-
BGG랭킹
BGG전체 : 24514
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Derak Morrell
-
아티스트
Mike Collins (II), Mike Morris
-
인원
게임 소개
우리는 죽었다: 좀비 몰 학살! 당신과 당신의 친구들이 엉망이 된 좀비 무리의 역할을 맡는 보드 게임입니다. 당신의 목표는 간단하다: 당신이 할 수 있는 한 많은 쇼핑몰 쇼핑객들을 좀비로 만드는 것이다. 목표를 달성하는 것은 간단하지 않습니다. 인간 영웅들은 당신을 영원히 짓밟으려 하고 당신 희생자들의 떠돌이 무리는 당신의 식량 공급을 다 먹으려 하고 있습니다.
위 아 데드는 13세 이상 2-5명을 대상으로 하며 약 1시간 후에 경기를 합니다.
게임을 위한 예술은 마이크 모리스와 마이크 콜린스라는 두 명의 놀라운 예술가에 의해 이루어졌다. 나는 그들이 이 게임의 비전을 얼마나 잘 실현시켰는지에 대해 아무리 칭찬해도 지나치지 않다.
플레이어들은 번갈아 가면서 인간에 대한 최근 열린 굶주림을 채우기 위해 쇼핑몰 쇼핑객들을 공격하려고 시도한다. 플레이어는 자신의 손에서 받은 공격 카드와 감염 토큰을 사용하여 영웅을 물리치고 인간을 변화시킵니다.
다른 선수들의 차례 동안, 각각의 상대는 그 선수를 멈추게 하기 위한 희망으로 영웅 카드를 할 기회를 갖게 될 것이다. 다른 선수들이 턴을 하는 동안 이러한 상호작용은 다운타임을 줄이고 모든 선수들이 게임에 참여할 수 있도록 한다.
플레이어들이 그들 자신의 투쟁으로 바쁜 동안, 무리들은 그들의 희생자들로부터 성장한다. 호드! 카드가 나타나면 플레이어들은 힘을 합쳐 거대한 호드에게 지지 않도록 해야 한다.
We Are Dead는 배우기 쉽지만 재생 능력이 뛰어나도록 충분한 깊이와 임의 요소를 제공합니다. 이 게임은 협동 플레이 및 자원 관리 요소를 갖춘 손 관리 메카닉을 사용하여 게임에 전략 레이어를 추가한다.
위 아 데드는 13세 이상 2-5명을 대상으로 하며 약 1시간 후에 경기를 합니다.
게임을 위한 예술은 마이크 모리스와 마이크 콜린스라는 두 명의 놀라운 예술가에 의해 이루어졌다. 나는 그들이 이 게임의 비전을 얼마나 잘 실현시켰는지에 대해 아무리 칭찬해도 지나치지 않다.
플레이어들은 번갈아 가면서 인간에 대한 최근 열린 굶주림을 채우기 위해 쇼핑몰 쇼핑객들을 공격하려고 시도한다. 플레이어는 자신의 손에서 받은 공격 카드와 감염 토큰을 사용하여 영웅을 물리치고 인간을 변화시킵니다.
다른 선수들의 차례 동안, 각각의 상대는 그 선수를 멈추게 하기 위한 희망으로 영웅 카드를 할 기회를 갖게 될 것이다. 다른 선수들이 턴을 하는 동안 이러한 상호작용은 다운타임을 줄이고 모든 선수들이 게임에 참여할 수 있도록 한다.
플레이어들이 그들 자신의 투쟁으로 바쁜 동안, 무리들은 그들의 희생자들로부터 성장한다. 호드! 카드가 나타나면 플레이어들은 힘을 합쳐 거대한 호드에게 지지 않도록 해야 한다.
We Are Dead는 배우기 쉽지만 재생 능력이 뛰어나도록 충분한 깊이와 임의 요소를 제공합니다. 이 게임은 협동 플레이 및 자원 관리 요소를 갖춘 손 관리 메카닉을 사용하여 게임에 전략 레이어를 추가한다.
We Are Dead: Zombie Mall Massacre! The board game where you and your friends take on the role of the shambling zombie horde. Your goal is simple: turn as many mall shoppers as you can into zombies. Achieving your goal is not simple. Human Heroes attempt to put you down permanently and the roaming horde of your victims is trying to eat up your food supply.
We Are Dead is for 2-5 people ages 13+ and plays in about an hour.
Art for the game was done by two amazing artists, Mike Morris and Mike Collins. I cannot rave enough about how well they brought the vision for this game to life (or unlife).
Players take turns attempting to attack the mall shoppers trying to satisfy their recently unlocked hunger for humans. Players will use attack cards from their hands and infection tokens they receive to defeat heroes and turn the humans.
During other players' turns each opponent will have the opportunity to play hero cards in the hopes of stopping the player. This interaction during other players' turns reduces down time and keeps all players engaged in the game.
While players are busy with their own struggles, the horde grows from their victims. When the Horde! card appears the players must work together to make sure they do not all lose to the massive horde.
We Are Dead is easy to learn, but provides enough depth and random elements to allow for good replay-ability. The game uses a hand management mechanic with elements of co-op play and resource management that add layers of strategy to the game.
We Are Dead is for 2-5 people ages 13+ and plays in about an hour.
Art for the game was done by two amazing artists, Mike Morris and Mike Collins. I cannot rave enough about how well they brought the vision for this game to life (or unlife).
Players take turns attempting to attack the mall shoppers trying to satisfy their recently unlocked hunger for humans. Players will use attack cards from their hands and infection tokens they receive to defeat heroes and turn the humans.
During other players' turns each opponent will have the opportunity to play hero cards in the hopes of stopping the player. This interaction during other players' turns reduces down time and keeps all players engaged in the game.
While players are busy with their own struggles, the horde grows from their victims. When the Horde! card appears the players must work together to make sure they do not all lose to the massive horde.
We Are Dead is easy to learn, but provides enough depth and random elements to allow for good replay-ability. The game uses a hand management mechanic with elements of co-op play and resource management that add layers of strategy to the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18