-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nick Bentley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
설계자 웹사이트에서 다음을 확인할 수 있습니다.
이 새로운 게임은 Kink라고 불립니다. 아이디어는 간단합니다: 행이 한 번 구부러질 수 있는 기본적인 N-in-a-row 게임입니다. 다시 말해, 행은 길이를 따라 방향이 한 번 바뀔 수 있습니다. 형성된 굽힘의 각도는 직각일 수도 있고 둔할 수도 있지만 예리하지는 않다.
Kink의 도입은 게임을 더 풍부하고 전략적으로 만들 두 가지 효과가 있다.
1. 우승 패턴의 자유도는 Kink가 동등한 표준 N연승 게임보다 훨씬 높습니다.
2. 연달아 승리하는 데 필요한 스톤 수는 더 커야 합니다.
규칙 집합을 작성하기 위해 규칙을 Connect 6으로 수정했는데, 이는 가장 표준적이고 최고의 N-in-a-row 게임 중 하나입니다.
Kink는 바둑 세트로 하는 두 명의 플레이어를 위한 게임입니다.
1. 이사회는 비어있기 시작해요. 한 선수는 블랙 스톤을 소유하고 다른 선수는 화이트 스톤을 소유합니다.
2. 우선, 블랙은 빈 공간에 돌멩이 하나를 놓습니다.
3. 이때부터 화이트부터 한 명당 2개의 스톤을 배치한다.
4. 가장 먼저 9연승을 한 선수가 승리합니다. 행은 직각 또는 둔각(급각은 아님)을 형성할 수 있는 최대 한 개의 Kink를 가질 수 있다. 행은 직교와 대각선으로 모두 실행할 수 있습니다.
참고: 9가 맞는 숫자인지 아직 모르겠습니다. 9가 아니면 8일 거예요. 가지고 놀다가 통찰력 있게 보고해.
이 새로운 게임은 Kink라고 불립니다. 아이디어는 간단합니다: 행이 한 번 구부러질 수 있는 기본적인 N-in-a-row 게임입니다. 다시 말해, 행은 길이를 따라 방향이 한 번 바뀔 수 있습니다. 형성된 굽힘의 각도는 직각일 수도 있고 둔할 수도 있지만 예리하지는 않다.
Kink의 도입은 게임을 더 풍부하고 전략적으로 만들 두 가지 효과가 있다.
1. 우승 패턴의 자유도는 Kink가 동등한 표준 N연승 게임보다 훨씬 높습니다.
2. 연달아 승리하는 데 필요한 스톤 수는 더 커야 합니다.
규칙 집합을 작성하기 위해 규칙을 Connect 6으로 수정했는데, 이는 가장 표준적이고 최고의 N-in-a-row 게임 중 하나입니다.
Kink는 바둑 세트로 하는 두 명의 플레이어를 위한 게임입니다.
1. 이사회는 비어있기 시작해요. 한 선수는 블랙 스톤을 소유하고 다른 선수는 화이트 스톤을 소유합니다.
2. 우선, 블랙은 빈 공간에 돌멩이 하나를 놓습니다.
3. 이때부터 화이트부터 한 명당 2개의 스톤을 배치한다.
4. 가장 먼저 9연승을 한 선수가 승리합니다. 행은 직각 또는 둔각(급각은 아님)을 형성할 수 있는 최대 한 개의 Kink를 가질 수 있다. 행은 직교와 대각선으로 모두 실행할 수 있습니다.
참고: 9가 맞는 숫자인지 아직 모르겠습니다. 9가 아니면 8일 거예요. 가지고 놀다가 통찰력 있게 보고해.
from the designer's website:
The new game is called Kink. The idea is simple: it's a basic N-in-a-row game where the row is allowed to have a single bend in it. Put another way, the row can change direction once, anywhere along it's length. The angle of the bend formed can be right, or obtuse, but not acute.
The introduction of a Kink has two effects which I believe will make the game richer and more strategic (consistent with my experience of the first few plays):
1. The number of degrees of freedom in the winning pattern is much higher for Kink than for the equivalent standard N-in-a-row game.
2. The number of stones in a row required for winning must be larger.
To write the rule set, I modified the rules to Connect 6, which is to my mind the most canonical (and one of the best) N-in-a-row games.
Kink is a game for 2 players, played with a Go set.
1. The board begins empty. One player owns the black stones and the other owns the white.
2. To begin, Black places a single stone on any empty space.
3. From then on, starting with White, each player places 2 stones per turn.
4. The first player to form a row of 9-in-a-row wins. The row may have up to one Kink in it, which may form a right or obtuse angle (but not an acute angle). Rows may run both orthogonally and diagonally.
Note: I don't yet know if 9 is the right number. If it's not 9, it's probably 8. Play with it and report back here with insight.
The new game is called Kink. The idea is simple: it's a basic N-in-a-row game where the row is allowed to have a single bend in it. Put another way, the row can change direction once, anywhere along it's length. The angle of the bend formed can be right, or obtuse, but not acute.
The introduction of a Kink has two effects which I believe will make the game richer and more strategic (consistent with my experience of the first few plays):
1. The number of degrees of freedom in the winning pattern is much higher for Kink than for the equivalent standard N-in-a-row game.
2. The number of stones in a row required for winning must be larger.
To write the rule set, I modified the rules to Connect 6, which is to my mind the most canonical (and one of the best) N-in-a-row games.
Kink is a game for 2 players, played with a Go set.
1. The board begins empty. One player owns the black stones and the other owns the white.
2. To begin, Black places a single stone on any empty space.
3. From then on, starting with White, each player places 2 stones per turn.
4. The first player to form a row of 9-in-a-row wins. The row may have up to one Kink in it, which may form a right or obtuse angle (but not an acute angle). Rows may run both orthogonally and diagonally.
Note: I don't yet know if 9 is the right number. If it's not 9, it's probably 8. Play with it and report back here with insight.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18