-
BGG랭킹
BGG전체 : 5976
ABSTRACTS : 289
FAMILYGAMES : 1682 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.03 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
휘슬(Whist)은 18세기와 19세기에 널리 행해진 표준 데크 플레이 카드 게임으로, 그 시기 문헌에서 자주 언급된다.
가장 기본적인 버전의 게임은 입찰 없이 고정된 파트너십이 특징이다. 이 게임은 단일 덱을 사용하며 대부분의 트릭 테이킹 게임의 기본 메커니즘을 따른다: 선발 선수가 수트를 리드하고, 남은 수트가 없는 경우 다른 플레이어가 다른 수트의 쓸모없는 카드를 던지거나 트럼프를 할 수 있다.
휘슬의 목적은 6개 이상의 트릭을 획득하는 것이며, 각 트릭은 1점씩 획득합니다. 이 기본적인 형태에서 게임은 보통 5로 진행되지만, 7점과 9점 차이도 흔했다. 표준 휘슬의 트럼프는 마지막 카드를 마주하고 결정되었다.
또한 대부분의 카드 게임처럼 다양한 종류가 존재한다. 일반적인 방법은 트럼프 수트를 미리 결정하고, 손에서 손으로 차례대로 실행하는 것입니다. 먼저 하트, 다이아몬드, 스페이드, 그리고 마지막으로 클럽을 차례로 누르고 다시 시작합니다.)
덜 인기 있고 운을 지향하는 또 다른 변형은 파트너쉽이 A - K - Q - J의 '영예로운' 실행을 가지고 있다면 4점, 4점 중 3점을 가지고 있다면 2점을 주는 것을 포함한다. 이것은 카드를 기반으로 하기 때문에 매우 운이 좋은 옵션이며, 한때 게임을 하는 표준적인 방법으로 여겨졌음에도 불구하고 일반적으로 사용되지 않게 되었다.
다른 변형으로는 입찰(일반적이고 게임을 스페이드와 매우 유사한 것으로 변화)과 두 명의 플레이어 개작이 있다.
가장 기본적인 버전의 게임은 입찰 없이 고정된 파트너십이 특징이다. 이 게임은 단일 덱을 사용하며 대부분의 트릭 테이킹 게임의 기본 메커니즘을 따른다: 선발 선수가 수트를 리드하고, 남은 수트가 없는 경우 다른 플레이어가 다른 수트의 쓸모없는 카드를 던지거나 트럼프를 할 수 있다.
휘슬의 목적은 6개 이상의 트릭을 획득하는 것이며, 각 트릭은 1점씩 획득합니다. 이 기본적인 형태에서 게임은 보통 5로 진행되지만, 7점과 9점 차이도 흔했다. 표준 휘슬의 트럼프는 마지막 카드를 마주하고 결정되었다.
또한 대부분의 카드 게임처럼 다양한 종류가 존재한다. 일반적인 방법은 트럼프 수트를 미리 결정하고, 손에서 손으로 차례대로 실행하는 것입니다. 먼저 하트, 다이아몬드, 스페이드, 그리고 마지막으로 클럽을 차례로 누르고 다시 시작합니다.)
덜 인기 있고 운을 지향하는 또 다른 변형은 파트너쉽이 A - K - Q - J의 '영예로운' 실행을 가지고 있다면 4점, 4점 중 3점을 가지고 있다면 2점을 주는 것을 포함한다. 이것은 카드를 기반으로 하기 때문에 매우 운이 좋은 옵션이며, 한때 게임을 하는 표준적인 방법으로 여겨졌음에도 불구하고 일반적으로 사용되지 않게 되었다.
다른 변형으로는 입찰(일반적이고 게임을 스페이드와 매우 유사한 것으로 변화)과 두 명의 플레이어 개작이 있다.
Whist is a trick taking standard deck playing card game that was played widely in the 18th and 19th centuries and is often mentioned in literature from that time period.
The most basic version of the game features fixed partnerships with no bidding. The game uses a single deck, and follows the basic mechanics of most trick taking games: the starting player leads a suit, and then the other players are forced to follow unless they have none of that suit left, in which case they are allowed to either toss a useless card of another suit, or to play a trump.
The object of Whist is to acquire tricks in excess of 6, each 1 of which scores 1 point. In this basic form the game usually goes to 5, though 7 and 9 point variations were also common. The trumps in standard Whist were determined by facing the last card to be dealt.
In addition, like most card games, there are a large variety of variants. A common one involves pre-determing the trump suit, and running them in order from hand to hand. (For instance: Hearts first, then Diamonds, Spades, and finally Clubs, and then start over again)
Another, less popular and luck oriented variant involves giving a 4 point bonus to a partnership if it held the 'Honours' run of A - K - Q - J in the suit that was trump for that hand or 2 points if it had 3 of the 4. As this is based on the cards as dealt it is a very luck based option, and as such has fallen out of common use though it was once considered a standard way to play the game.
Other variants include bidding (quite common, and turn the game into something closely resembling Spades) and two player adaptations.
The most basic version of the game features fixed partnerships with no bidding. The game uses a single deck, and follows the basic mechanics of most trick taking games: the starting player leads a suit, and then the other players are forced to follow unless they have none of that suit left, in which case they are allowed to either toss a useless card of another suit, or to play a trump.
The object of Whist is to acquire tricks in excess of 6, each 1 of which scores 1 point. In this basic form the game usually goes to 5, though 7 and 9 point variations were also common. The trumps in standard Whist were determined by facing the last card to be dealt.
In addition, like most card games, there are a large variety of variants. A common one involves pre-determing the trump suit, and running them in order from hand to hand. (For instance: Hearts first, then Diamonds, Spades, and finally Clubs, and then start over again)
Another, less popular and luck oriented variant involves giving a 4 point bonus to a partnership if it held the 'Honours' run of A - K - Q - J in the suit that was trump for that hand or 2 points if it had 3 of the 4. As this is based on the cards as dealt it is a very luck based option, and as such has fallen out of common use though it was once considered a standard way to play the game.
Other variants include bidding (quite common, and turn the game into something closely resembling Spades) and two player adaptations.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
474
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18