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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Rey Alicea
-
아티스트
Rey Alicea
-
인원
게임 소개
발리스타(Balista)는 고대 그리스와 로마의 미사일 무기로, 멀리 떨어진 목표물을 향해 커다란 발사체를 발사했다.
소개
발리스타(Balista)는 블랙과 화이트의 영역 제어 추상 게임이다. 그것은 10x10 보드의 공간에서 행해진다. 판자는 두 개의 빨간색 교차선으로 나뉘며 4개의 5 x 5 사분원을 만든다. 당신은 반전 조각 세트도 필요할 것입니다. 게임은 보드에 표시된 네 개의 정사각형 위에 2개의 검은색과 2개의 흰색 반전 조각으로 시작합니다.
놀다
선수들은 누가 먼저 할지 결정하고 교대로 경기를 한다.
각 턴마다 선수는 두 가지 행동을 취해야 한다.
1)체스의 퀸처럼 직교 또는 대각선으로 이동이 시작된 사분면 내에 피스가 있는 한 컬러 반전 피스를 이동합니다.
2)방금 움직인 조각에서 직선 또는 대각선으로 반전을 한 다음 나머지 세 사분면 중 하나 내의 빈 공간에 반전을 배치하십시오.
플레이어들은 적의 돌을 잡을 차례도 있다. 발리스타에서 포획한 것은 관리인이다. 즉, 적의 돌이 두 개의 아군 돌 사이에 끼어 있을 때 포획된다. 포획한 적의 조각은 보드에서 제거되지 않고 당신의 색으로 뒤집힙니다.
참고: 발리스타나 발사된 발사체 반전은 아군이나 적군 조각 위로 점프할 수 없으며, 발사체였던 친근한 조각도 이제 발리스타가 될 수 있습니다.
게임은 플레이어가 유효한 동작이 없을 때 종료됩니다.
소개
발리스타(Balista)는 블랙과 화이트의 영역 제어 추상 게임이다. 그것은 10x10 보드의 공간에서 행해진다. 판자는 두 개의 빨간색 교차선으로 나뉘며 4개의 5 x 5 사분원을 만든다. 당신은 반전 조각 세트도 필요할 것입니다. 게임은 보드에 표시된 네 개의 정사각형 위에 2개의 검은색과 2개의 흰색 반전 조각으로 시작합니다.
놀다
선수들은 누가 먼저 할지 결정하고 교대로 경기를 한다.
각 턴마다 선수는 두 가지 행동을 취해야 한다.
1)체스의 퀸처럼 직교 또는 대각선으로 이동이 시작된 사분면 내에 피스가 있는 한 컬러 반전 피스를 이동합니다.
2)방금 움직인 조각에서 직선 또는 대각선으로 반전을 한 다음 나머지 세 사분면 중 하나 내의 빈 공간에 반전을 배치하십시오.
플레이어들은 적의 돌을 잡을 차례도 있다. 발리스타에서 포획한 것은 관리인이다. 즉, 적의 돌이 두 개의 아군 돌 사이에 끼어 있을 때 포획된다. 포획한 적의 조각은 보드에서 제거되지 않고 당신의 색으로 뒤집힙니다.
참고: 발리스타나 발사된 발사체 반전은 아군이나 적군 조각 위로 점프할 수 없으며, 발사체였던 친근한 조각도 이제 발리스타가 될 수 있습니다.
게임은 플레이어가 유효한 동작이 없을 때 종료됩니다.
The ballista was an ancient Greek and Roman missile weapon, which launched a large projectile at a distant target.
Introduction
Ballista is an area enclosure, area control abstract game for 2 players: Black and White. It is played on the spaces of a 10x10 board. The board is divided by two red intersecting lines creating four 5 x 5 quadrants. You will also need a set of reversi pieces. The game starts out with 2 black and 2 white reversi pieces placed on the four marked squares on the board.
Play
Players decide who goes first then play alternates.
On each turn players must take two actions:
1)Move one of your color reversi pieces “ballista” exactly like a queen in Chess, orthogonally or diagonally onto any empty space as long as the piece stays within the quadrant where the move initiated from.
2)Fire a “projectile” reversi piece in your color away in a straight line orthogonally or diagonally from the piece just moved, then placing the new reversi piece in your color onto any empty space within one of the other three remaining quadrants.
Players also have the option on their turn to capture an enemy stone. Captures in Ballista are custodian, i.e., an enemy stone is captured when sandwiched between two friendly stones (orthogonal or diagonal). Captured enemy pieces are not removed from the board but flipped over to your color.
Note: A ballista or fired projectile reversi piece may not jump over a friend or enemy piece, also any friendly pieces that were projectiles may now become a ballista.
The game ends when a player has no valid move.
Introduction
Ballista is an area enclosure, area control abstract game for 2 players: Black and White. It is played on the spaces of a 10x10 board. The board is divided by two red intersecting lines creating four 5 x 5 quadrants. You will also need a set of reversi pieces. The game starts out with 2 black and 2 white reversi pieces placed on the four marked squares on the board.
Play
Players decide who goes first then play alternates.
On each turn players must take two actions:
1)Move one of your color reversi pieces “ballista” exactly like a queen in Chess, orthogonally or diagonally onto any empty space as long as the piece stays within the quadrant where the move initiated from.
2)Fire a “projectile” reversi piece in your color away in a straight line orthogonally or diagonally from the piece just moved, then placing the new reversi piece in your color onto any empty space within one of the other three remaining quadrants.
Players also have the option on their turn to capture an enemy stone. Captures in Ballista are custodian, i.e., an enemy stone is captured when sandwiched between two friendly stones (orthogonal or diagonal). Captured enemy pieces are not removed from the board but flipped over to your color.
Note: A ballista or fired projectile reversi piece may not jump over a friend or enemy piece, also any friendly pieces that were projectiles may now become a ballista.
The game ends when a player has no valid move.
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