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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-72 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 전략과 행운의 리벳 게임에서 71명의 동시 상대 선수를 물리칩니다. 게임을 길거나 짧게 하려면 9홀과 18홀 중 하나를 선택하세요(약 1-2시간의 플레이 시간). 각 18홀은 손으로 그린 독특한 지역 지도로 표시되며, 티오프 지점에서 그린까지의 대략적인 거리를 측정할 수 있도록 작은 세그먼트로 나뉜다. 플레이어들은 각각의 지도에서 자신의 진행 상황을 추적하기 위해 다른 색깔의 골프공 폰을 사용한다. 실제 골프와 마찬가지로 선수들은 가능한 한 적은 수의 "stroke"로 경기를 마치려고 시도할 것이다. 각 스트로크마다 플레이어는 먼저 "거리 보너스"-홀로 자신의 폰을 이동할 수 있는 세그먼트 수를 위해 스핀할지 여부를 결정한다. 이는 유리할 수 있지만 스핀이 잘못되면 위험한 모래 트랩이나 워터 해저드(둘 다 스트로크 페널티를 물릴 수 있는 것)에 착지할 가능성도 있어 가볍게 판단해서는 안 된다. 이 스핀을 해결하거나 건너뛰면 플레이어는 가능한 한 그린에 가깝게 착지하기 위해 1부터 3까지 몇 개의 주사위를 던질지 결정한다. 주사위의 각 피프는 한 세그먼트로 전진하는 플레이어의 공을 나타내므로 주사위가 너무 많거나 너무 적게 던져지면 플레이어가 목표에 못 미치거나 오버슈팅할 수 있다. 일단 한 선수가 그린에 착지하면, 그들은 그들의 길을 약간 다른 주사위 굴리기 기계와 관련된 홀에 넣으려고 시도한다.
게임을 시작할 때 각 플레이어에게는 다양한 방법으로 사용할 수 있는 스킬 카드가 주어진다.
1. 스킬 카드는 추가 다이를 추가하기 위해 롤 전에 폐기할 수 있습니다. 이것은 더 긴 주행을 원하는 플레이어들에게 도움이 되며, 따라서 지도 중심 근처에 있는 많은 위험이나 트랩을 피할 수 있는 가능성을 높인다.
2. 선수가 위험이나 트랩에 착지할 경우, 스킬 카드를 폐기하여 해당 위험이나 트랩의 스트로크 페널티를 무시할 수 있습니다.
3. 스킬 카드를 사용하여 선수의 퍼팅 롤에 대한 하나의 다이 결과를 변경하여 퍼팅 정확도를 향상시킬 수 있습니다.
4. 마지막으로, 게임을 마치면 자신의 점수에서 한 획을 빼거나 상대방의 점수에 한 획을 더하기 위해 사용하지 않는 스킬 카드를 사용할 수 있습니다.
또한 플레이어가 72타 이하로 18홀을 모두 마치는 솔로 변종도 포함되어 있다. 이 목표는 선수의 성공 수준에 따라 조정된다.
게임을 시작할 때 각 플레이어에게는 다양한 방법으로 사용할 수 있는 스킬 카드가 주어진다.
1. 스킬 카드는 추가 다이를 추가하기 위해 롤 전에 폐기할 수 있습니다. 이것은 더 긴 주행을 원하는 플레이어들에게 도움이 되며, 따라서 지도 중심 근처에 있는 많은 위험이나 트랩을 피할 수 있는 가능성을 높인다.
2. 선수가 위험이나 트랩에 착지할 경우, 스킬 카드를 폐기하여 해당 위험이나 트랩의 스트로크 페널티를 무시할 수 있습니다.
3. 스킬 카드를 사용하여 선수의 퍼팅 롤에 대한 하나의 다이 결과를 변경하여 퍼팅 정확도를 향상시킬 수 있습니다.
4. 마지막으로, 게임을 마치면 자신의 점수에서 한 획을 빼거나 상대방의 점수에 한 획을 더하기 위해 사용하지 않는 스킬 카드를 사용할 수 있습니다.
또한 플레이어가 72타 이하로 18홀을 모두 마치는 솔로 변종도 포함되어 있다. 이 목표는 선수의 성공 수준에 따라 조정된다.
Out-golf up to 71 simultaneous opponents in this riveting game of strategy and luck. Choose between 9 and 18 holes to make the game longer or shorter (about 1-2 hours of play time). Each of the 18 holes is represented by a unique, hand-drawn map of the area, which is divided into small segments to help players gauge the approximate distance from the tee-off point to the green. Players use different colors of golf ball pawns to track their progress across each map. Just as with actual golf, players will attempt to complete the game in the fewest number of "strokes" possible. For each stroke, a player will first decide whether or not they wish to spin for a "distance bonus"--a free number of segments they are allowed to move their pawn toward the hole. This can be advantageous, but a bad spin also has the potential to land the player in a dangerous sand trap or water hazard (both of which carry a stroke penalty), so the decision should not be made lightly. After resolving or skipping this spin, the player then decides how many dice to throw, from 1 to 3, attempting to land as close to the green as possible. Each pip on the dice represents the player's ball moving forward 1 segment; therefore, if too many or too few dice are thrown, players can easily fall short of, or overshoot, their goal. Once a player lands on the green, they attempt to putt their way into the hole, which involves slightly different dice-rolling mechanics.
At the beginning of the game, each player is also given a number of Skill Cards which can be spent in various ways:
1. A Skill Card can be discarded before a roll to add an extra die. This is helpful for players who wish to have a longer drive, thereby increasing their chances of avoiding a large number of hazards or traps near the center of a map.
2. If a player does land in a hazard or trap, he or she may discard a Skill Card to ignore the stroke penalty of that hazard or trap.
3. A Skill Card may be used to change one die result on a player's putting roll, thereby refining the putting accuracy.
4. Finally, any unspent Skill Cards can be used at the end of the game to subtract a stroke from one's own score, or to add a stroke to an opponent's score.
Also includes a solo variant in which the player attempts to finish all 18 holes in under 72 strokes. This goal is then adjusted according to the player's level of success.
At the beginning of the game, each player is also given a number of Skill Cards which can be spent in various ways:
1. A Skill Card can be discarded before a roll to add an extra die. This is helpful for players who wish to have a longer drive, thereby increasing their chances of avoiding a large number of hazards or traps near the center of a map.
2. If a player does land in a hazard or trap, he or she may discard a Skill Card to ignore the stroke penalty of that hazard or trap.
3. A Skill Card may be used to change one die result on a player's putting roll, thereby refining the putting accuracy.
4. Finally, any unspent Skill Cards can be used at the end of the game to subtract a stroke from one's own score, or to add a stroke to an opponent's score.
Also includes a solo variant in which the player attempts to finish all 18 holes in under 72 strokes. This goal is then adjusted according to the player's level of success.
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