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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Christopher Fasulo
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아티스트
-
인원
게임 소개
엘칭겐에서의 놀라운 용기는 마샬 네이가 울름에서 항복하기 직전에 다뉴브 강 북쪽에서 오스트리아 장군 라이슈를 물리친 전투이다. 네이는 먼저 2개 사단을 강 너머로 이동시킨 다음 더 큰 적군과 싸워야 한다 오스트리아군은 방어 태세를 유지함으로써 프랑스군을 크게 도왔다.
게임 시스템은 가변 강도 시스템을 갖추고 있어 무한한 재생성을 제공한다. 이 게임은 관련된 병력이 프랑스 군단 대 오스트리아 군단으로 상당히 적기 때문에 인크레더블 커리어 게임 시스템을 훌륭하게 소개한다. 이 게임은 더 잘 정리된 규칙집과 유닛의 현재 레벨을 더 잘 묘사한 레벨 오브 오더 마커를 가진 인크레더블 커리어 앳 아우스터리츠 시리즈에 비해 몇 가지 향상된 점이 있다.
플레이는 일련의 이니셔티브 다이롤과 사단 및 군단 지휘관의 리더십 값에 따라 진행됩니다. 그런 다음 플레이어들은 발사하거나 움직이거나 둘 중 하나를 선택한다. 모든 사단 병력과 군단 병력이 이동하거나 발사할 기회를 가질 때까지 플레이어 간에 번갈아 플레이한다. 발사는 유닛별로 수행됩니다. 유닛은 다른 부서로 이동하기 전에 공격을 수행할 수 있습니다. 부대들은 보병 중대 (150명), 바타이온 대체 카운터, 기병 중대 (100명의 기마병), 포병 부대 (2-3문)로 모델링되었다. 정규군 5명, 정예군 6명 등 질서 수준이 낮아지고 0명이 되면 탈락한다.
선수들은 그날의 전술을 활용해 적시에 적소에 적임자를 배치해야 미션의 성공을 담보할 수 있다. 보병, 기병, 포병을 함께 배치하면 성공할 확률이 높아집니다.
게임 시스템은 가변 강도 시스템을 갖추고 있어 무한한 재생성을 제공한다. 이 게임은 관련된 병력이 프랑스 군단 대 오스트리아 군단으로 상당히 적기 때문에 인크레더블 커리어 게임 시스템을 훌륭하게 소개한다. 이 게임은 더 잘 정리된 규칙집과 유닛의 현재 레벨을 더 잘 묘사한 레벨 오브 오더 마커를 가진 인크레더블 커리어 앳 아우스터리츠 시리즈에 비해 몇 가지 향상된 점이 있다.
플레이는 일련의 이니셔티브 다이롤과 사단 및 군단 지휘관의 리더십 값에 따라 진행됩니다. 그런 다음 플레이어들은 발사하거나 움직이거나 둘 중 하나를 선택한다. 모든 사단 병력과 군단 병력이 이동하거나 발사할 기회를 가질 때까지 플레이어 간에 번갈아 플레이한다. 발사는 유닛별로 수행됩니다. 유닛은 다른 부서로 이동하기 전에 공격을 수행할 수 있습니다. 부대들은 보병 중대 (150명), 바타이온 대체 카운터, 기병 중대 (100명의 기마병), 포병 부대 (2-3문)로 모델링되었다. 정규군 5명, 정예군 6명 등 질서 수준이 낮아지고 0명이 되면 탈락한다.
선수들은 그날의 전술을 활용해 적시에 적소에 적임자를 배치해야 미션의 성공을 담보할 수 있다. 보병, 기병, 포병을 함께 배치하면 성공할 확률이 높아집니다.
Incredible Courage at Elchingen is the battle where Marshall Ney defeated the Austrian General Reisch just north of the Danube River, just before the surrender at Ulm. Ney must move 2 of his divisions over the river first and then fight a larger enemy force. The Austrians helped the French immensely by keeping themselves in their defensive positions.
The game system has a variable strength system that provides for an endless amount of replayability. This game provides an excellent introduction to the Incredible Courage game system as the forces involved are fairly small, one French Corps vs One Austrian Corps. This game has some improvements over the Incredible Courage at Austerlitz series with a better organized rulebook and Level of Order markers that better portray what level the unit is currently at.
Play proceeds based on a set of initiative die rolls and Leadership values for Division and Corps Commanders. Players then choose to either fire or move. Play alternates between the players until all divisional and corps forces have had the opportunity to move or fire. Firing is accomplished unit by unit. Units may perform assault before moving on to other Divisions. Units are modeled as Infantry Companies (150 men), with Battaion substitute counters, Cavalry Squadrons (100 mounted soldiers), and Artillery Sections (2-3 guns). Units take losses in Levels of Order, starting at 5 for regular troops and 6 for Elite troops, and when they reach 0 they are eliminated.
Players must use the tactics of the day to put the right forces in the right place at the right time to ensure the success of the mission. Putting infantry, cavalry, and artillery together will enhance your chances of success.
The game system has a variable strength system that provides for an endless amount of replayability. This game provides an excellent introduction to the Incredible Courage game system as the forces involved are fairly small, one French Corps vs One Austrian Corps. This game has some improvements over the Incredible Courage at Austerlitz series with a better organized rulebook and Level of Order markers that better portray what level the unit is currently at.
Play proceeds based on a set of initiative die rolls and Leadership values for Division and Corps Commanders. Players then choose to either fire or move. Play alternates between the players until all divisional and corps forces have had the opportunity to move or fire. Firing is accomplished unit by unit. Units may perform assault before moving on to other Divisions. Units are modeled as Infantry Companies (150 men), with Battaion substitute counters, Cavalry Squadrons (100 mounted soldiers), and Artillery Sections (2-3 guns). Units take losses in Levels of Order, starting at 5 for regular troops and 6 for Elite troops, and when they reach 0 they are eliminated.
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