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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-20 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

Throne Wars는 2명에서 4명의 플레이어를 위한 킹덤 배틀 게임이다. 각 플레이어는 자신의 왕국의 중심을 나타내는 스트롱 홀드 카드를 가지고 게임을 시작합니다. 각 플레이어는 게임의 각 단계를 교대로 치른다. 차례가 바뀔 때마다 플레이어는 주사위를 굴려 농민들을 왕국을 위해 일하도록 내보낸다. 때때로 이 소작농들은 순응할 때도 있고 그렇지 않을 때도 있다. 주사위가 굴러가면 해당 덱에 할당됩니다. 요새(갑판 2), 돌격(갑판 3), 개발(갑판 4), 데빈(갑판 5), 공성(갑판 6) 등 총 5개의 갑판이 있으며 1인용 갑판은 없다. 만약 선수들이 1점을 굴렸다면, 이 농민은 게으름을 피우고 아무것도 하지 않았기 때문에, 그것은 갑판에 배정되지 않는다. 그런 다음 플레이어는 자신이 굴린 각 주사위에 대해 카드를 그릴 수 있습니다.
플레이어는 다이가 할당된 데크나 그 아래의 데크에서 카드를 뽑을 수 있다. 예를 들어, 플레이어가 5를 굴리면, 이 다이는 5개의 덱에 할당되며, 플레이어는 5개의 덱 또는 그 아래의 덱에서 내림차순으로 그릴 수 있다. 이러한 방식으로 플레이어는 전략적으로 덱에서 카드를 선택할 수 있다.

일단 플레이어가 카드를 뽑으면, 플레이는 요새화 단계로 넘어간다. 이 단계에서 플레이어는 자신이 그린 요새 카드를 플레이할 수 있다. 요새 카드는 플레이어’의 왕국을 구축하며, 강력한 홀드를 위한 완충 기능을 제공합니다. 이 카드들은 탑, 벽, 그리고 대문간을 나타냅니다. 각 플레이어가 이 작업을 마치면 공성 단계로 넘어갑니다. 이 단계에서 플레이어는 발리스타, 투석기와 같은 공성 장비를 발사하고 플레이한다. 이 카드들은 상대 선수의 요새를 직접 겨냥합니다.
그런 다음 플레이어는 게임의 공격 단계로 이동합니다. 이 단계에서 플레이어는 자신이 그린 어택 카드를 플레이한다. 이 카드들은 상대편 플레이어’s Strong Hold를 공격할 군대를 구성한다. 이 카드에는 풋맨, 궁수 등이 있습니다. 이 돌격 카드는 상대 플레이어의 스트롱 홀드를 공격할 수 있습니다. 다만 공격력의 총력은 상대 플레이어가 보유한 요새의 총량보다 클 경우에만 스트롱 홀드에 피해를 줄 수 있다.

모든 단계에서 플레이어는 자신의 전술을 지원하기 위해 개발을 구축하고 신의 힘을 사용할 수 있다. 이 카드들은 사용하기에 파괴적이고 대세 전환 전략이 될 수 있다. 이 카드에는 신의 손, 초병 폭탄, 공성 사다리, 대장장이 등이 포함됩니다. 플레이는 플레이어’s Strong Hold가 (0)으로 줄어들 때까지 계속된다.

이것은 전략과 행운의 빠른 속도 게임이다. 주제는 판타지 중세 전투이며 당대의 신성 카톨릭에서 영감을 받은 사회적 규범에 초점을 맞추고 있다. 게임 내내 플레이어들은 마치 자신들이 한 왕국을 책임지고 있다고 느끼며 무력과 현명한 계획을 통해 상대방을 따라잡기 위해 노력하고 있다.
Throne Wars is a kingdom battle game for two to four players. Each player starts the game with a Strong Hold card in play, which represents the center of their kingdom. Each player takes turns playing each phase of the game. During each turn players roll dice to represent sending out their peasants to do work for the kingdom. Sometimes these peasants comply and other times they do not. Once the dice are rolled, they are assigned to the corresponding decks. There are 5 decks in all; Fortification (deck 2), Assault (deck 3), Development (deck 4), Devine (deck 5), and Siege (deck 6), there is no deck for 1. If the players have rolled a 1, this peasant decided to slack off and did nothing, so it is assigned to no deck. Players are then able to draw a card for each die they rolled.
Players may draw a card from whatever deck the die was assigned to or any deck below that one in number. For example, if a player rolled a 5, this die is assigned to the 5 deck and the player may choose to draw from the 5 deck or any deck below that one in descending order. In this way, players are able to choose cards from decks strategically.

Once players have drawn their cards, play then moves into the Fortification phase. During this phase, players may play any fortification cards they drew. Fortification cards build up the player’s kingdom; they provide a buffer for the Strong Hold. These cards represent towers, walls, and gatehouses. Once each player has done this, play moves on to the Siege phase. During this phase, players play and fire siege equipment such as ballista and catapults. These cards directly target the fortifications of the opposing player.
Players then move on to the Assault phase of the game. During this phase, players play any Assault cards they drew. These cards make up the troops that will be played to attack an opposing player’s Strong Hold. These cards have Footmen, Archers, etc. These Assault cards then are able to attack an opposing player’s Strong Hold. However, the total power of an assault force is only able to damage a Strong Hold if it is greater than the total amount of Fortification the opposing player possesses.

Throughout all the phases, players are able to build developments and use divine powers (draw from those respective decks) to support their tactics. These cards can be a devastating and tide turning strategy to employ. These cards include; Hand of God, Sapper Bomb, Siege Ladder, Blacksmith, etc. Play continues through these phases until a player’s Strong Hold has been reduced to (0).

This is a fast paced game of strategy and luck. The theme is fantasy medieval combat and focuses on divine catholic inspired societal norms of the day. Throughout the game, players feel as though they are in charge of a kingdom and are working to overtake their opponent’s kingdom through force of arms and smart planning.

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