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BGG랭킹
BGG전체 : 13331
WARGAMES : 2187
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-300 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Piergennaro Federico, Marco Gnagnetti
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아티스트
Enrico Acerbi
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인원
게임 소개
브라초 다 몬토네는 15세기 전반의 악명높고 존경받는 콘도티에로였다. 이것은 구엘프와 기벨린으로 시작된 시리즈의 세 번째 게임이다.
브라초 다 몬토네에서는 연속된 콘도티에로(리더) 활성화 외에는 턴이 없다. 콘도티에로의 "Command Capacity"는 콘도티에로가 활성화되었을 때 받는 주문 포인트의 수입니다. 그는 이 명령 포인트를 자신의 지휘관인 바타글리아&rdquo와 함께 이동, 사격, 공격을 위해 사용했고, 전투 과정에서 군대의 피로를 강조했다. 이 시스템은 브라초 다 몬토네(일명 스쿠올라 브라체스카)에 의해 발명되고 사용되는 다양한 전술을 반영하기 위해 필요한 임시 규칙과 통합되어 있다. 빅토리레벨 메카닉은 경기가 얼마나 더 진행되어야 하는지에 대해 불확실성을 준다.
이 게임은 콘도티에로가 벌인 두 개의 주요 전투를 시뮬레이션한다: 그가 페루자의 영주가 된 산테지디오 (1416년 7월 12일)와 라퀼라 (1424년 6월 2일).
구성 요소:
84x60cm 크기의 지도 두 개;
176 5/8” 및 140 1/2” 다이컷 카운터;
세 명의 선수 보조 카트;
시나리오와 역사적 배경이 있는 규칙 책자.
척도:
16진수 1개: 100m(약 110야드)
힘 포인트 1개:
100~200명의 병사들이 기병을 위해
보병 250~500명,
민병대 750-1,000명
브라초 다 몬토네에서는 연속된 콘도티에로(리더) 활성화 외에는 턴이 없다. 콘도티에로의 "Command Capacity"는 콘도티에로가 활성화되었을 때 받는 주문 포인트의 수입니다. 그는 이 명령 포인트를 자신의 지휘관인 바타글리아&rdquo와 함께 이동, 사격, 공격을 위해 사용했고, 전투 과정에서 군대의 피로를 강조했다. 이 시스템은 브라초 다 몬토네(일명 스쿠올라 브라체스카)에 의해 발명되고 사용되는 다양한 전술을 반영하기 위해 필요한 임시 규칙과 통합되어 있다. 빅토리레벨 메카닉은 경기가 얼마나 더 진행되어야 하는지에 대해 불확실성을 준다.
이 게임은 콘도티에로가 벌인 두 개의 주요 전투를 시뮬레이션한다: 그가 페루자의 영주가 된 산테지디오 (1416년 7월 12일)와 라퀼라 (1424년 6월 2일).
구성 요소:
84x60cm 크기의 지도 두 개;
176 5/8” 및 140 1/2” 다이컷 카운터;
세 명의 선수 보조 카트;
시나리오와 역사적 배경이 있는 규칙 책자.
척도:
16진수 1개: 100m(약 110야드)
힘 포인트 1개:
100~200명의 병사들이 기병을 위해
보병 250~500명,
민병대 750-1,000명
Braccio da Montone was a notorious and respected Condottiero of the first half of XVth century. This is the third game in the series that began with Guelphs and Ghibellines.
In Braccio da Montone there are no turns but a continuous series of Condottiero (Leader) activations. A Condottiero's "Command Capacity" is the number of order points that a Condottiero receives when he is activated. He uses these order points to move, fire and attack with his in-command units of his own “Battaglia” and it emphasizes the fatigue of the armies during the course of the battle. This system is integrated with ad hoc rules needed to reflect the different tactics invented and used by Braccio da Montone (the so-called Scuola Braccesca. The Victory Level mechanic gives uncertainty as to how much further the game has to go.
The game simulates the two major battles fought by the condottiero: Sant'Egidio (July 12, 1416), whereby he became Lord of Perugia and l'Aquila (June 2, 1424), in which he was defeated and mortally wounded.
Components:
Two maps 84x60 cm;
176 5/8” and 140 1/2” die-cut counters;
Three Player Aid Carts;
A rule booklet with scenarios and an historical background.
Scale:
1 hex: 100 meters (about 110 yards)
1 strengh point:
100-200 men for the cavalry,
250-500 men for infantry,
750-1,000 men for the militia
In Braccio da Montone there are no turns but a continuous series of Condottiero (Leader) activations. A Condottiero's "Command Capacity" is the number of order points that a Condottiero receives when he is activated. He uses these order points to move, fire and attack with his in-command units of his own “Battaglia” and it emphasizes the fatigue of the armies during the course of the battle. This system is integrated with ad hoc rules needed to reflect the different tactics invented and used by Braccio da Montone (the so-called Scuola Braccesca. The Victory Level mechanic gives uncertainty as to how much further the game has to go.
The game simulates the two major battles fought by the condottiero: Sant'Egidio (July 12, 1416), whereby he became Lord of Perugia and l'Aquila (June 2, 1424), in which he was defeated and mortally wounded.
Components:
Two maps 84x60 cm;
176 5/8” and 140 1/2” die-cut counters;
Three Player Aid Carts;
A rule booklet with scenarios and an historical background.
Scale:
1 hex: 100 meters (about 110 yards)
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