-
BGG랭킹
BGG전체 : 20736
STRATEGY : 2853
FAMILYGAMES : 2841 -
-
인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.21 / 5
-
디자이너
Gal Zuckerman
-
아티스트
Bernd Wagenfeld
-
인원
게임 소개
에덴은 메마른 땅을 비옥하게 만드는 꿈이다. 처음부터, 그 보드는 사막입니다. 플레이어는 관개 카드를 플레이하여 사막에 식물 타일을 심어 생명과 다산을 가져다준다. 사막이 자라면서 재배 카드는 식물 타일을 더 발전시켜 더 가치 있고 플레이어들에게 많은 만나를 가져다 줄 수 있다. 보드에서 20 "fertility 포인트"의 타일을 처음 얻은 플레이어가 승리합니다. 하지만 조심하세요! 사막이 피어나면서 땅을 차지하기 위한 경쟁이 치열해지고, 다른 플레이어들은 당신의 가장 비옥한 땅을 빼앗으려 할 것이다.
에덴에서의 게임은 간단합니다. 사막 지역을 개발하기 위해 한 두 개의 관개 카드를 재생하거나(예: 보드에 타일을 배치) 이미 보드에 있는 지역의 가치를 높이기 위해 재배 카드를 재생하거나(예: 비용을 들여 기존 타일을 더 가치 있는 것으로 교체) 통과합니다. 플레이어가 다른 플레이어의 기존 타일 옆에 있는 보드에 새 타일을 배치하면 충돌이 발생합니다. 그런 다음 플레이어가 타일을 배치하여 도전을 할 수 있다. 게임 속 화폐인 만나가 입찰전 양상을 띠는 챌린지에 사용된다. 5로 나누어져야 하는 입찰은 항상 증가한다. 그러나 낙찰자가 실제로 지불해야 하는 것은 입찰에 타일의 가치를 곱한 것이다. 도전자의 경우 낙찰가 자체와 타일이 추구하는 가치를 곱한 값이 낙찰가가 된다. 수비수의 경우, 낙찰가는 입찰 자체에 수비수가 사용하는 타일의 값을 곱한 것으로 사실상 공격이다. 입찰은 한 선수가 입찰의 최종 비용을 지불할 의사가 없거나 감당할 수 없을 때까지 계속 상승한다. 패자는 분쟁에 관련된 모든 타일을 몰수하고, 다른 플레이어로부터 만나 땅의 가치를 얻는다.
에덴에서의 게임은 간단합니다. 사막 지역을 개발하기 위해 한 두 개의 관개 카드를 재생하거나(예: 보드에 타일을 배치) 이미 보드에 있는 지역의 가치를 높이기 위해 재배 카드를 재생하거나(예: 비용을 들여 기존 타일을 더 가치 있는 것으로 교체) 통과합니다. 플레이어가 다른 플레이어의 기존 타일 옆에 있는 보드에 새 타일을 배치하면 충돌이 발생합니다. 그런 다음 플레이어가 타일을 배치하여 도전을 할 수 있다. 게임 속 화폐인 만나가 입찰전 양상을 띠는 챌린지에 사용된다. 5로 나누어져야 하는 입찰은 항상 증가한다. 그러나 낙찰자가 실제로 지불해야 하는 것은 입찰에 타일의 가치를 곱한 것이다. 도전자의 경우 낙찰가 자체와 타일이 추구하는 가치를 곱한 값이 낙찰가가 된다. 수비수의 경우, 낙찰가는 입찰 자체에 수비수가 사용하는 타일의 값을 곱한 것으로 사실상 공격이다. 입찰은 한 선수가 입찰의 최종 비용을 지불할 의사가 없거나 감당할 수 없을 때까지 계속 상승한다. 패자는 분쟁에 관련된 모든 타일을 몰수하고, 다른 플레이어로부터 만나 땅의 가치를 얻는다.
'Eden is the dream of making arid land fertile. At the outset, the board is a desert. Players play irrigation cards that allow them to place plant tiles in the desert, thus bringing life and fertility to it. As the desert grows, cultivation cards may develop the plant tiles further, making them more valuable and bringing players much manna. The player who first gets tiles valued at 20 "fertility points" on the board wins. But watch out! As the desert blooms competition for the land increases, and other players will try to take your most fertile land away.
The game play in Eden is simple. Either play one or two irrigation cards to develop areas of desert (i.e. place tiles on the board), or play a cultivation card to increase the value of areas already on the board (i.e. replace existing tiles with more valuable ones, at a cost), or pass. Conflict enters the game when a player places a new tile on the board next to an opponent's existing tile. Then a challenge may be made by the player placing the tile. Manna, the currency in the game, is used in the challenge, which takes the form of a bidding war. Bids, which must be divisible by 5, are always increased. But what the winning bidder actually must pay is the bid MULTIPLIED by the value of the tiles that would be gained. In the case of the challenger, the winning bid would be the bid itself times the value of the tiles sought. In the case of the defender, the winning bid would be the bid itself times the value of the tiles the defender is using in what in effect is an attack. Bids keep rising until one player is unwilling, or unable, to meet the final cost of a bid. The loser forfeits all the tiles involved in the conflict, but gains the value of that land (according to the bid) in manna from the other player.
The game play in Eden is simple. Either play one or two irrigation cards to develop areas of desert (i.e. place tiles on the board), or play a cultivation card to increase the value of areas already on the board (i.e. replace existing tiles with more valuable ones, at a cost), or pass. Conflict enters the game when a player places a new tile on the board next to an opponent's existing tile. Then a challenge may be made by the player placing the tile. Manna, the currency in the game, is used in the challenge, which takes the form of a bidding war. Bids, which must be divisible by 5, are always increased. But what the winning bidder actually must pay is the bid MULTIPLIED by the value of the tiles that would be gained. In the case of the challenger, the winning bid would be the bid itself times the value of the tiles sought. In the case of the defender, the winning bid would be the bid itself times the value of the tiles the defender is using in what in effect is an attack. Bids keep rising until one player is unwilling, or unable, to meet the final cost of a bid. The loser forfeits all the tiles involved in the conflict, but gains the value of that land (according to the bid) in manna from the other player.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
449
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18