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BGG랭킹
BGG전체 : 11850
FAMILYGAMES : 2527
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.40 / 5
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디자이너
Richard Garfield
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아티스트
Dimitri Chappuis, Igor Polouchine
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인원
게임 소개
Ghoost!는 할로윈을 기반으로 한 테마와 많은 우여곡절을 가진 빠르고 배우기 쉬운 카드 게임입니다. 당신의 저택에 출몰하는 모든 유령, 언데드, 뱀파이어, 좀비, 그리고 다른 으스스한 생명체들을 제거하기 위해 당신의 카드를 현명하게 사용하라. 상대방이 집에서 영혼들을 쫓아내려고 할 때 막아라. 하지만 무서운 유령들은 쉽게 쫓기지 않을 것이다.
게임 용어로, Ghoost!의 목표는 이전에 플레이한 카드와 같거나 더 높은 카드를 재생하여 수중의 카드와 저택에서 모두 제거하는 것입니다. 세팅을 위해, 각 플레이어는 4장의 고스트 카드와 4~12장의 카드를 그의 저택에 가지고 있다. 예를 들어, 무서운 (빨간) 유령은 두려움 없는 유령, 다른 무서운 유령, 또는 유령 4인조만이 이길 수 있고, 겁 없는 유령은 묘지 위에 무엇이 있든지 간에 플레이할 수 있다.
게임은 두 단계로 구성됩니다. 첫 번째 단계에서, 선수들은 카드를 그리거나 두 번째 단계를 위한 카드 손을 준비한다. 차례에 따라 플레이어는 다음 세 가지 행동 중 하나를 취한다.
묘지에서 이전에 플레이한 카드와 같거나 더 높은 숫자의 카드를 하나 이상 플레이한 다음 크립트(덱)에서 꺼내어 카드 4장으로 손을 다시 채웁니다.
묘지에 있는 모든 카드를 손에 쥐세요. 비어있는 묘지에서 어떤 카드든 플레이할 수 있습니다.
크립트에서 카드 하나를 꺼내 플레이해 보십시오. 플레이가 유효하지 않을 경우 묘지의 모든 카드를 손에 쥐어줍니다.
크립트가 비어 있으면 두 번째 단계가 시작되고 플레이어는 돌아가면서 묘지에 유효한 카드를 넣거나 묘지의 모든 카드를 손에 쥐게 된다. 만약 한 플레이어가 두 세 개의 짝짓기 고스트 게임을 한다면, 그는 즉시 다른 차례를 택한다; 만약 그가 짝짓기 카드 네 개를 치면 (또는 4인조를 완성하는 카드를 치면), 그 카드들과 묘지가 게임에서 제거된다. 만약 선수의 손이 비어있으면 맨션에서 맨 위의 카드를 뽑고, 유효하다면 플레이하고, 그렇지 않다면 모든 묘지 카드를 손에 쥐어준다. 만약 한 선수가 그의 손과 맨션을 비우면, 그는 아웃되고 다른 선수들은 계속 플레이를 합니다. 게임은 한 명의 플레이어만 카드를 손에 넣을 때까지 계속되며, 이 플레이어는 게임에서 지고 다른 모든 플레이어가 이긴다.
Ghoost!에는 여러 라운드를 허용하는 점수 시스템이 포함되어 있습니다.
게임 용어로, Ghoost!의 목표는 이전에 플레이한 카드와 같거나 더 높은 카드를 재생하여 수중의 카드와 저택에서 모두 제거하는 것입니다. 세팅을 위해, 각 플레이어는 4장의 고스트 카드와 4~12장의 카드를 그의 저택에 가지고 있다. 예를 들어, 무서운 (빨간) 유령은 두려움 없는 유령, 다른 무서운 유령, 또는 유령 4인조만이 이길 수 있고, 겁 없는 유령은 묘지 위에 무엇이 있든지 간에 플레이할 수 있다.
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묘지에 있는 모든 카드를 손에 쥐세요. 비어있는 묘지에서 어떤 카드든 플레이할 수 있습니다.
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크립트가 비어 있으면 두 번째 단계가 시작되고 플레이어는 돌아가면서 묘지에 유효한 카드를 넣거나 묘지의 모든 카드를 손에 쥐게 된다. 만약 한 플레이어가 두 세 개의 짝짓기 고스트 게임을 한다면, 그는 즉시 다른 차례를 택한다; 만약 그가 짝짓기 카드 네 개를 치면 (또는 4인조를 완성하는 카드를 치면), 그 카드들과 묘지가 게임에서 제거된다. 만약 선수의 손이 비어있으면 맨션에서 맨 위의 카드를 뽑고, 유효하다면 플레이하고, 그렇지 않다면 모든 묘지 카드를 손에 쥐어준다. 만약 한 선수가 그의 손과 맨션을 비우면, 그는 아웃되고 다른 선수들은 계속 플레이를 합니다. 게임은 한 명의 플레이어만 카드를 손에 넣을 때까지 계속되며, 이 플레이어는 게임에서 지고 다른 모든 플레이어가 이긴다.
Ghoost!에는 여러 라운드를 허용하는 점수 시스템이 포함되어 있습니다.
Ghooost! is a fast, easy-to-learn card game with a Halloween-based theme and lots of twists and turns! Play your cards wisely to get rid of all the ghosts, undead, vampires, zombies and other spooky creatures haunting your mansion. Block your opponents while they're trying to drive spirits out of their home and into your backyard – but beware as the scariest ghosts will not be driven away so easily...
In game terms, your goal in Ghooost! is to get rid of all of your cards in hand and in your mansion by playing a card (or several matching cards) equal to or higher than the one(s) played previously. To set up, each player has four ghost cards in hand and 4-12 cards in his mansion. Ghost cards come in four suits and have values ranging from 1 to 14, with a few cards having special powers; scary (red) ghosts, for example, can be topped only by fearless ghosts, other scary ghosts, or a ghost quartet, while fearless ghosts can be played no matter what's on top of the Cemetery (discard pile).
A game consists of two stages. In the first stage, players draw or play cards to prepare their hand of cards for the second stage. On a turn, a player takes one of three actions:
Play one or more matching cards on the Cemetery equal to or higher than the cards played previously, then refill your hand to four cards by drawing from the Crypt (deck).
Take all the cards from the Cemetery into your hand; any card can be played on an empty Cemetery.
Draw one card from the Crypt and try to play it, taking all the cards from the Cemetery into your hand if the play isn't valid.
Once the Crypt is empty, the second stage begins and players take turns either playing valid cards into the Cemetery or taking all cards from the Cemetery into their hand. If a player plays two or three matching ghosts, he takes another turn immediately; if he plays four cards that match (or plays cards that complete a quartet), those cards and the Cemetery are removed from play, then he takes another turn. If a player's hand is empty, he draws the top card from his mansion, playing it if valid and taking all the Cemetery cards into his hand if not. If a player empties his hand and mansion, he's out and the others keep playing. Play continues until only one player has cards in hand; this player loses the game and everyone else wins.
Ghooost! includes a scoring system that allows for multiple rounds.
In game terms, your goal in Ghooost! is to get rid of all of your cards in hand and in your mansion by playing a card (or several matching cards) equal to or higher than the one(s) played previously. To set up, each player has four ghost cards in hand and 4-12 cards in his mansion. Ghost cards come in four suits and have values ranging from 1 to 14, with a few cards having special powers; scary (red) ghosts, for example, can be topped only by fearless ghosts, other scary ghosts, or a ghost quartet, while fearless ghosts can be played no matter what's on top of the Cemetery (discard pile).
A game consists of two stages. In the first stage, players draw or play cards to prepare their hand of cards for the second stage. On a turn, a player takes one of three actions:
Play one or more matching cards on the Cemetery equal to or higher than the cards played previously, then refill your hand to four cards by drawing from the Crypt (deck).
Take all the cards from the Cemetery into your hand; any card can be played on an empty Cemetery.
Draw one card from the Crypt and try to play it, taking all the cards from the Cemetery into your hand if the play isn't valid.
Once the Crypt is empty, the second stage begins and players take turns either playing valid cards into the Cemetery or taking all cards from the Cemetery into their hand. If a player plays two or three matching ghosts, he takes another turn immediately; if he plays four cards that match (or plays cards that complete a quartet), those cards and the Cemetery are removed from play, then he takes another turn. If a player's hand is empty, he draws the top card from his mansion, playing it if valid and taking all the Cemetery cards into his hand if not. If a player empties his hand and mansion, he's out and the others keep playing. Play continues until only one player has cards in hand; this player loses the game and everyone else wins.
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