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BGG랭킹
BGG전체 : 6493
ABSTRACTS : 376
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.40 / 5
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디자이너
Leonard Boyd, David Brashaw
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아티스트
Leonard Boyd
-
인원
게임 소개
유카탄의 우림 깊은 곳에서, 보물 사냥꾼들의 라이벌 팀이 최근에 잃어버린 도시인 코딘카를 발견했다. 한때는 거대했던 성채의 중심에는 석조 사원이 서 있다. 지역 전설에 따르면 사원의 지하에 묻혀있는 거대한 보물들이 있다고 하지만, 수주간 수색했음에도 불구하고 출입구는 발견되지 않았다.
사원의 꼭대기에는 네모난 돌 제단이 서 있다. 그 중심에 작은 토템이 서 있고, 그 둘레에는 16개의 조각된 기와 무늬가 있다. 그것들을 자세히 조사하면 당신은 타일들이 위치를 바꾸고 뒤집을 수 있는 복잡한 일련의 메커니즘을 발견하게 되는데, 이것은 각각의 타일들이 돌과 금으로 된 면을 가지고 있다는 것을 드러낸다. 기둥의 양쪽에 새겨진 글씨는 사찰을 열기 위해서는 기와로 4개의 주요 무늬를 차례로 그려야 한다는 것을 보여준다. 먼저 코딘카의 비밀을 밝혀낼 수 있겠나?
코딘카에서 각 플레이어는 4개의 일치 기호 타일을 제어할 수 있다. 공기, 물, 지구 또는 불. 플레이어는 게임을 시작할 때 그려진 키 디스크에 표시된 일련의 4개의 키 패턴으로 타일을 옮기려고 시도한다; 이러한 패턴은 블록 4개, 라인 4개, 코너 4개, 대각선 4개이다.
각 턴마다 플레이어는 자신의 타일 중 하나를 인접한 타일로 전환하거나, 인접한 타일로 전환하거나, 다른 타일을 인접한 타일로 전환하거나, 두 타일을 플립해야 한다. 또한 플레이어에게는 라인 푸시 또는 4회전 중 보너스 이동을 선택할 수 있는 세 개의 스피릿 카드가 할당됩니다. 이것은 플레이어들이 계획된 움직임을 숨길 수 있게 한다. 스퍼트 카드 뒷면에는 트랩 패턴이 있습니다. 이것은 트랩 패턴의 패턴과 일치하도록 금색에서 돌로, 비자색 타일 세트를 변경하는 데 사용될 수 있습니다. 플레이어는 자신이 원하는 패턴을 순서에 상관없이 일치시킬 수 있으며, 모든 패턴을 일치시킨 첫 번째 플레이어가 승리합니다.
사원의 꼭대기에는 네모난 돌 제단이 서 있다. 그 중심에 작은 토템이 서 있고, 그 둘레에는 16개의 조각된 기와 무늬가 있다. 그것들을 자세히 조사하면 당신은 타일들이 위치를 바꾸고 뒤집을 수 있는 복잡한 일련의 메커니즘을 발견하게 되는데, 이것은 각각의 타일들이 돌과 금으로 된 면을 가지고 있다는 것을 드러낸다. 기둥의 양쪽에 새겨진 글씨는 사찰을 열기 위해서는 기와로 4개의 주요 무늬를 차례로 그려야 한다는 것을 보여준다. 먼저 코딘카의 비밀을 밝혀낼 수 있겠나?
코딘카에서 각 플레이어는 4개의 일치 기호 타일을 제어할 수 있다. 공기, 물, 지구 또는 불. 플레이어는 게임을 시작할 때 그려진 키 디스크에 표시된 일련의 4개의 키 패턴으로 타일을 옮기려고 시도한다; 이러한 패턴은 블록 4개, 라인 4개, 코너 4개, 대각선 4개이다.
각 턴마다 플레이어는 자신의 타일 중 하나를 인접한 타일로 전환하거나, 인접한 타일로 전환하거나, 다른 타일을 인접한 타일로 전환하거나, 두 타일을 플립해야 한다. 또한 플레이어에게는 라인 푸시 또는 4회전 중 보너스 이동을 선택할 수 있는 세 개의 스피릿 카드가 할당됩니다. 이것은 플레이어들이 계획된 움직임을 숨길 수 있게 한다. 스퍼트 카드 뒷면에는 트랩 패턴이 있습니다. 이것은 트랩 패턴의 패턴과 일치하도록 금색에서 돌로, 비자색 타일 세트를 변경하는 데 사용될 수 있습니다. 플레이어는 자신이 원하는 패턴을 순서에 상관없이 일치시킬 수 있으며, 모든 패턴을 일치시킨 첫 번째 플레이어가 승리합니다.
Deep within the rain forests of the Yucatan, rival teams of treasure hunters have recently discovered the lost city of Codinca. In the center of the once great citadel stands a stone temple. Local legends tell of great treasures that lie buried beneath the temple, but despite many weeks of searching no doorway has been found.
On the top of the temple stands a square stone altar. A small totem stands in the center of this, surrounded by a pattern of sixteen carved tiles. Examining them closely you discover an intricate series of mechanisms which allow the tiles to switch places and turn over, which reveals that each tile has a stone side and a gold side. Carvings on each side of the pillar indicate that a sequence of four key patterns must be made with the tiles to open the temple. Can you be the first to unlock the secrets of Codinca?
In Codinca, each player has control of a set of four matching symbol tiles: Air, Water, Earth or Fire. Players take turns attempting to move their tiles into a series of four specific key patterns indicated on the key discs drawn at the beginning of the game; those patterns are a block of four, a line of four, four corners (can be four corners of any nine tiles as well as outside corners) and a diagonal line of four.
On each turn a player must either switch and flip one of their own tiles with any adjacent tile, or switch one of their tiles with any adjacent tile and switch the same or another of their tiles with any adjacent tiles or flip two tiles, one of which must be one of their own tiles. In addition, players are allocated three Spirit Card that gives them the bonus move choice of Line Push or Rotate Four. This allows players to disguise their planned moves. On the back of the Spirt Card is a Trap Pattern. This can be used to change a set display of tiles from gold to stone and visa versa to match the pattern on the Trap Pattern. Players can match their required patterns in any order, and the first player to match all patterns wins.
On the top of the temple stands a square stone altar. A small totem stands in the center of this, surrounded by a pattern of sixteen carved tiles. Examining them closely you discover an intricate series of mechanisms which allow the tiles to switch places and turn over, which reveals that each tile has a stone side and a gold side. Carvings on each side of the pillar indicate that a sequence of four key patterns must be made with the tiles to open the temple. Can you be the first to unlock the secrets of Codinca?
In Codinca, each player has control of a set of four matching symbol tiles: Air, Water, Earth or Fire. Players take turns attempting to move their tiles into a series of four specific key patterns indicated on the key discs drawn at the beginning of the game; those patterns are a block of four, a line of four, four corners (can be four corners of any nine tiles as well as outside corners) and a diagonal line of four.
On each turn a player must either switch and flip one of their own tiles with any adjacent tile, or switch one of their tiles with any adjacent tile and switch the same or another of their tiles with any adjacent tiles or flip two tiles, one of which must be one of their own tiles. In addition, players are allocated three Spirit Card that gives them the bonus move choice of Line Push or Rotate Four. This allows players to disguise their planned moves. On the back of the Spirt Card is a Trap Pattern. This can be used to change a set display of tiles from gold to stone and visa versa to match the pattern on the Trap Pattern. Players can match their required patterns in any order, and the first player to match all patterns wins.
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