, and the almost mystical determination of the Poles to prevail over their hated Russian neighbors.
Each 20 minute turn starts with a Command Phase for both sides followed by the French Player sequence and then by the Prussian Player sequence. The sequence includes movement, cavalry charges, fire and melee. During each, morale plays a decisive role. This is a great one player on one player game but will also accommodate two players on a side also.
The original rules have been updated but not expanded to any extent. The original designers of the La Bataille Series believe the Premier Rules facilitate / expedite the most accurate and competitive play. The new Premier Rules are an update of the original rules but make it easier to find specific topics and includes some user requested rules such as command control.
New rules for the players to consider are the effects of Elite Units, Landwehr skirmishing, Russian Dragoon’s abilities, improved towns, dusk combat, the loyalties of certain units, command structures and plundering. Besides the historical battle, four scenarios are included. These provide for a cavalry on cavalry only battle, inspired attacks by von Bluecher and the ability to jump into combat for the struggle of Moeckern itself. This scenario will end whenever a player reaches a threshold casualties and disintegration of order.
La Bataille de Wiederitzsch depicts an encounter during the Battle of Nations, fought in October 1813 in and around Leipzig.
At La Bataille de Wiederitzsch, the French position is anchored by Jan Dombrowski’s independent command of the 27th Division of Poles, and later supported by Delmas’ 9th Division of French and various Rhine Confederation Cavalry. This force is greatly outnumbered by the Émigré French General Langeron’s wing of the Army of Silesia, consisting of the IX and X Corps of Russian and Prussian forces. These two corps, with tremendous artillery support, have an overwhelming superiority in numbers over the French Imperial forces.
The battle, which saw the Coalition forces push the Poles and French out of the Wiederitzsch after three brutal hours of combat, was among the most intensive of any of the battles in the Leipzig cycle. Historically, the twin villages change hands several times. Marshal Enterprises has developed special rules to reflect the gruesome nature of the conflict, and the almost mystical determination of the Poles to prevail over their hated Russian neighbors.
Each 20 minute turn starts with a Command Phase for both sides followed by the French Player sequence and then by the Prussian Player sequence. The sequence includes movement, cavalry charges, fire and melee. During each, morale plays a decisive role. This is a great one player on one player game but will also accommodate two players on a side also.
The original rules have been updated but not expanded to any extent. The original designers of the La Bataille Series believe the Premier Rules facilitate / expedite the most accurate and competitive play. The new Premier Rules are an update of the original rules but make it easier to find specific topics and includes some user requested rules such as command control.
New rules for the players to consider are the effects of Elite Units, Landwehr skirmishing, Russian Dragoon’s abilities, improved towns, dusk combat, the loyalties of certain units, command structures and plundering. Besides the historical battle, four scenarios are included. These provide for a cavalry on cavalry only battle, inspired attacks by von Bluecher and the ability to jump into combat for the struggle of Moeckern itself. This scenario will end whenever a player reaches a threshold casualties and disintegration of order.
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