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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rey Alicea
-
아티스트
Rey Alicea
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인원
게임 소개
이 게임의 저의 디자인 목표는 관리인 포획, 다이 하사미 쇼기, 라트룬쿨로룸과 같은 게임을 사용하여 고대 게임에서 발견되는 약점을 완화하는 것이었습니다.
기능:
1) 임의 설정
2) 한 바퀴에 4번 이동
3) 관리인 생포의 두 가지 특별한 형태
나는 거의 성공할 뻔했다고 믿지만 그건 네가 판단하도록 할게.
소개:
로드 앤 바살스는 8x8 보드에서 하는 2인용 게임입니다. 검은색과 흰색. 플레이어는 8개의 폰과 8개의 체커를 각각 마지막 두 줄에 무작위로 배치하는 것으로 시작한다.
정의:
영주 – 졸병들
바살 – 체커
Pin – 영주가 그의 신하들 또는 그의 상대 신하들 위에 앉았을 때
관리인 – 두 개의 아군 조각 사이에 적의 조각을 끼워 넣는 고대의 형태
인접 –는 직교 인접을 의미합니다.
재생:
Lord와 Bassals에서는 플레이 피스가 보드를 가로질러 직교로 움직입니다.
흑인이 먼저 움직이고 그 다음에 선수들이 번갈아 움직인다.
각 선수는 한 바퀴에 4번의 동작을 해야 하며, 같거나 다른 동작으로 동작을 할 수 있다. 각 이동은 3가지 유형 중 하나일 수 있습니다.
인접한 빈 공간.
같은 유형의 적 조각을 뛰어넘어 점프된 피스의 반대편에 있는 빈 공간으로 점프합니다.(참고: 점프 후에 점프를 하는 피스는 현재 턴 중에 움직이지 않게 되고, 나머지 이동은 다른 피스로 나누어집니다.) 규칙에서 점프하기란 제목의 섹션을 참조하십시오.
영주를 이웃의 신하로 옮겨서 고정시켰죠
아군 영주들은 적의 봉신이나 아군 봉신에게 다가가서 핀을 꽂을 수 있으며, 또한 같은 영주가 차례로 현재의 봉신을 풀기 전까지는 다른 봉신에게로 이동할 수 없다. 고정된 바신들은 그들이 풀릴 때까지 움직일 수 없고 영주는 비어있는 인접한 공간으로 이동함으로써 바신을 풀 수 있다. (주: 영주가 속신을 풀면, 영주는 현재 차례 동안 움직이지 않게 되고, 나머지 동작은 다른 조각으로 나누어집니다.) 경기 중에 한 선수당 두 명의 로드만이 고정 봉신을 가질 수 있다.
아군의 조각은 적의 조각처럼 포획될 수 있습니다. 캡처는 관리인입니다.(참고: 영주나 신하가 포획 동작을 할 때, 영주나 신하는 현재 턴 동안 움직이지 않게 되고 나머지 동작은 다른 조각으로 나누어집니다.) 규칙에서 캡처(Capture in the Rules PDF)라는 제목의 섹션을 참조하십시오.
승리 조건:
상대편 영주나 봉신 중 다섯 명을 잡으면요
상대가 법적 조치를 취하지 않을 때.
저작권 (c) 2012 레이 앨리스아
기능:
1) 임의 설정
2) 한 바퀴에 4번 이동
3) 관리인 생포의 두 가지 특별한 형태
나는 거의 성공할 뻔했다고 믿지만 그건 네가 판단하도록 할게.
소개:
로드 앤 바살스는 8x8 보드에서 하는 2인용 게임입니다. 검은색과 흰색. 플레이어는 8개의 폰과 8개의 체커를 각각 마지막 두 줄에 무작위로 배치하는 것으로 시작한다.
정의:
영주 – 졸병들
바살 – 체커
Pin – 영주가 그의 신하들 또는 그의 상대 신하들 위에 앉았을 때
관리인 – 두 개의 아군 조각 사이에 적의 조각을 끼워 넣는 고대의 형태
인접 –는 직교 인접을 의미합니다.
재생:
Lord와 Bassals에서는 플레이 피스가 보드를 가로질러 직교로 움직입니다.
흑인이 먼저 움직이고 그 다음에 선수들이 번갈아 움직인다.
각 선수는 한 바퀴에 4번의 동작을 해야 하며, 같거나 다른 동작으로 동작을 할 수 있다. 각 이동은 3가지 유형 중 하나일 수 있습니다.
인접한 빈 공간.
같은 유형의 적 조각을 뛰어넘어 점프된 피스의 반대편에 있는 빈 공간으로 점프합니다.(참고: 점프 후에 점프를 하는 피스는 현재 턴 중에 움직이지 않게 되고, 나머지 이동은 다른 피스로 나누어집니다.) 규칙에서 점프하기란 제목의 섹션을 참조하십시오.
영주를 이웃의 신하로 옮겨서 고정시켰죠
아군 영주들은 적의 봉신이나 아군 봉신에게 다가가서 핀을 꽂을 수 있으며, 또한 같은 영주가 차례로 현재의 봉신을 풀기 전까지는 다른 봉신에게로 이동할 수 없다. 고정된 바신들은 그들이 풀릴 때까지 움직일 수 없고 영주는 비어있는 인접한 공간으로 이동함으로써 바신을 풀 수 있다. (주: 영주가 속신을 풀면, 영주는 현재 차례 동안 움직이지 않게 되고, 나머지 동작은 다른 조각으로 나누어집니다.) 경기 중에 한 선수당 두 명의 로드만이 고정 봉신을 가질 수 있다.
아군의 조각은 적의 조각처럼 포획될 수 있습니다. 캡처는 관리인입니다.(참고: 영주나 신하가 포획 동작을 할 때, 영주나 신하는 현재 턴 동안 움직이지 않게 되고 나머지 동작은 다른 조각으로 나누어집니다.) 규칙에서 캡처(Capture in the Rules PDF)라는 제목의 섹션을 참조하십시오.
승리 조건:
상대편 영주나 봉신 중 다섯 명을 잡으면요
상대가 법적 조치를 취하지 않을 때.
저작권 (c) 2012 레이 앨리스아
My design goals for this game were to mitigate the weaknesses found in ancient games using custodian capture, games like Dai Hasami Shogi and Latrunculorum.
Features:
1) Random setup
2) Four moves per turn
3) Two special forms of Custodian capture
I believe I came close to succeeding but I'll let you be the judge of that.
Introduction:
Lords and Vassals is a 2 player game that's played on an 8x8 board. Black and white. A player starts with 8 pawns and 8 checkers randomly placed on their respective last two rows.
Definitions:
Lords – pawns
Vassals – checkers
Pin – Is when a lord sits on top of his vassals or his opponents vassals
Custodian – an ancient form of capturing enemy pieces by sandwiching an enemy piece between two friendly pieces
Adjacent – means orthogonally adjacent
Play:
In Lords and Vassals the playing pieces move orthogonally across the board.
Black moves first then players alternate.
Each player must make four moves per turn and can be done by the same or different pieces. Each move can be 1 of 3 types:
to an adjacent empty space.
jumping over an enemy piece of the same type to an empty space on the other side of the jumped piece.(Note: After the jump the piece doing the jumping becomes immobile during the current turn and the remaining moves are divided to other pieces.) Please reference the section entitled Jumping in the Rules PDF.
moving a lord onto an adjacent vassal, pinning it.
Friendly lords may Pin an enemy vassal or a friendly one by moving onto them, also that same lord during a turn may not move onto another vassal until he unpins the current one. Pinned vassals are unable to move until they are unpinned and a lord unpins a vassal by moving onto an empty adjacent space. (Note: when a lord unpins a vassal the lord doing the unpinning becomes immobile during the current turn and the remaining moves are divided to other pieces.) Only two Lords per player at any one time during the game may have a pinned vassal.
Friendly pieces may capture like enemy pieces. Captures are custodian.(Note: when a lord or vassal makes a capturing move that lord or vassal becomes immobile during the current turn and the remaining moves are divided to other pieces.) Please reference the section entitled Capturing in the Rules PDF.
Winning Conditions:
When you capture five of either of your opponents lords or vassals.
When your opponent has no legal moves.
Copyright (c) 2012 Rey Alicea
Features:
1) Random setup
2) Four moves per turn
3) Two special forms of Custodian capture
I believe I came close to succeeding but I'll let you be the judge of that.
Introduction:
Lords and Vassals is a 2 player game that's played on an 8x8 board. Black and white. A player starts with 8 pawns and 8 checkers randomly placed on their respective last two rows.
Definitions:
Lords – pawns
Vassals – checkers
Pin – Is when a lord sits on top of his vassals or his opponents vassals
Custodian – an ancient form of capturing enemy pieces by sandwiching an enemy piece between two friendly pieces
Adjacent – means orthogonally adjacent
Play:
In Lords and Vassals the playing pieces move orthogonally across the board.
Black moves first then players alternate.
Each player must make four moves per turn and can be done by the same or different pieces. Each move can be 1 of 3 types:
to an adjacent empty space.
jumping over an enemy piece of the same type to an empty space on the other side of the jumped piece.(Note: After the jump the piece doing the jumping becomes immobile during the current turn and the remaining moves are divided to other pieces.) Please reference the section entitled Jumping in the Rules PDF.
moving a lord onto an adjacent vassal, pinning it.
Friendly lords may Pin an enemy vassal or a friendly one by moving onto them, also that same lord during a turn may not move onto another vassal until he unpins the current one. Pinned vassals are unable to move until they are unpinned and a lord unpins a vassal by moving onto an empty adjacent space. (Note: when a lord unpins a vassal the lord doing the unpinning becomes immobile during the current turn and the remaining moves are divided to other pieces.) Only two Lords per player at any one time during the game may have a pinned vassal.
Friendly pieces may capture like enemy pieces. Captures are custodian.(Note: when a lord or vassal makes a capturing move that lord or vassal becomes immobile during the current turn and the remaining moves are divided to other pieces.) Please reference the section entitled Capturing in the Rules PDF.
Winning Conditions:
When you capture five of either of your opponents lords or vassals.
When your opponent has no legal moves.
Copyright (c) 2012 Rey Alicea
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