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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rey Alicea
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아티스트
Juliet Alicea
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인원
게임 소개
사포스는 다음의 설정으로 8×8개의 보드에서 32개의 바이 컬러 피스로 플레이된다:
다크 앤 라이트 두 명. 각 선수는 보드에 4개의 피스를 가지고 있고 12개의 피스를 가지고 있습니다.
Dark’의 4조각은 d2, d3, e2, e3에 배치되고 Light’의 4조각은 d6,d7, e6,e7에 배치된다.
플레이어는 교대로 다음 동작을 수행합니다.
1) 직교로 인접한 친구 위로 빈 정사각형으로 조각을 튕겨넣습니다.
2) 직교로 인접한 적을 넘어 빈 사각형으로 점프하여 점프한 적을 잡아 예비역에 배치합니다.
3) 마지막 홉에 인접한 빈 정사각형에 예비품을 만들다.
회전 흐름에는 몇 가지 규칙이 있다.
1) 당신은 차례 동안 한 조각으로만 뛰고 뛸 수 있을 것이다.
2) 만약 당신이 차례를 시작할 때 2x2 편성의 조각을 가지고 있다면, 당신은 그 조각들 중 하나를 가지고 움직여야 합니다.
3) 여러 번 뛰고 뛸 수 있습니다.
4) 한번 뛰면 더 이상 뛸 수 없다.
5) 점프를 하지 않으면 알을 낳아 차례를 끝내야 한다.
6) 선수 2의 첫 번째 턴이 끝나면 그녀는 즉시 다시 움직여야 한다. 두 시퀀스 모두 점프를 포함할 수 없다.
다음은 유효한 턴의 몇 가지 예입니다.
깡충깡충 뛰다
깡총깡총
펄쩍 뛰다
깡충깡충 뛰다
플레이어 2의 첫 번째 턴은 다음과 같습니다.
깡총깡총
상대가 다음 차례를 끝내지 못하면 굶어 죽는 거야!
이 승리 조건은 만약 당신이 당신의 턴을 시작할 때 예비 0이 있다면 당신은 점프해야 한다는 것을 의미한다.
다크 앤 라이트 두 명. 각 선수는 보드에 4개의 피스를 가지고 있고 12개의 피스를 가지고 있습니다.
Dark’의 4조각은 d2, d3, e2, e3에 배치되고 Light’의 4조각은 d6,d7, e6,e7에 배치된다.
플레이어는 교대로 다음 동작을 수행합니다.
1) 직교로 인접한 친구 위로 빈 정사각형으로 조각을 튕겨넣습니다.
2) 직교로 인접한 적을 넘어 빈 사각형으로 점프하여 점프한 적을 잡아 예비역에 배치합니다.
3) 마지막 홉에 인접한 빈 정사각형에 예비품을 만들다.
회전 흐름에는 몇 가지 규칙이 있다.
1) 당신은 차례 동안 한 조각으로만 뛰고 뛸 수 있을 것이다.
2) 만약 당신이 차례를 시작할 때 2x2 편성의 조각을 가지고 있다면, 당신은 그 조각들 중 하나를 가지고 움직여야 합니다.
3) 여러 번 뛰고 뛸 수 있습니다.
4) 한번 뛰면 더 이상 뛸 수 없다.
5) 점프를 하지 않으면 알을 낳아 차례를 끝내야 한다.
6) 선수 2의 첫 번째 턴이 끝나면 그녀는 즉시 다시 움직여야 한다. 두 시퀀스 모두 점프를 포함할 수 없다.
다음은 유효한 턴의 몇 가지 예입니다.
깡충깡충 뛰다
깡총깡총
펄쩍 뛰다
깡충깡충 뛰다
플레이어 2의 첫 번째 턴은 다음과 같습니다.
깡총깡총
상대가 다음 차례를 끝내지 못하면 굶어 죽는 거야!
이 승리 조건은 만약 당신이 당신의 턴을 시작할 때 예비 0이 있다면 당신은 점프해야 한다는 것을 의미한다.
Sapos is played with 32 bi-colored pieces on an 8×8 board with the following setup:
Two players Dark and Light. Each player has 4 pieces on the board and 12 in reserve.
Dark’s 4 pieces are placed on the points d2, d3,e2,e3, and Light’s 4 pieces are placed on d6,d7,e6,e7
Players take turns performing any number of these actions:
1) hop a piece over an ortho-diagonally adjacent friend into an empty square.
2) jump a piece over an orthogonally adjacent enemy into an empty square, capturing the jumped enemy and placing it into your reserve.
3) spawn a piece from your reserve in an empty square ortho-diagonally adjacent to the last hop
There are some rules for the flow of a turn:
1) You will only ever hop and jump' with a single piece during your turn.
2) If you have a 2x2 formation of pieces at the start of your turn, you must move with one of those pieces.
3) You can hop and jump multiple times.
4) Once you make a jump you may no longer hop.
5) If you don't make a jump you must end your turn with a spawn.
6) After Player 2's first turn she must immediately move again. Neither sequence may contain a jump.
Here are some examples of valid turns:
hop, spawn
hop, hop, hop, spawn
jump
hop, hop, jump, jump
And Player 2's first turn likely looks like this:
hop, spawn, hop, spawn
If your opponent is unable to finish her next turn, you win by starvation!
This win condition means that if you have 0 in reserve at the start of your turn then you must jump since you otherwise cannot afford to spawn.
Two players Dark and Light. Each player has 4 pieces on the board and 12 in reserve.
Dark’s 4 pieces are placed on the points d2, d3,e2,e3, and Light’s 4 pieces are placed on d6,d7,e6,e7
Players take turns performing any number of these actions:
1) hop a piece over an ortho-diagonally adjacent friend into an empty square.
2) jump a piece over an orthogonally adjacent enemy into an empty square, capturing the jumped enemy and placing it into your reserve.
3) spawn a piece from your reserve in an empty square ortho-diagonally adjacent to the last hop
There are some rules for the flow of a turn:
1) You will only ever hop and jump' with a single piece during your turn.
2) If you have a 2x2 formation of pieces at the start of your turn, you must move with one of those pieces.
3) You can hop and jump multiple times.
4) Once you make a jump you may no longer hop.
5) If you don't make a jump you must end your turn with a spawn.
6) After Player 2's first turn she must immediately move again. Neither sequence may contain a jump.
Here are some examples of valid turns:
hop, spawn
hop, hop, hop, spawn
jump
hop, hop, jump, jump
And Player 2's first turn likely looks like this:
hop, spawn, hop, spawn
If your opponent is unable to finish her next turn, you win by starvation!
This win condition means that if you have 0 in reserve at the start of your turn then you must jump since you otherwise cannot afford to spawn.
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