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BGG랭킹
BGG전체 : 4861
STRATEGY : 1834
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
75-90 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.17 / 5
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디자이너
Marco Maggi, Francesco Nepitello
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아티스트
Matteo Alemanno
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인원
게임 소개
베네치아의 선수들은 세레니시마 공화국 역사상 가장 부유하고 영향력 있는 귀족 가문이 되기 위해 경쟁한다. 9세기의 흥망성쇠에서 18세기의 쇠퇴까지, 선수들은 한때 지중해의 여왕이었던 도시를 건설한 황금기에 참가한다.
각 플레이어는 영향력 있는 다른 가문과 권력을 겨루며 귀족의 가정을 통제한다. 영향력을 행사하고 부를 얻기 위해(즉, 승점을 얻기 위해), 가족들은 도시 밖에서 영향력을 확장하고 대표자들을 외국 시장으로 보낸다. 그들의 권위가 확산됨에 따라, 베네치아의 힘은 그에 따라 증가했고, 멀리 떨어진 도시들과 항구들은 세레니시마의 지배하에 놓였다. 그 사이 선수들은 도시 안에서 인기를 얻기 위해 자원과 두카티(돈)를 쓰며 정부 수반인 도제라는 탐나는 타이틀을 놓고 경쟁을 벌인다.
그러나 지중해에 대한 베네치아의 패권은 많은 적들에 의해 위협받고 있다. 이 공화국은 서쪽으로 항해하는 제노바 공화국과 아라곤 왕국과 같은 경쟁 강대국들 또는 동로마 제국과 동쪽으로 튀르크족과 같은 강대국들의 부상에 직면해 있다. 세기마다, 선수들은 베네치아 공화국의 흥망성쇠를 볼 투쟁에 참여할 것이다.
베네치아는 라이즈, 아포기, 스트러빙의 세 시대로 나뉘어 경기한다. 보드의 파워 트랙은 시간의 흐름을 기록하는 데 사용됩니다. 베네치아는 라이즈에서 게임을 시작하고, 투쟁시대가 완성되면 게임이 끝납니다. 플레이어들은 매 에포크 끝에 VP를 획득하고, 게임이 끝날 때 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다!
각 플레이어는 영향력 있는 다른 가문과 권력을 겨루며 귀족의 가정을 통제한다. 영향력을 행사하고 부를 얻기 위해(즉, 승점을 얻기 위해), 가족들은 도시 밖에서 영향력을 확장하고 대표자들을 외국 시장으로 보낸다. 그들의 권위가 확산됨에 따라, 베네치아의 힘은 그에 따라 증가했고, 멀리 떨어진 도시들과 항구들은 세레니시마의 지배하에 놓였다. 그 사이 선수들은 도시 안에서 인기를 얻기 위해 자원과 두카티(돈)를 쓰며 정부 수반인 도제라는 탐나는 타이틀을 놓고 경쟁을 벌인다.
그러나 지중해에 대한 베네치아의 패권은 많은 적들에 의해 위협받고 있다. 이 공화국은 서쪽으로 항해하는 제노바 공화국과 아라곤 왕국과 같은 경쟁 강대국들 또는 동로마 제국과 동쪽으로 튀르크족과 같은 강대국들의 부상에 직면해 있다. 세기마다, 선수들은 베네치아 공화국의 흥망성쇠를 볼 투쟁에 참여할 것이다.
베네치아는 라이즈, 아포기, 스트러빙의 세 시대로 나뉘어 경기한다. 보드의 파워 트랙은 시간의 흐름을 기록하는 데 사용됩니다. 베네치아는 라이즈에서 게임을 시작하고, 투쟁시대가 완성되면 게임이 끝납니다. 플레이어들은 매 에포크 끝에 VP를 획득하고, 게임이 끝날 때 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다!
In Venetia, players compete to become the most prosperous and influential noble family in the history of the Serenissima Republic. From its rise in the ninth century to its decline and fall in the eighteenth, players take part in the golden age that built the city that once was the Queen of the Mediterranean.
Each player controls a patrician household, vying for power against other influential families. To gain clout and fortune (i.e., victory points), families extend their Influence outside the city, sending representatives to foreign markets. As their authority spreads, the power of Venice increases accordingly, and distant towns and ports fall under the sway of the Serenissima. In the meantime, players compete inside the city for the coveted title of Doge, the head of the government, spending resources and Ducati (money) to gain popularity.
But the hegemony of Venice over the Mediterranean is threatened by many enemies. The Republic faces the rise of competing powers, such as the rival seafaring Republic of Genoa and the Crown of Aragon to the west, or the Eastern Roman Empire and then the Turks to the east. Century after century, players will take part in the struggle that will see the rise and fall of the Republic of Venice.
Venetia is played across three epochs: Rise, Apogee and Struggle. A Power track on the board is used to record the passage of time. Venice starts the game in its Rise, and the game ends when the Struggle epoch is completed. Players score VPs at the end of every epoch, and the player with the highest score at the end of the game wins!
Each player controls a patrician household, vying for power against other influential families. To gain clout and fortune (i.e., victory points), families extend their Influence outside the city, sending representatives to foreign markets. As their authority spreads, the power of Venice increases accordingly, and distant towns and ports fall under the sway of the Serenissima. In the meantime, players compete inside the city for the coveted title of Doge, the head of the government, spending resources and Ducati (money) to gain popularity.
But the hegemony of Venice over the Mediterranean is threatened by many enemies. The Republic faces the rise of competing powers, such as the rival seafaring Republic of Genoa and the Crown of Aragon to the west, or the Eastern Roman Empire and then the Turks to the east. Century after century, players will take part in the struggle that will see the rise and fall of the Republic of Venice.
Venetia is played across three epochs: Rise, Apogee and Struggle. A Power track on the board is used to record the passage of time. Venice starts the game in its Rise, and the game ends when the Struggle epoch is completed. Players score VPs at the end of every epoch, and the player with the highest score at the end of the game wins!
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